portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Początek przebudowy „szesnastki” Barczewo - Biskupiec
TESTY | Dziecko w Volvo EX30 - wyposażenie samochodu
WYPADKI DROGOWE | Drugi najtragiczniejszy dzień na polskich drogach - maj 2024

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Grudzień 2014

Słabsze wyniki Kii Soul
10-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

W ostatnich w tym roku testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP oceniono 4 modele. Dwa z nich otrzymały maksymalne noty, podwójny sprawdzian Kii Soul wypadł niżej od poprzedniego.



Audi A3 Sportback e-tron
Bezpieczeństwo dorosłych: 31 pkt. (82 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 39 pkt. (78 %)
Ochrona pieszego: 24 pkt. (66 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9 pkt. (68 %)


Napęd wersji e-tron stanowi silnik benzynowy 1.4 TFSI o mocy 150 KM oraz elektryczny dający łącznie 204 KM. Auto bazuje na Audi A3 w wersji Sportback. W 2012 roku organizacja EuroNCAP przyznała 5 gwiazdek dla hatchbacka - w sumie oceny cząstkowe były wyższe niż teraz. e-tron dziedziczy też dwa wyróżnienia EuroNCAP za systemy Pre-Sense Basic i Secondary Collision Brake Assist.

Specjaliści z EuroNCAP mieli zastrzeżenia przy montażu za pomocą pasa bezpieczeństwa fotelika MaxiCosi CabrioFix skierowanego tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera z przodu oraz za pomocą systemu Isofix fotelika Romer KidFix na skrajnych miejscach kanapy.



Jeep Renegade
Bezpieczeństwo dorosłych: 33 pkt. (87 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 24 pkt. (65 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10 pkt. (74 %)


To dopiero 7 test Jeepa w blisko 20-letniej historii testów EuroNCAP. Renegade, to po Compassie drugi model tej marki, który uzyskał maksymalną liczbę 5 gwiazdek. Skrajne miejsca kanapy w tym aucie zaprojektowano zgodnie z wytycznymi dla uniwersalnego montażu fotelików dziecięcych iSize. Konstruktorzy tak dużego samochodu zadbali też o maksymalną ochronę pieszych, której poziom porównywalny jest do aut miejskich.



Kia Soul EV
Bezpieczeństwo dorosłych: 32 pkt. (84 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 40 pkt. (82 %)
Ochrona pieszego: 21 pkt. (59 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7 pkt. (56 %)


Produkcję Kii Soul EV (Electric Vehicle) rozpoczęto w połowie tego roku. Wyniki testów zderzeniowych dla tego modelu są wyższe niż w przypadku auta z tradycyjnym silnikiem. W trakcie zderzenia czołowego zdecydowanie lepszą ochronę zapewniono na wysokości nóg, a podczas uderzenia w słup na wysokości miednicy. Tak samo, czyli źle, oceniono stopień zabezpieczenia klatki piersiowej.



Kia Soul
Bezpieczeństwo dorosłych: 29 pkt. (75 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41 pkt. (82 %)
Ochrona pieszego: 21 pkt. (59 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7 pkt. (56 %)


To drugi test Kii Soul, poprzedni przeprowadzono w 2009 roku, za który przyznano 5 gwiazdek. Tym razem duże zastrzeżenia były do ochrony dorosłych pasażerów - na całej długości nóg (zderzenie czołowe) oraz miednicy i klatki piersiowej (uderzenie w słup). Punkty odjęto także za brak systemów zapobiegających kolizjom przy niższych (miasto) i większych (poza obszarem zabudowanym) prędkościach.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry