strona główna
testy zderzeniowe EuroNCAP
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Testy zderzeniowe EuroNCAP

Najnowsze wyniki testów
27-05-2009, foto: EuroNCAP

27 maja organizacja EuroNCAP ogłosiła wyniki kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem sprawdzianom poddano: Audi Q5, Hondę Jazz, Hyundaia i20, KIA Soul, Peugeota 3008 i Suzuki Alto.


Audi Q5 (mały samochód terenowy) otrzymało 5 gwiazdek (w nowej specyfikacji). Wysokie oceny przyznano w testach zderzeniowych (w tym za zabezpieczenie kręgów szyjnych przyznano wysokie 3,3 pkt.) - 33 pkt (92%) i za bezpieczeństwo dzieci podróżujących w fotelikach 41 pkt (84%). W kategorii ochrony potrąconego pieszego przyznano 12 pkt. (32%), a za systemy wspomagające bezpieczeństwo 5 pkt. (71%) - standardowe wyposażenie to m.in. ESP (3 pkt.) i sygnalizacja niezapiętych pasów kierowcy i pasażera (2 pkt.). Testowany model wyposażony był w silnik 2.0 TDI w wersji wyposażenia "Steppe".



Honda Jazz (auto miejskie) również otrzymała 5 gwiazdek. W testach zderzeniowych przyznano 28 pkt. (78%), za bezpieczeństwo dzieci 39 pkt. (79%), za ochronę pieszych 22 pkt. (60%), a za standardowe systemy podnoszące bezpieczeństwo 5 pkt. (71%). Testowany model to Jazz z silnikiem 1.4 w wersji ES.



Hyundai i20 (auto miejskie) otrzymał 5 gwiazdek. W testach zderzeniowych przyznano 32 pkt. (88%), za bezpieczeństwo dzieci 41 pkt. (83%), za ochronę pieszych 23 pkt. (64%), a za standardowe systemy podnoszące bezpieczeństwo 6 pkt. (86%) - dodatkowy punkt za sygnalizację niezapiętych pasów dla pasażerów tylnej kanapy. Testowany model napędzał silnik 1.4 w wersji wyposażenia GL.



KIA Soul (minivan) otrzymała 5 gwiazdek. W testach zderzeniowych przyznano 31 pkt. (87%), za bezpieczeństwo dzieci 42 pkt. (86%), za ochronę pieszych 14 pkt. (39%), a za standardowe systemy podnoszące bezpieczeństwo 6 pkt. (86%) - dodatkowy punkt za sygnalizację niezapiętych pasów dla pasażerów tylnej kanapy. Testowany model miał silnik 1.6 EX.



Peugeot 3008 (mały samochód rodzinny) otrzymał 5 gwiazdek. W testach zderzeniowych przyznano 31 pkt. (86%), za bezpieczeństwo dzieci 40 pkt. (81%), za ochronę pieszych 11 pkt. (31%), a za standardowe systemy podnoszące bezpieczeństwo 7 pkt. (97%) - dodatkowy punkt za ogranicznik prędkości. Testowany model 3008 wyposażono w silnik 1.6 HDi.



Suzuki Alto
(auto miejskie) otrzymało najniższą ocenę (3 gwiazdki) spośród testowanych tym razem samochodów. W testach zderzeniowych przyznano 20 pkt. (55%) - nie przeprowadzono testu uderzenia w słup, za bezpieczeństwo dzieci 23 pkt. (46%), za ochronę pieszych 13 pkt. (35%), a za standardowe systemy podnoszące bezpieczeństwo 2 pkt. (29%) - 1 pkt. za sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy i 1 pkt. za opcjonalny system ESP. Testowany model napędzał silnik 1.0 GL.
magazyn motoryzacyjny "Jedź bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku
wydawca: MacKalStudio