portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

Minivan bez środkowego słupka
05-02-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP i archiwum

Konstruktorzy Forda stworzyli minivana bez środkowego słupka. Pomimo jego braku auto jest bezpieczne, co potwierdzają wysokie wyniki testów EuroNCAP.



Teoretycznie brak środkowego słupka powinien obniżyć sztywność konstrukcji auta, a przede wszystkim mieć duży wpływ na poziom bezpieczeństwa przy uderzeniu bocznym. Ford udowodnił, że tak być nie musi. B-Max nie tylko otrzymał 5-gwiazdek, ale też jego średnia wyników z poszczególnych kategorii testów była najwyższa spośród minivanów ocenianych w 2012 roku. Za to właśnie przyznano mu tytuł "Best in Class Cars 2012" (ex-aequo z Fiatem 500L). Na jego wyposażeniu znajdują się też dwa wyróżnione przez EuroNCAP systemy - SYNC Emergency Assistance i Active City Stop.



B-Max za ochronę osób dorosłych otrzymał 33 punkty, co stanowi 92 proc maksymalnej oceny. Na odniesienie potencjalnych obrażeń, spowodowanych elementami kolumny kierownicy, najbardziej narażone są nogi i klatka piersiowa kierowcy. W teście zderzenia czołowego odnotowano też cofnięcie się słupka A o 5 mm, ale struktura kabiny pasażerskiej nie została naruszona.



Zdecydowanie lepsze oceny uzyskano podczas uderzenia w bok i słup. W pierwszym przyznano maksymalnych 8 pkt., a w drugim 7 (na 8) pkt. Podczas uderzenia w słup najbardziej zagrożona na zranienie jest klatka piersiowa kierowcy (ocena dostateczna).



W przypadku ochrony podróżujących samochodem dzieci przyznano 41 z 49 punktów (84 proc.). Dla manekina dziecka 18 miesięcznego użyto fotelika firmy Romer Baby-Safe Plus (grupa 0+, do 13 kg, od urodzenia do 12/15 m-ca życia). Ustawiono go tyłem do kierunku jazdy i zamocowano na tylnej kanapie za pomocą bazy Isofix. Fotelik otrzymał 9,1/12 pkt. za wykonanie - poziom ochrony klatki piersiowej oceniono jako zadowalający. W sumie przyznano mu 15,1 z 18 pkt.



Komplet 18 punktów otrzymał fotelik z manekinem 3 letniego dziecka. Jego producentem także jest firma Romer, a testowany model to Duo Plus (grupa 1, od 9 do 18 kg, od 9 m-ca do 4 lat). Ustawiono go na tylnej kanapie przodem do kierunku jazdy i zamocowano na szynach Isofix oraz dodatkowym punktem kotwiczenia top tether. Za elementy wyposażenia auta podnoszące bezpieczeństwo dzieci przyznano 8/13 pkt.


Dobre wyniki uzyskano również za poziom ochrony potrąconej osoby. Potencjalnie zapewnia ją zderzak, przednia część maski silnika oraz powierzchnie przed szybą. Najmniej chroniona jest głowa osoby dorosłej. W rezultacie przyznano za nią 15 pkt., na wysokości miednicy 3 pkt., zaś nóg 6 pkt. Wynik 24 pkt. stanowi 67 proc. ogółu w tej kategorii.



W ostatniej z ocenianych kategorii przyznano 5 pkt. (71 proc.) - 3 za ESP i 2 za sygnalizację niezapiętych pasów na przednich siedzeniach. Oznacza to, że brakowało jej dla osób siedzących na tylnej kanapie (za co jest 1 pkt.), a na fabrycznym wyposażeniu nie ma ogranicznika prędkości (także 1 pkt).



Ostatecznie średnia ze wszystkich wartości procentowych wyniosła 78,5. Lepszym wynikiem, 79,5 proc., pochwalić się może Opel Zafira Tourner, ale jego test pochodzi z 2011 roku.

EuroNCAP testowało B-Maxa z silnikiem wysokoprężnym 1.5 w wersji wyposażenia Trend (na polskim rynku to druga po bazowej wersja).

  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry