portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | Grudzie� 2017

Punto...
13-12-2017 | opr. Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ko�c�wka 2017 roku obfituje w wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP, tym razem poznali�my 17 ocen dla 15 modeli. Jedynie w sze�ciu przypadkach przyznano komplet pi�ciu gwiazdek, a w jednym... �adnej!



Z regu�y organizacja EuroNCAP ocenia nowe na rynku modele. Tym razem postanowi�a ponownie sprawdzi� kilka samochod�w, kt�re nadal oferowane s� w salonach sprzeda�y, a uzyskane wyniki por�wna� do tych sprzed lat. W wi�kszo�ci przypadk�w, wed�ug aktualnych kryteri�w test�w zderzeniowych EuroNCAP, ich ocena jest ni�sza. Skrajnym przypadkiem jest Fiat Punto, kt�ry dzi� nie zdoby� ani jednej gwiazdki (dla por�wnania 2 gwiazdki w 1997 roku, 4 gwiazdki w 2000 roku). Aktualny regulamin test�w EuroNCAP wymaga osi�gni�cia punkt�w w ka�dej z czterech kategorii, Fiat Punto nie spe�nia tego warunku w zakresie system�w podnosz�cych bezpiecze�stwo. Na wyposa�eniu fabrycznym wci�� brakuje ogranicznika pr�dko�ci, sygnalizacji niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, asystenta utrzymania pasa ruchu i autonomicznego system awaryjnego hamowania AEB.



Alfa Romeo Giulietta - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 27,6 pkt. (72 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 27,5 pkt. (56 %)
Ochrona pieszego: 25 pkt. (59 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 3 pkt. (25 %)




BMW serii 6 - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 33 pkt. (86 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 42 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 34,1 pkt. (81 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 7,1 pkt. (59 %)




Dacia Duster - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 27,1 pkt. (71 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 32,4 pkt. (66 %)
Ochrona pieszego: 23,6 pkt. (56 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 4,5 pkt. (37 %)




DS 3 - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 26,3 pkt. (69 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 18,6 pkt. (37 %)
Ochrona pieszego: 23,5 pkt. (55 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 3,5 pkt. (29 %)




Fiat Punto - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 19,7 pkt. (51 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 21,4 pkt. (43 %)
Ochrona pieszego: 22,2 pkt. (52 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 0 pkt. (-)




Ford C-Max i Ford Grand C-Max - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 28,9 pkt. (76 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 29,6 pkt. (60 %)
Ochrona pieszego: 25 pkt. (59 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 3,5 pkt. (29 %)




Hyundai Kona - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 33,4 pkt. (87 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 41,8 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 26,4 pkt. (62 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 7,2 pkt. (60 %)




Jaguar F-Pace - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 35,5 pkt. (93 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 42 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 33,9 pkt. (80 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 8,7 pkt. (72 %)




Kia Stinger - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 35,4 pkt. (93 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 39,7,2 pkt. (81 %)
Ochrona pieszego: 33 pkt. (78 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 9,9 pkt. (82 %)




Kia Stonic - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 32,5 pkt. (85 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 41,2 pkt. (84 %)
Ochrona pieszego: 26 pkt. (62 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 3 pkt. (25 %)


Kia Stonic - wersja z opcjonalny pakietem bezpiecze�stwa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 35,5 pkt. (93 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 41,2 pkt. (84 %)
Ochrona pieszego: 29,8 pkt. (71 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 7,1 pkt. (59 %)




MG ZS - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 27,3 pkt. (71 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 25,1 pkt. (51 %)
Ochrona pieszego: 25,1 pkt. (59 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 3,5 pkt. (29 %)




Opel Karl - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 23,5 pkt. (61 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 29,9 pkt. (60 %)
Ochrona pieszego: 24,5 pkt. (58 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 3 pkt. (25 %)




Toyota Aygo - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 28,3 pkt. (74 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 31,2 pkt. (63 %)
Ochrona pieszego: 27 pkt. (64 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 3 pkt. (25 %)


Toyota Aygo - wersja z opcjonalny pakietem bezpiecze�stwa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 31,3 pkt. (82 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 31,2 pkt. (63 %)
Ochrona pieszego: 27 pkt. (64 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 6,9 pkt. (57 %)




Toyota Yaris - wersja standardowa
Bezpiecze�stwo doros�ych: 31,7 pkt. (83 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 39,5 pkt. (80 %)
Ochrona pieszego: 26,7 pkt. (63 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 6,9 pkt. (57 %)
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry