portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYPADKI DROGOWE | Dzień Zero i pięć ofiar w zderzeniu z pociągiem - Wszystkich Świętych 2024
POLSKIE DROGI | Rozpoczęcie prac budowlanych na S10 i DK25 wokół Bydgoszczy
WYPADKI DROGOWE | Najtragiczniejszy bilans zabitych i karambol na S7

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY EURO NCAP

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Honda CR-V | Luty 2019


Honda CR-V

21-03-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Piąta generacja, i pierwsza w historii wersja hybrydowa, Hondy CR-V otrzymała maksymalną liczbę pięciu gwiazdek Euro NCAP. Przy ocenach montażu fotelików wykorzystano jednak model z silnikiem spalinowym, tylko on dostępny jest w konfiguracji dla siedmiu osób.

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Honda CR-V | Luty 2019

Dokładnie rok temu na salonie w Genewie zaprezentowano piątą generację Hondy CR-V. Model ten po raz pierwszy w historii oferowany jest z układem hybrydowym (silnik benzynowy 2.0 i-MMD 145 KM plus elektryczny o mocy 184 KM). Taka też wersja trafiła do testów Euro NCAP zdobywając maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. Tym samym powtórzono rezultat z 2013 roku. CR-V oceniano jeszcze w 2002 i 2007 roku - w obu przypadkach były to cztery gwiazdki. Z uwagi na zmieniające się przez te lata zakresy testów zdrzeniowych wyników tych nie można ze sobą porównywać.

Nowa Honda CR-V dostępna jest w czterech poziomach wyposażenia: Comfort, Elegance, Lifestyle i Excutive. Do testów zderzeniowych Euro NCAP trafiła hybryda z napędem na przednią oś (jest jeszcze 4x4). Wszystkie wersje posiadają między innymi sześć poduszek powietrznych, pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix (i-Size) na skrajnych miejscach kanapy, wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, aktywny tempomat z ogranicznikiem prędkości, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz system autonomicznego hamowania awaryjnego w pełnym zakresie prędkości z ograniczoną funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów.

Bezpieczeństwo dorosłych 35,7 pkt. (93 proc.)

Podczas uderzenia przodem Hondy CR-V w przeszkodę odkształcalną u kierowcy doszło do niewielkich obrażeń klatki piersiowej i nóg (ocena 7,7 na 8 punktów). W trakcie uderzenie całą szerokością auta w przeszkodę stałą stwierdzono obrażenia klatki piersiowej u kierowcy i pasażera (który tym razem siedzi po przekątnej do kierującego). Łączna nota 7,4 na 8 punktów.

Próba uderzenia w bok CR-V (od strony kierowcy) potwierdziła optymalną ochronę, z kolei podczas testu uderzenia w słup doszło do poważniejszych obrażeń na wysokości klatki piersiowej (15,1/16 pkt.).

Profile przednich miejsc i zagłówków zapewniają optymalną ochronę kręgów szyjnych. O wiele słabsze oceny przyznano tym z tyłu (1,4/2 pkt.).

Specjaliści z Euro NCAP oceniają także działanie systemu autonomicznego hamowania awaryjnego w mieście (przy niższych prędkościach) w znacznie większym zakresie. Trzystopniowy sprawdzian obejmuje wykrycie zatrzymanego pojazdu znajdującego się na połowie lewej i prawej strony oraz całej szerokości maski samochodu. W tym zakresie przyznano maksymalną liczbę 4 punktów.

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Honda CR-V | Luty 2019

Bezpieczeństwo dzieci 40,7 pkt. (83 proc.)

Do testów z manekinami 6-letniego wybrano fotelik Britax-Romer KidFix XP SICT, zaś dla 10-letniego dziecka podkładkę podwyższającą Nania Up. W teście uderzenia przodem samochodu w przeszkodę odkształcalną doszło do niebezpiecznych przeciążeń głowy i kręgów szyjnych u młodszego dziecka. U starszego również do przeciążeń klatki piersiowej i mocniejszych kręgów szyjnych (13,7/16 pkt.). Z kolei przy uderzeniu w bok (od strony manekina 10-letniego dziecka) poziom ochrony był na optymalnym poziomie (8 pkt.).

Piąta generacja Hondy CR-V została wyposażona w mocowania Isofix (i-Size) na skrajnych miejscach II rzędu siedzeń (a także w III rzędzie w wersjach 7-osobowych) oraz wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera. Dostępność i działanie tych elementów oceniono na 7 z 13 punktów.

Specjaliści z Euro NCAP oceniają również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych - w tym przypadku wykorzystano wersję z tradycyjną jednostką spalinową, która oferowana jest z trzema rzędami siedzeń. W zależności od konstrukcji mogą być mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. Ze względów konstrukcyjnych wykluczono montaż fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z bazą EasyBase2 z wykorzystaniem pasa bezpieczeństwa na miejscach w trzecim rzędzie siedzeń. Łącznie przyznano maksymalną liczbę 12 punktów.

Ochrona pieszych 33,6 pkt. (70 proc.)

Ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) oceniono maksymalną liczbą 6 punktów. Praktycznie cały przedni pas stanowi zagrożenie na wysokości miednicy, stąd 3 z 6 pkt. Podobnie jest z pokrywą maski silnika, najniżej oceniono oba słupki (16,8/24 pkt.).

Od ubiegłego roku Euro NCAP ocenia działanie autonomicznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania obecności pieszych i rowerzystów. Stąd powiększono skalę ocen z 6 do 12 punktów, a sprawdzian przeprowadzany jest w warunkach dziennych i nocnych. Każdy z nich obejmuje przejście pieszego przed samochodem, wyjście zza przeszkody oraz poruszanie się poboczem (tyłem do nadjeżdżającego samochodu). W przypadku rowerzysty jest to przejazd przed maską samochodu i jazda po tym samym pasie ruchu. Działanie systemu w tych sytuacjach oceniono na 7,8 z 12 punktów.

Uwagi odnosiły się do wyjścia pieszego zza samochodu i przejazdu rowerzysty przed maską Hondy CR-V.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 9,9 pkt. (76 proc.)

Z elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie oceniane jest obecnie przez Euro NCAP, piąta generacja Hondy CR-V została wyposażona w sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (2,5/3 pkt.), tempomat z ogranicznikiem prędkości (2,5/3 pkt.), asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu (2,3/4 pkt.) oraz system autonomicznego hamowania awaryjnego przy wyższych prędkościach AEB (2,7/3 pkt.).

W przypadku tego ostatniego elementu również poszerzono zakres ocen, ale zachowano dotychczasową skalę punktów. Sprawdzian obejmuje aż 11 sytuacji - działanie systemu przed hamującym (1 próba), jak i zwalniającym przed nami pojazdem (3 próby - dla lewej i prawej połowy oraz całej szerokości maski silnika). Kolejnych siedem sytuacji dotyczy reakcji kierowcy na ostrzeżenie w wyżej wymienionych sytuacji i dodatkowo trzech przed zbliżaniem się do stojącego pojazdu (przeszkody).

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry