portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYPADKI DROGOWE | Jeden z bezpieczniejszych miesięcy roku - listopad 2023
WEZWANIA DO SERWISU | Stellantis i Toyota poprawiają błędy oprogramowania sterownika ECU
POLSKIE DROGI | Budowa 100 obwodnic - listopad 2023

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyścigi | VLN Endurance Championship 2014

Szybki i pechowy wyścig Polaka na Nuerburgringu
28-04-2014 | źródło: materiały prasowe

Takie życie, taki jest ten sport - powiedział Maciej Dreszer, który nie zdołał dotrzeć do mety 56. ADAC ACAS H&R-Cup, trzeciej eliminacji VLN Endurance Championship na Nuerburgringu. Polak wraz z partnerami z zespołu Doerr Motorsport wygrał kwalifikacje w Pucharze Toyoty, ale 20 minut przed końcem wyścigu musiał zakończyć walkę z powodu problemów technicznych.



Po czwartej pozycji na inaugurację oraz historycznym zwycięstwie przed dwoma tygodniami w 39. DMV 4-Stunden-Rennen, tym razem załoga z tarnowianinem w składzie nie dotarła do mety. Wszystkie wyścigi w tej serii rozgrywane są na Nordschleife - słynnej pętli, którą trzykrotny mistrz świata Formuły 1 Jackie Stewart nazwał kiedyś zielonym piekłem.

Po 42 minutach sobotniego wyścigu polsko-niemieckie trio Dreszer - Arne Hoffmeister - Fabian Wrabetz prowadziło przed Nigelem i Sarah Moore (Vantage Motorsport). Brytyjskie rodzeństwo, które od początku sezonu imponowało dobrymi czasami w kwalifikacjach, wkrótce wyszło na prowadzenie w klasie TMG 86GT Cup. Jak się później okazało, nie oddało go do końca.

Na początku za kierownicą siedział Hoffmeister, którego wyprzedził w bezpośredniej walce na torze wspomniany Moore.

Jakub Golec, inżynier wyścigowy i trener Dreszera:
"Ten Brytyjczyk jest niezwykle szybki. Nigel wypracował dużą przewagę i dopiero w końcówce oddał samochód siostrze".

Dreszer przejął kierownicę od Wrabetza w trakcie ostatniej wizyty serwisowej, na 93 minuty przed końcem regulaminowego czasu zawodów. Tarnowianin rozpoczął swoją pracę na Nuerburgringu bardzo dobrze.

Maciej Dreszer:
"Po fantastycznych kwalifikacjach byliśmy wraz z zespołem bardzo zmotywowani. Wcześniejsze zmiany Arniego i Fabiana minęły bez zakłóceń. Kiedy siadałem za kierownicą, byliśmy na dobrej drugiej pozycji. Po wyjeździe na tor zredukowałem stratę czasową do prowadzącego samochodu o 40 sekund, tym samym zwiększając przewagę nad kolejną Toyotą".



Wszystko zapowiadało więc pomyślne zakończenie, ale niestety naszego rodaka dopadł pech. Zespół przeniesienia napędu dał za wygraną na 20 minut przed wywieszeniem flagi w biało czarną szachownicę. Polak musiał zatrzymać się na poboczu.

Maciej Dreszer:
"Na trzy okrążenia przed metą, na szybkiej partii toru za zakrętem Bergwerk, straciłem zupełnie napęd. Wszelkie próby reanimacji skrzyni biegów domowymi sposobami spełzły na niczym. Końcówkę wyścigu oglądałem już zza bandy bezpieczeństwa, siedząc w lesie".

Pomimo pechowego zakończenia, Polak oraz jego zespół mogą mieć powody do zadowolenia. Po raz pierwszy w tym sezonie załoga Doerr Motosport była najszybsza w swojej klasie podczas treningu. Toyota GT 86 Cup z numerem 534, w barwach głównego partnera Polaka Grupy Azoty, uzyskała czas 9:54.631, wyprzedzając następny samochód o ponad dwie sekundy.

Jakub Golec:
"Cała trójka kierowców ekipy potrafi pokonywać okrążenie poniżej 10 minut, a to jest niezwykle istotne. Maciej jest też coraz szybszy".

W klasyfikacji generalnej wyścigu wygrali Nicky Catsburg i Dirk Adorf na BMW Z4 GT3 (BMW Sports Trophy Team Marc VDS). Drugie miejsce zajęli Rudi Adams, Kevin Estre i Arno Klasen na McLaren MP4 12C GT3. Ci drudzy, choć jeżdżą w innej klasie, reprezentują tę samą ekipę, której barw broni Dreszer.

Po trzytygodniowej przerwie kierowcy znów spotkają się na Nuerburgringu. Czwarte zawody z serii VLN Endurance Championship - 45. Adenauer ADAC Simfy Trophy - zaplanowano na 17 maja.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2023 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry