portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki testów EuroNCAP | Nissan Qashqai 2014

Nissan Qashqai
26-02-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

Nowy Nissan Qashqai to pierwszy w tym roku model poddany testom zderzeniowym EuroNCAP. Uzyskał w nich maksymalną ocenę 5 gwiazdek.



Produkcja nowego Qashqaia rozpoczęła się pod koniec stycznia. Biorąc pod uwagę poprzednią generację to jest on obecnie najlepiej sprzedającym się crossoverem w Europie. To także najpopularniejszy na Starym Kontynencie model Nissana.

Do testów EuroNCAP przeznaczono auto z silnikiem 1.5 dCi w wersji wyposażenia Acenta. Znalazło się w nim m.in. 6 poduszek powietrznych (przednia pasażera z możliwością dezaktywacji), przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia, sygnalizacja niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy, ogranicznik prędkości oraz układ ABS z ESP.

Z opcji zamontowano ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz system zapobiegania kolizjom.

W zakresie ochrony dorosłych uzyskano 34 pkt., czyli 88 proc. maksymalnej oceny. Według wskazań przyrządów pomiarowych słabsza ochrona podczas zderzenia czołowego obejmuje klatkę piersiową pasażera. Podobnie było podczas uderzenia w słup od strony kierowcy.

Za ochronę kręgów szyjnych osób siedzących na przednich fotelach przy uderzeniu w tył auta dano ocenę "średnią". Z kolei ocena "celująca" została wystawiona za ochronę kręgów szyjnych pasażerów siedzących na kanapie.

Do badania bezpieczeństwa dzieci użyto dwóch fotelików. Z grupy 0/0+ (do 18 m-cy) był to Maxi Cosi Cabriofix ustawiony na opcjonalnej bazie Isofix. Za jego montaż przyznano maksymalną ocenę 12 punktów. Z kolei z grupy 1 (3 lata) wybrano Romer Duo Plus montowany także na Isofix. Montaż oceniono na 10,8 pkt. Według specjalistów z EuroNCAP oba foteliki spełniły swoje zadanie.

Ocena ogólna za bezpieczeństwo dzieci to 41 pkt. (83 proc.).

Stopień ochrony pieszych oceniono na 25 pkt. (79 proc.). Najbardziej optymalną ochronę zapewnia przedni zderzak, a największe niebezpieczeństwo sprawia krawędź maski silnika i słupki A.

Ostatni element oceny to elementy podnoszące bezpieczeństwo. Tutaj, w porównaniu do poprzednich testów, zaszła zmiana.

Pod koniec ubiegłego roku organizacja EuroNCAP rozszerzyła testy o ocenę systemów zapobiegających najechaniu na tył pojazdu (AEB). W przypadku Qashqaia oceniono tylko element działający przy wyższych prędkościach (poza miastem). Z uwagi, że Nissan oferuje to rozwiązanie jako opcję, pominięto ocenę działania systemu przy niższych prędkościach (obszar zabudowany). Ocena ogólna to 1,7 pkt.

Pozostałe noty to: ogranicznik prędkości (1,7 pkt.), ESP (3 pkt.), sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa (3 pkt.) i ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (1 pkt.). Łącznie, z AEB, dało to sumę 10 pkt. (79 proc.).

Poprzednia generacja Qashqaia, w 2007 roku, także uzyskała 5 gwiazdek, ale z uwagi na zmienione procedury testów, nie da się tych ocen porównać.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry