WYDARZENIA
Mazda Route3 - Hiroshima to Frankfurt Challenger Tour 2013

Historyczna podróż z przystankiem w Warszawie
28-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Mazda

36 lat temu dwaj niemieccy dziennikarze w dwóch Mazdach 323 pokonali dystans 15 tys. km z Hiroszimy do Frankfurtu. W tym roku ich śladem ruszyła kolumna ośmiu nowych Mazd 3, który wkrótce zrobi sobie postój w Warszawie.



Cel oczywiście ten sam - Frankfurt, a dokładniej 65. Salon Samochodowy rozpoczynający się od dni prasowych już 10 września. To właśnie na nim swoją premierę będzie miała nowa Mazda 3. Ale zanim to nastąpi auto zadebiutuje w Polsce.



Na 5 września zapowiadany jest przyjazd kolumny nowej Mazdy 3 do Warszawy. Z tej okazji fani marki organizują m.in. uroczysty przejazd ulicami starszych modeli. Start o 20:00 z Placu Defilad, z którego trasa powiedzie przez Marszałkowską, Aleje Jerozolimskie, aleję 3 Maja, Solec, aleję Armii Ludowej, Waryńskiego, Marszałkowską, Aleje Jerozolimskie, aleję Jana Pawła II, Solidarności, Wybrzeżem Kościuszkowskim do Mostu Świętokrzyskiego. Na mecie, oprócz oficjalnej prezentacji Mazdy 3, przygotowano m.in. koncert zespołu Enej. Wstęp wolny.

Oczywiście relacja z tej premiery oraz salonu we Frankfurcie ukaże się na naszej stronie.



Mazda 3 trafiła do sprzedaży równo 10 lat temu, zastępując w ofercie model 323. III jej generacja, najpierw jako hatchback, dostępna będzie w polskich salonach od października. Dwa miesiące później do sprzedaży trafi sedan. Ale już dziś można składać zamówienia na hatchbacka, stąd znane są poziomy wyposażenia, paleta jednostek napędowych oraz ceny. Prawdopodobnie, jak przy nowej Maździe 6, obie wersje nadwozia będą w tej samej specyfikacji i cenie.

W każdej wersji znalazł się m.in. system monitorujący ciśnienie w oponach oraz układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu. Poza wersją SkyGo, pojawia się też system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach, tempomat oraz zestaw głośnomówiący oparty na bluetooth.



Jedynie w topowej SkyPassion otrzymamy reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów, wyświetlacz head-up oraz systemy automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (na zdjęciu), ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu i analizy odległości do poprzedzającego pojazdu.

Na polskim rynku oferowane będą jedynie dwa silniki benzynowe SkyActive-G o pojemności 1.5 litra (100 KM) lub 2.0 (120 i 165 KM). Najmocniejszy wyposażono w układ odzyskiwania energii i-Eloop. Będzie to też jedyna jednostka montowana w topowej wersji wyposażenia.

Ceny hatchbacka od 62 900 do 87 900 złotych.