portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 

Wyniki test�w zderzeniowych Euro NCAP | Subaru Impreza i Subaru XV | Listopad 2017


Subaru Impreza i Subaru XV

29-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

XV to crossover Subaru zbudowany na platformie Imprezy. W 2017 roku pierwszy model przeszed� pe�n� procedur� test�w Euro NCAP, drugi tylko pr�by w zakresie zderzenia bocznego i poziomu ochrony pieszych.





Impreza to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli Subaru. Na jego bazie powsta� crossover XV - oba samochody w najnowszych ods�onach prezentowane by�y na tegorocznych targach we Frankfurcie. W 2009 roku w testach zderzeniowych Euro NCAP model Impreza (III-generacja) otrzyma��not� 4 gwiazdek, za� w 2012 roku model XV (I-generacja) zdoby��ju��komplet 5 gwiazdek. Tym razem (wsp�lne wyniki bazuj� na XV) oba wyr�niaj� si� bardzo wysokim poziomem bezpiecze�stwa dzieci w zestawieniu ze wszystkimi modelami ocenianymi w tym roku.

Zar�wno Subaru XV, jak i Impreza mia�y identycznie wyposa�enie�m.in. w 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelik�w Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB dzia�aj�cy w pe�nym zakresie pr�dko�ci z funkcj� wykrywania obecno�ci pieszego.

Z listy element�w, kt�re oceniaj� specjali�ci Euro NCAP, nie by�o tempomatu z ogranicznikiem pr�dko�ci. O ile w ka�dej wersji wyposa�enia Imprezy to standard (cz�� systemu EyeSight), to w bazowych wersjach modelu XV jest niedost�pny.


Bezpiecze�stwo doros�ych 35,8 pkt. (94 proc.)

Wyniki z test�w zderzenia czo�owego Subaru XV przypisano automatycznie Imprezie. Podczas uderzenia w przeszkod� odkszta�caln� odnotowano u kierowcy obra�enia prawej, za� u pasa�era lewej nogi - czyli od strony �rodkowego tunelu (ocena 7,8 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia ca�� szeroko�ci� samochodu w przeszkod� sta�� u pasa�era (kt�ry siedzi z ty�u po przek�tnej do kieruj�cego) stwierdzono obra�enia klatki piersiowej (6,8/8 pkt.).

Z uwagi na r�ne wysoko�ci obu modeli (Impreza 1480 mm, XV 1570 mm), specjali�ci z Euro NCAP zdecydowali si�na przeprowadzenie osobnych pr�b uderzenia w bok samochod�w. Co ciekawe uzyskano identyczne wyniki - 15,8 z 16 pkt. Za ka�dym razem ochrona kierowcy by�a na optymalnym poziomie, za� przy uderzeniu w s�up dochodzi�o do przeci��e� klatki piersiowej. Podczas uderzenia w ty� auta profile siedze� i zag��wk�w przednich i tylnych miejsc w optymalny spos�b chroni�y kr�gi szyjne (2,4/3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich pr�dko�ciach z funkcj� wykrywania pieszego jest standardem wyposa�enia, za jego dzia�anie przyznano maksymaln� not� 3 pkt.

Bezpiecze�stwo dzieci 44 pkt. (89 proc.)

Do test�w z Subaru Impreza i XV u�yto fotelika Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP (6-letnie dziecko) i podk�adk� podwy�szaj�c� Graco Junior (manekin 10-letniego dziecka).

Za ochron� dzieci podczas zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) przyznano 15 z 16 pkt. - u m�odszego dziecka stwierdzono obra�enia klatki piersiowej, u starszego dosz�o do obci��e� kr�g�w szyjnych. Z kolei poziom ochrony podczas uderzenia bocznego (od strony wi�kszego manekina) oceniono maksymaln� not� 8 pkt.

Porsche Cayenne wyposa�ony zosta� w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjali�ci z Euro NCAP nie mieli uwag do dzia�ania wy��cznika i czytelno�ci aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasa�era (9 z 13 pkt.).

Euro NCAP ocenia r�wnie� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� one mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix (12/12 pkt.).

Ze wzgl�d�w konstrukcyjnych wykluczono monta� fotelika:
- Maxi-Cosi CabrioFix na EasyBase 2 (za pomoc� pasa bezpiecze�stwa na �rodkowym miejscu kanapy).






Ochrona pieszych - Subaru Impreza 34,6 pkt. (82 proc.) - Subaru XV 35,4 pkt. (84 proc.)

Dla obu modeli Subaru przeprowadzono r�wnie� osobne testy w zakresie ochrony potr�conej osoby pieszej. Uzyskano dwa r�ne wyniki, warto przy tym podkre�li�, �e crossover XV zapewnia lepsz� ochron�.

Subaru XV:
- ochrona n�g (wysoko�� zderzaka) - maksymalna nota 6 punkt�w,
- ochrona miednica (wysoko��przedniego pasa) najwi�ksze zagro�enie stanowi fragment pomi�dzy wewn�trznymi kraw�dziami reflektor�w i os�on� ch�odnicy - 5,2/6 pkt.,
- ochrona g�owa (powierzchnia maski) najwi�ksze zagro�enie stanowi� s�upki A i podszybie - 18,9/24 pkt.

Subaru Impreza:
- ochrona n�g (wysoko�� zderzaka) - maksymalna nota 6 punkt�w,
- ochrona miednica (wysoko��przedniego pasa) bardzo du�e zagro�enie stanowi fragment pomi�dzy wewn�trznymi kraw�dziami reflektor�w i os�on� ch�odnicy - 3,8/6 pkt.,
- ochrona g�owa (powierzchnia maski) najwi�ksze zagro�enie stanowi� s�upki A - 19,6/24 pkt.

W sk�ad systemu AEB (EyeSight) wchodzi funkcja wykrywania pieszego, jego dzia�anie oceniono na 5,3 z 6 punkt�w.

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 8,3 pkt. (68 proc.)

Z listy element�w podnosz�cych bezpiecze�stwo oba modele wyposa�one fabrycznie by�y w: sygnalizacj� niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu (2,7/3 pkt.) oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB dzia�aj�cy przy wy�szych pr�dko�ciach (2,6/3 pkt).

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry