portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Volkswagenie Tiguan - wyposażenie samochodu
WEEKEND | Światła • VW ID.5 • Nauka jazdy • AC na elektryki • Polskie drogi
MATERIAŁ PARTNERA | Arktyczny milesPLUS® diesel na zimowe wyzwania

www.jedz-bezpiecznie.pl
reklama

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Materiał Partnera


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP
Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP

Najbezpieczniejsze w swojej klasie
23-01-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP i archiwum

Organizacja Euro NCAP podsumowała wyniki 36 testów zderzeniowych z 2012 roku. Na podstawie uzyskanych ocen wyróżniono 8 modeli samochodów.



Pozwoliło to na stworzenie listy najbezpieczniejszych aut w swojej klasie (według Euro NCAP). Tytuł "Best in Class Cars of 2012" ma być kolejną, poza przyznawanymi gwiazdkami i wyróżnieniami "Advanced Reward", wskazówką dla kupujących, który z modeli samochodów zapewnia potencjalnie najwyższy poziom ochrony.



W klasie supermini (auto miejskie) przetestowano 4 modele, choć wyniki podano dla 6. W przypadku Toyoty Aygo przypisano je do bliźniaczych aut - Citroen C1 i Peugeot 107. Wszystkie trzy uzyskały najmniejszą liczbę, 3 gwiazdek. Pozostałe modele zdobyły maksymalną ocenę 5 gwiazdek - Ford Fiesta, Peugeot 208 i Renault Clio. Spośród nich najwyższą średnią, 85,5 proc., uzyskała IV generacja Clio.



Najliczniej reprezentowaną klasą była Small Family Car (mały samochód rodzinny). Wszystkie 11 modeli otrzymało 5 gwiazdek. Jednak wśród nich najwyższą średnią (90,25 proc.) może pochwalić się tylko Volvo V40. Zawdzięcza to przede wszystkim innowacyjnej poduszce powietrznej chroniącej ciało potrąconej osoby. Najlepiej obrazuje to schemat kolorystyczny przodu samochodu, na którym cała pokrywa silnika zaznaczona jest na zielono. Jednak V40 otrzymało wyróżnienie Euro NCAP za system City Safety ograniczający kolizje w ruchu miejskim.



W kolejnej klasie, Large Family Car (duży samochód rodzinny), testowano tylko dwa modele. One również uzyskały maksymalną liczbę gwiazdek, ale BMW serii 3 ma lepszą średnią 85,75 proc., a Volvo V60 Plug-In Hybrid o zaledwie 0,5 proc. gorszą.






Dwa z trzech testowanych modeli z klasy Small MPV (minivan) otrzymały 5 gwiazdek. W tym przypadku organizacja EuroNCAP postanowiła przyznać tytuł obu autom, choć wyższą średnią (78,5 proc.) ma Ford B-Max niż Fiat 500L (77 proc.). Model Forda ma też dwa wyróżnienia za Active City Stop (system zapobiegający kolizjom do prędkości 30 km/h) i SYNC Emergency Assistance (automatyczne wezwanie pomocy po wypadku).




W klasie Small Off-Road (mały samochód terenowy) testowano 5 modeli, z których tylko Jeep Compass otrzymał dwie gwiazdki i to jest najniższy wynik w 2012 roku. Tutaj najwyższą średnią otrzymał Ford Kuga (87,5 proc.). Auto to wyposażono również w wyróżniony system SYNC Emergency Assistance.



Wśród dużych samochodów terenowych (Large Off-Road) tytuł przypadł modelowi Hyundaia - Santa Fe. Jego średnia wynosi 85,5 proc. Drugie - i ostatnie - auto z tej klasy, Range Rover, ma 81 proc.

Jedynym autem wśród pick-upów było Isuzu D-Max. Przyznano mu jednak tylko 4 gwiazdki, stąd nie brano go pod uwagę w tej klasyfikacji.



W 2012 roku organizacja Euro NCAP wprowadziła nową klasę pojazdów - Business and Family Vans (samochody użytkowe i rodzinne). W jedynym teście sprawdzono 4 modele, choć wyniki Fiata Scudo przypisano pokrewnym modelom z Grupy PSA - Citroenowi Jumpy i Peugeotowi Expert. Ale z całej tej grupy tylko Ford Transit otrzymał 5 gwiazdek za co automatycznie przyznano mu tytuł "Best in Class Cars 2012". Transit ma średnią 73,25 proc., zaś na wyposażeniu posiada dwa wyróżnione systemy - wspomniany SYNC Emergency Assistance oraz Lane Keeping Alert (asystent ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu).

W sumie w 2012 roku 25 z 36 modeli samochodów otrzymało w testach Euro NCAP najwyższą notę 5 gwiazdek. Ale ten ranking po raz kolejny udowadnia, że gwiazdka gwiazdce nie równa. Na podstawie średnich potencjalnie najwyższy poziom ochrony zapewnia Volvo V40 (90,25 proc.), a po przeciwległej stronie jest nagrodzony w klasie samochodów użytkowych i rodzinnych Ford Transit ze średnią 73,25 proc. Jednak spośród tych 8 modeli aż 3 należą do tej marki. Ford może jeszcze tutaj pochwalić się największą liczbą wyróżnień "Advanced Reward" - ma ich 3.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2022 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry