portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | Volkswagen Polo | Listopad 2017

Volkswagen Polo
23-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Nowe Polo to 41 model Volkswagena, kt�ry oceniono w testach zderzeniowych EuroNCAP. W tym gronie 24 razy przyznano maksymaln� liczb� 5 gwiazdek.





To sz�sta, w 42-letniej historii, generacja Volkswagena Polo. Model ten ma r�wnie bogat� tradycj� w testach zderzeniowych EuroNCAP, w kt�rych uczestniczy� ju��po raz pi�ty. Poprzednio otrzyma� noty: 3 gwiazdki w 1997 roku, po 4 gwiazdki w 2000 i 2002 roku oraz 5 w 2009 roku.

Standardowe wyposa�enie Volkswagena Polo obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelik�w Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB z funkcj� wykrywania obecno�ci pieszego oraz tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci.



Bezpiecze�stwo doros�ych 36,7 pkt. (96 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkod� odkszta�caln� zar�wno u kierowcy dosz�o do obra�e� klatki piersiowej i obu n�g, za� u pasa�era lewej nogi (za poziom ochrony przyznano 7,6 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia ca�� szeroko�ci� samochodu w przeszkod� sta�� ochrona kierowcy by�a na optymalnym poziomie, u pasa�era (kt�ry w tej pr�bie siedzi na kanapie po przek�tnej stronie do kieruj�cego) dosz�o do obra�e� klatki piersiowej (7,8/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i uderzeniu auta w s�up poziom ochrony kierowcy by� na optymalnym poziomie (16/16 pkt.). Podczas uderzenia w ty� auta profile wszystkich siedze� i zag��wk�w w optymalny spos�b chroni�y kr�gi szyjne (2,4/3 pkt).

Dzia�anie autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB przy niskich pr�dko�ciach (w mie�cie) oceniono maksymaln� not� 3 pkt.

Bezpiecze�stwo dzieci 42 pkt. (85 proc.)

W opisie test�w Volkswagena Polo VI-generacji podano informacj� o u�yciu dw�ch fotelik�w Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP dla obu manekin�w 6-letniego i 10-letniego dziecka. Na za��czonym filmie wida� jednak, �e wi�kszy manekin siedzi na podwy�szeniu, kt�rego nie mo�na wyj�� z konstrukcji tego fotelika. Niemniej podczas zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) zar�wno u m�odszego, jak i starszego dziecka stwierdzono przeci��enia dzia�aj�ce na kr�gi szyjne (15/16 pkt). Z kolei za ochron� przy uderzeniu bocznym (od strony wi�kszego manekina) przyznano maksymaln� not� 8 punkt�w.

Nowe Polo wyposa�one zosta�o�w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjali�ci z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelno�ci aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasa�era, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia r�wnie� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymaln� liczb� 12 punkt�w (technicznie wykluczono ustawienie fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonaln� baz� EasyBase2 na �rodku kanapy).



Ochrona pieszych 32 pkt. (76 proc.)

Za ochron� na wysoko�ci zderzaka (n�g osoby doros�ej) przyznano maksymaln� not� 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) najwi�ksze zagro�enie stanowi� klosze reflektor�w (4,8/6 pkt.). Jedynie �rodkowa cz�� maski silnika i podszybie (co jest rzadko�ci� w innych modelach ocenianych przez EuroNCAP) zapewniaj� dostateczn� ochron� g�owy, krytyczne miejsca to s�upki A (15,9/24 pkt.).

Dzia�anie funkcji wykrywania obecno�ci pieszego (cz�� autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB) oceniono na 5,2 z 6 pkt.

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 7,2 pkt. (59 proc.)

Z element�w podnosz�cych bezpiecze�stwo, kt�rych dzia�anie oceniaj� specjali�ci z EuroNCAP, VI-generacja Polo zosta�a fabrycznie wyposa�ona�w: ogranicznik pr�dko�ci (1,5/3 pkt.), sygnalizacj� niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc (2,7/3 pkt) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB dzia�aj�cy przy wy�szych pr�dko�ciach (2,7/3 pkt.).
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry