portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
KARTKA Z PODRÓŻY | Malowane kwiaty na domach i muzeum na wykopaliskach
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
WYDARZENIA
Targi, wystawy, imprezy

Autonostalgia 2014
17-05-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dla niektórych ta wystawa jest wspomnieniem przeszłości, dla młodszych pasjonującą lekcją historii. Od jednośladów, poprzez trójkołowce, po samochody osobowe i użytkowe, polskie i zagraniczne.



Autonostalgię 2014 gości Centrum Targowo-Kongresowe przy ulicy Marsa 56c w Warszawie. Wystawa czynna będzie w sobotę, 17 maja, do godziny 18.00, w niedzielę do 17.00.



Jeden z hitów tegorocznej wystawy. Replika polskiego CSW T1 Torpedo (nadwozie otwarte) produkowanego w latach 1928-1931. Rekonstrukcję, w 2014 roku, wykonał Ludwik Rożniatowski.



I druga replika, a niegdyś prototyp pierwszej, czyli CWS T1 z 1925 roku. Było to pierwsze polskie auto zbudowane w Centralnych Warsztatach Samochodowych Ministerstwa Spraw Wojskowych (Warszawa-Praga). Rekonstrukcję, w 2013 roku, wykonał Jarosław Śliwiński.



Kolejny polski produkt. Motocykl Podkowa 98 z 1939 roku. Produkowały go, w ilości około 2 tys. sztuk, Zakłady Przemysłowe Podkosa S.A. w Poniatowej (dziś jest to część Warszawy).



Fiat 125p, Polski Fiat czy FSO 1500 - ponad 50 egzemplarzy pieczołowicie odrestaurowanych wersji od osobowych poprzez służbowe i użytkowe do specjalnych, jak 6-drzwiowa, 8-osobowa limuzyna cabrio.



Angielski Trojan 200 z lat 60. XX wieku. Ten oryginalny trójkołowiec napędzał dwusuwowy silnik benzynowy o pojemności 95 cm3, który osiągał prędkość maksymalną 51 km/h.



Volkswagen T1 Bus typ Samba. Auto sprowadzone z USA i całkowicie odrestaurowane w Polsce.



Volvo P1800, model, którym poruszał się filmowy "Święty". Produkowany w latach 1961-73, prezentowany egzemplarz pochodzi z 1966 roku i był ostatnim, w którym Volvo stosowało parciane pasy bezpieczeństwa. Co nas ucieszyło - auto zostało sprowadzone do naszego kraju, gruntownie odnowione i należy do Volvo Auto Polska. I będzie okazja na jego przetestowanie!



Mercedes to 130 lat motoryzacji! Tym razem zaprezentowano nowe coupe Klasy S, wokół której ustawiono klasyki gatunku - od W 128 (Ponton) poprzez W 126 i CL 140 na współczesnym CL 216 kończąc. Równie duże wrażenie sprawiają pieczołowicie wykonane miniatury aut z Gwiazdą na masce.



Porsche świętuje 50-lecie modelu Targa. Najnowszemu wcieleniu towarzyszą te z przeszłości. Na stoisku uśmiechnięte dziewczyny z chęcią pozują w zapiętych pasach bezpieczeństwa.



Jeszcze jedno wcielenie Porsche 911 Targa - tym razem jego karoseria poddawana jest gruntownej polerce produktami marki Sonax. Co istotne, wokół auta nie ma nadmiaru wody.



Inscenizacja wypadku drogowego z udziałem pojazdów Citroena - od wozu żandarmerii, poprzez pogotowie, straż do... karawanu. A na boku (sic!) poczciwy Garbus.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry