Od redakcji: Pomimo tej samej konstrukcji auta co Hyundai i30, Kia cee'd otrzymała o jeden punkt więcej. Jednocześnie cee'd jest pierwszym w historii Kii modelem, który zdobył w testach EuroNCAP 5-gwiazdek.
Testowany model: Kia cee'd 1.6 GLS (LHD); segment wg. EuroNCAP: mały samochód rodzinny; rok produkcji: 2007; masa: 1234 kg; numer fabryczny (VIN), od którego obowiązują przyznane oceny: wszystkie produkowane modele.
Reklama
wynik ochrony kierowcy i pasażera przed skutkami zderzenia czołowego (przy prędkości 64 km/h)
ochrona kierowcy przed zderzeniem bocznym (50 km/h) oraz uderzeniem w słup (29 km/h) - pole w kształcie gwiazdy
kolorystyczna skala ocen bezpieczeństwa kierowcy i pasażera:
kolorystyczna skala oceny ochrony pieszego:
Informacje EuroNCAP - bezpieczeństwo (wyposażenie):
testowany model wyposażony był w: przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, przednie poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc z przodu i z tyłu oraz system mocowania fotelików Isofix z górnym punktem kotwiczenia dla skrajnych miejsc tylnej kanapy.
Zderzenie czołowe
ochrona głowy
styczność kierowcy z poduszką:
stabilna
styczność pasażera z poduszką:
stabilna
przemieszczenie się kierownicy
w dół:
11 mm
w górę:
3 mm
w bok:
2 mm w prawo
ochrona klatki piersiowej
styczność z kierownicą:
nie
przesunięcie się słupka A:
27 mm
integralność kabiny pasażerskiej:
stabilna
ochrona od miednicy do kolan
styczność z twardymi elementami:
tak, elementy kolumny kierownicy
i kokpitu
obciążenie kolan:
tak, elementy kolumny kierownicy
i kokpitu
ochrona od kolan do stóp
wybicie pedałów:
sprzęgła, 119 mm
cofnięcie pedałów:
sprzęgła, 14 mm
zdeformowanie kabiny pasażerskiej w okolicach stóp:
nie
zderzenie boczne (poduszki)
ochrona głowy:
tak
ochrona tułowia:
tak
Bezpieczeństwo dzieci
użyte w teście foteliki dla dzieci:
dziecko do 18 m-cy: Britax-Romer Baby Safe Universal (montowany tyłem do kierunku jazdy z użyciem pasa bezpieczeństwa)
dziecko do 3 lat: Britax-Romer Duo Universal (montowany przodem do kierunku jazdy z użyciem górnego punktu kotwiczenia)
zderzenie czołowe
dezaktywacja airbag pasażera/znaki informacyjne: piktogram i tekst w jednym języku trwale umieszczony po jednej stronie osłony przeciwsłonecznej pasażera
przesunięcie głowy w przód:
dziecko 18 m-cy (usadzone za fotelem pasażera):
chroniona
dziecko 3 lata (usadzone za fotelem kierowcy):
chroniona
ochrona klatki piersiowej:
dziecko 18 m-cy (pełne obciążenie):
zadowalająca
dziecko 18 m-cy (pionowe obciążenie):
dobra
dziecko 3 lata (pełne obciążenie):
dobra
dziecko 3 lata (pionowe obciążenie):
dobra
zderzenie boczne:
ochrona główy:
dziecko 18 m-cy (od strony uderzenia auta):
chroniona
dziecko 3 lata
(od strony przeciwnej
do uderzenia auta):
chroniona
przeciążenie głowy:
dziecko 18 m-cy:
dobre
dziecko 3 lata:
dobre
Komentarz specjalistów z EuroNCAP
zderzenie czołowe
zderzenie boczne
bezpieczeństwo dzieci
sygnalizacja niezapiętych pasów
ochrona pieszych
Uwaga, nasza redakcja dołożyła wszelkich starań w tłumaczeniu sformułowań używanych przez specjalistów z EuroNCAP, jednakże zastrzegamy sobie prawo do pewnej swobody w interpretacji terminów technicznych oraz ich stałej aktualizacji.
Tytuł
tekst
Czytaj także:
magazyn motoryzacyjny "Jedź bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku