portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
KARTKA Z PODRÓŻY | Malowane kwiaty na domach i muzeum na wykopaliskach
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 

Wyniki test�w zderzeniowych Euro NCAP | BMW serii 6 Gran Turismo | Grudzie� 2017


BMW serii 6 Gran Turismo

05-01-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

BMW 6 Gran Turismo bazuje na konstrukcji VII-generacji serii 5, kt�ra by�a ju��oceniana przez Euro NCAP. St�d nowy model bawarskiej marki przej���awansem wyniki z prawie ze wszystkich element�w test�w zderzeniowych.





BMW dokona�o istotnych zmian w swojej ofercie. W ubieg�ym roku definitywnie zako�czono produkcj� serii 6 i 5 Gran Turismo. Postanowiono jednak zachowa� pewn� ci�g�o�� w postaci zupe�nie nowego na rynku modelu 6 GT. Jego konstrukcja bazuje na platformie VII-generacji serii 5 (G30). Model ten uczestniczy��ju��w testach Euro NCAP, dlatego przepisano mu wyniki z pr�b uderzenia w przeszkod� sta�� i odkszta�caln�, bezpiecze�stwa dziecka, ochrony pieszego oraz dzia�ania system�w autonomicznego hamowania AEB. Od nowa przeprowadzono testy uderzenia w bok i w s�up, kt�rych wyniki obni�y�y - w por�wnaniu do serii 5 - not� ko�cow�.

Oficjalna premiera BMW serii 6 Gran Turismo mia�a miejsce na wrze�niowym salonie samochodowym we Frankfurcie. Nowy model trafi� dwa miesi�ce p�niej.

BMW 6 GT wyposa�one zosta�o�m.in. w 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelik�w Isofix (standard i-Size) na skrajnych miejscach kanapy, wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era oraz aktywn� pokryw� silnika, tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci i system automatycznego hamowania w pe�nym zakresie pr�dko�ci z funkcj� wykrywania obecno�ci pieszego.


Bezpiecze�stwo doros�ych 33 pkt. (86 proc.)

Podczas uderzenia przodem BMW serii 5 w przeszkod� odkszta�caln� wyst�pi�y problemy z aktywacj� poduszki powietrznej chroni�cej nogi kierowcy. Z tego powodu odnotowano wysokie ryzyko odniesienia powa�nych obra�e� n�g, w mniejszym stopniu- zar�wno u kierowcy, jak i pasa�era - tak�e klatki piersiowej (6,3/8 pkt.).

Problem z poduszk� kolanow� wyst�pi��r�wnie� podczas uderzenia ca�� szeroko�ci� BMW 5 w przeszkod� sta��. Tu jednak dosz�o tylko do niewielkich obra�e� prawego uda kierowcy. Znacznie powa�niejsze przeci��enia dzia�a�y na kr�gi szyjne kierowcy i klatk� piersiow� pasa�era (kt�ry siedzi z ty�u po przek�tnej do kieruj�cego). Ostatecznie przyznano 7 z 8 punkt�w (wszystkie te wyniki odziedziczy� model 6 GT).

Od nowa przeprowadzono dwa kolejne testy z udzia�em nowego BMW. Ochrona kierowcy podczas zderzenia bocznego by�a na optymalnym poziomie, natomiast podczas uderzenia w s�up stwierdzono powa�ne obra�enia klatki piersiowej (14/16 pkt.). Dla por�wnania seria 5 zapewnia�a wy�szy poziom ochrony przy uderzeniiu w s�up za co otrzyma�a 15,8 pkt. Te 1,8 pkt. obni�y�y not� ko�cow� BMW serii 6 Gran Turismo za bezpiecze�stwo doros�ych.

Nast�pne wyniki r�wnie� pochodz� z serii 5 (G30) Podczas uderzenia w ty� BMW 6 GT profile przednich i tylnych siedze� oraz zag��wk�w w optymalny spos�b chroni�y kr�gi szyjne (2,7/3 pkt).

Dzia�anie systemu autonomicznego hamowania przy niskich pr�dko�ciach AEB oceniono maksymaln� liczb� 3 punkt�w.

Bezpiecze�stwo dzieci 42 pkt. (85 proc.)

Do test�w z BMW serii 5 (i tym samym serii 6 Gran Turismo) u�yto fotelika Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP (6-letnie dziecko) i podk�adki podwy�szaj�cej Graco Junior (manekin 10-letniego dziecka).

Podczas zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) dosz�o do powa�nych obra�e�kr�g�w szyjnych u m�odszego dziecka i w mniejszym stopniu kr�g�w szyjnych u starszego (15/16 pkt.). Poziom ochrony podczas uderzenia bocznego (od strony wi�kszego manekina) oceniono maksymaln� not� 8 pkt.

Nowy model BMW tak�e zosta��wyposa�ony w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjali�ci z Euro NCAP nie mieli zastrze�e� do dzia�ania wy��cznika i czytelno�ci aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasa�era (7/13 pkt.).

Organizacja Euro NCAP ocenia r�wnie� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� one mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix, w tej cz�ci test�w nie stwierdzono �adnych nieprawid�owo�ci (12/12 pkt.).

Ze wzgl�d�w konstrukcyjnych wykluczono monta� fotelika:
- Maxi-Cosi CabrioFix na EasyBase 2 (za pomoc� pasa bezpiecze�stwa na �rodkowym miejscu kanapy).


Ochrona pieszych 34,1 pkt. (81 proc.)

Zderzak BMW zapewnia optymaln� ochron� na wysoko�ci n�g doros�ej osoby (6/6 pkt.), z kolei przedni pas na ca�ej szeroko�ci samochodu stwarza powa�ne zagro�enie na wysoko�ci miednicy cz�owieka (0/6 pkt.). Aktywna maska silnika zdecydowanie podnosi poziom ochrony g�owy pieszego, potencjalnego zagro�enia nie stanowi�y nawet s�upki A czy podszybie (22,8/24 pkt.).

Dzia�anie systemu AEB z funkcj� wykrywania obecno�ci pieszego oceniono na 5,3 z 6 pkt.

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 7,1 pkt. (59 proc.)

Z listy element�w podnosz�cych bezpiecze�stwo, kt�rych dzia�anie obecnie oceniaj� specjali�ci z Euro NCAP, oba modele BMW wyposa�one by�y identycznie w: tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci (1,5/3 pkt.), sygnalizacj� niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt) i system automatycznego hamowania AEB (2,6/3 pkt.).

Asystent utrzymania wybranego pasa ruchu jest opcj�, kt�rej nie wybrano do u�ytego w te�cie egzemplarza BMW serii 5 (0/3 pkt.).

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry