portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Wybrano przebieg S12 Radom - Puławy
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Skoda Yeti w zderzeniu czołowowym
13-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: EuroNCAP i archiwum

Nie co dzień obejrzeć można z bliska egzemplarze aut, które uczestniczyły w testach zderzeniowych EuroNCAP. Jeśli jednak nadarza się taka okazja, to warto z niej skorzystać, aby osobiście przekonać się o skali zniszczeń przy prędkości "zaledwie" 64 km/h.



Taką sposobność daje nam Skoda AutoLab, czyli Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa, które gości w podwarszawskich Markach do 9 grudnia 2012 roku. Prezentowany jest w nim model Yeti (2.0 TDi w wersji wyposażenia "Ambiente" i kierownicą po lewej stronie), który w 2009 uzyskał od EuroNCAP ocenę 5 gwiazdek. A dokładniej to ten egzemplarz brał udział w teście zderzenia czołowego, przy którym badano również bezpieczeństwo dwójki dzieci.



Zgodnie z procedurą EuroNCAP pojazd uderza w odkształcalną przeszkodę aluminiową z prędkością 64 km/h. Uderzenie czołowe obejmuje 40 proc. przodu auta od strony kierowcy. Teoretycznie odwzorowuje to zderzenie z autem jadącym z naprzeciwka z prędkością 55 km/h.



Skoda Yeti otrzymała w nim 14,7 na 16 pkt. W przypadku kierowcy narażony on jest na obrażenia klatki piersiowej i obu goleni, a pasażer prawego golenia. Pozostałe części ciała - według odczytu z urządzeń pomiarowych - chronione są w optymalnym stopniu.




Widoczne na przednich poduszkach powietrznych kolorowe ślady przypisane są do poszczególnych części ciała, w tym przypadku manekinów osób dorosłych. Czerwony oznacza oczy, zielony nos, a żółty podbródek. Dzięki temu widać, w których miejscach twarze tych manekinów mają styczność z poduszką.



W teście zderzenia czołowego sprawdzane jest również bezpieczeństwo podróżujących autem dzieci (w wieku 1,5 roku i 3 lat siedzących zawsze na tylnej kanapie). W przypadku Skody Yeti młodsze usadzono tyłem do kierunku jazdy w foteliku Fair z grupy 0/0+ mocowanym za pomocą bazy Isofix. Zapewnia on optymalną ochronę poza klatką piersiową, na którą działały zbyt duże przeciążenia.




Dla starszego dziecka wybrano również fotelik Fair mocowany za pomocą bazy Isofix, tym razem z grupy 0/1. W tym przypadku ustawiono go przodem do kierunku jazdy. Odczyt danych z urządzeń pomiarowych także wskazał na zbyt duże przeciążenia klatki piersiowej.



Również i w przypadku manekinów dzieci stosuje się kolory. Na niebiesko oznacza się czubek głowy, zaś trzema kolorami maluje się opaskę nakładaną na czoło (czerwony przypisany jest lewej stronie, żółty środkowi, a zielony prawej stronie).

W skrócie:
Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa Skoda AutoLab, Plac przy Centrym Handlowym M1, Marki, ul. Piłsudskiego 1, 12.09-09.12.2012, wtorek-niedziela, w godzinach 10:00-19:00, bilety - normalny 15 zł, ulgowy 12 zł, grupowy (od 15 osoby) 10 zł/os, rodzinny (2 dorosłych +2 dzieci do lat 10) 30 złotych, wstęp dla dzieci do lat 3 bezpłatny. Na zaliczenie wszystkich elementów AutoLabu potrzeba około 1,5 godziny.

Więcej informacji: www.skodaautolab.pl


Zobacz także:
Dotknąć, spróbować, poczuć 11-09-2012
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry