portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów EuroNCAP

14 z 15 na medal - listopad 2012
28-11-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: EuroNCAP, rys. archiwum

EuroNCAP ogłosiło dziś wyniki kolejnych testów zderzeniowych. Dotyczą one 15 modeli samochodów, z czego tylko jeden oceniono poniżej 5 gwiazdek.



Najwyższe oceny otrzymały: Fiat 500L, Ford Fiesta i Kuga, Hyundai Santa Fe, Mercedes Klasa A, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka, SEAT Leon i Toledo, Skoda Rapid, Subaru Forester, Range Rover, Volvo V60 i Volkswagen Golf. Jedynie 3 gwiazdki przypadły Dacii Lodgy.



Jednak 5 gwiazdek dla jednego modelu nie równa się 5 gwiazdkom w drugim. Warto więc prześledzić punktację w poszczególnych, czterech, kategoriach testów. Według nich najlepszą ochronę dorosłym pasażerom (na przednich siedzeniach) zapewniają Hyundai Santa Fe i Opel Mokka (oba po 34 na 36 pkt.). Z kolei najsłabiej wypadają Ford Fiesta i Subaru Forester (po 33 pkt.).



Pod względem bezpieczeństwa podróżujących w fotelikach dzieci dotychczasowy rekord pobił SEAT Leon otrzymując 45 na 49 pkt. Nie gorzej poradził sobie wspomniany Forester, któremu co prawda też przyznano 45 pkt., ale jego średnia ważona była gorsza. Zresztą poprzednia, najwyższa ocena 44 pkt., należała m.in. do Subaru XV. W tym przypadku najniżej oceniono Fiata 500L - 38 pkt.



Najwyższą, choć to pojęcie względne, ochronę pieszych zapewnia również Subaru Forester - 26 pkt. na 36 pkt. Jeśli jednak przyjrzymy się szczegółom to za ochronę głowy otrzymał cząstkową ocenę 20 pkt., ale już na wysokości miednicy 0 pkt! Najmniej chroni Range Rover - 23 pkt., co też nie powinno dziwić, bo tak z reguły w testach EuroNCAP wypadają duże samochody. Różnica w masie Subaru i Range Rovera wynosi blisko 800 kg.

W ostatniej kategorii - systemach podnoszących bezpieczeństwo - mamy kilku liderów, którym przyznano maksymalne 7 punktów. Zaliczają się do nich Ford Kuga, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka i Volvo V60 (Plug-In Hybrid). W praktyce oznacza to, że na większości rynków europejskich na wyposażeniu fabrycznym tych aut znajdziemy ogranicznik prędkości, układ ESP (ESC) oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc.

Ale zmieni się to już od przyszłego roku, kiedy to EuroNCAP podwyższy ocenę do 9 pkt. i nagradzać będzie systemy ograniczające prędkość. A od 2014 roku wprowadzone zostaną punkty za ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (1 pkt.) i system awaryjnego wyhamowania pojazdu (3 pkt.).


Dla porzÄ…dku - najmniej oferuje Fiat 500L, Ford Fiesta, SEAT Leon, Skoda Rapid i Volkswagen Golf - wszyscy po 5 pkt.



Najsłabszy wynik - tylko 3 gwiazdki - osiągnęła Dacia Lodgy. Osoby siedzące na przednich fotelach narażone są na obrażenia nóg, klatki piersiowej oraz kręgów szyjnych przy uderzeniu w tył auta, a piesi na poważne zranienie głowy i miednicy. Z ocenianych systemów podwyższających bezpieczeństwo Dacia oferuje jedynie sygnalizację niezapiętych pasów z przodu.

Sumując wartości procentowe z poszczególnych testów i dzieląc je na 4 otrzymamy średnią, która wyłoni lidera ostatnich testów. Tytuł ten przypada Oplowi Mokka - 88,25 - który osiągnął najwyższe wyniki w kategorii bezpieczeństwa dorosłych i za systemy podnoszące bezpieczeństwo. Na ostatnim miejscu wśród aut z 5 gwiazdkami plasuje się Fiat 500L ze średnią 77.

Kolejne wyniki testów EuroNCAP poznamy 12 grudnia.

Dacia Lodgy
Bezpieczeństwo dorosłych: 26 pkt. (72 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 38 pkt. (77 proc.)
Ochrona pieszych: 16 pkt. (44 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 2 pkt. (29 proc.)


Fiat 500L
Bezpieczeństwo dorosłych: 34 pkt. (94 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 38 pkt. (78 proc.)
Ochrona pieszych: 23 pkt. (65 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 5 pkt. (71 proc.)

Ford Fiesta
Bezpieczeństwo dorosłych: 33 pkt. (91 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (86 proc.)
Ochrona pieszych: 23 pkt. (65 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 5 pkt. (71 proc.)


Ford Kuga
Bezpieczeństwo dorosłych: 34 pkt. (94 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (86 proc.)
Ochrona pieszych: 25 pkt. (70 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7 pkt. (100 proc.)


Hyundai Santa Fe
Bezpieczeństwo dorosłych: 34 pkt. (96 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 43 pkt. (89 proc.)
Ochrona pieszych: 25 pkt. (71 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 6 pkt. (86 proc.)


Mercedes Klasa A
Bezpieczeństwo dorosłych: 33 pkt. (93 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 40 pkt. (81 proc.)
Ochrona pieszych: 24 pkt. (67 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 6 pkt. (86 proc.)


Mitsubishi Outlander
Bezpieczeństwo dorosłych: 34 pkt. (94 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 41 pkt. (83 proc.)
Ochrona pieszych: 23 pkt. (64 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7 pkt. (100 proc.)


Opel Mokka
Bezpieczeństwo dorosłych: 35 pkt. (96 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 44 pkt. (90 proc.)
Ochrona pieszych: 24 pkt. (67 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7 pkt. (100 proc.)


Range Rover
Bezpieczeństwo dorosłych: 33 pkt. (91 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 41 pkt. (84 proc.)
Ochrona pieszych: 23 pkt. (63 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 6 pkt. (86 proc.)


SEAT Leon
Bezpieczeństwo dorosłych: 34 pkt. (94 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 45 pkt. (92 proc.)
Ochrona pieszych: 25 pkt. (70 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9 pkt. (71 proc.)


SEAT Toledo
Bezpieczeństwo dorosłych: 34 pkt. (94 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 39 pkt. (80 proc.)
Ochrona pieszych: 25 pkt. (69 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 5 pkt. (71 proc.)


Skoda Rapid
Bezpieczeństwo dorosłych: 34 pkt. (94 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 39 pkt. (80 proc.)
Ochrona pieszych: 25 pkt. (69 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 5 pkt. (71 proc.)


Subaru Forester
Bezpieczeństwo dorosłych: 33 pkt. (91 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 45 pkt. (91 proc.)
Ochrona pieszych: 26 pkt. (73 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 6 pkt. (86 proc.)


Volvo V60 Plug-In Hybrid
Bezpieczeństwo dorosłych: 33 pkt. (93 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 41 pkt. (83 proc.)
Ochrona pieszych: 23 pkt. (65 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7 pkt. (100 proc.)


Volkswagen Golf

Bezpieczeństwo dorosłych: 34 pkt. (94 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 44 pkt. (89 proc.)
Ochrona pieszych: 24 pkt. (65 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 5 pkt. (71 proc.)
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry