strona główna
prenumerata
testy zderzeniowe EuroNCAP
w ostatnim numerze
 
czytaj także
wyniki EuroNCAP
Porozmawiajmy
o bezpieczeństwie
Archiwum
Fotorelacje
 
 
 
 
data publikacji testu: listopad 2007   inne testy tego modelu: brak
KIA cee'd
Od redakcji: Pomimo tej samej konstrukcji auta co Hyundai i30, Kia cee'd otrzymała o jeden punkt więcej. Jednocześnie cee'd jest pierwszym w historii Kii modelem, który zdobył w testach EuroNCAP 5-gwiazdek.
   
Ocena EURONCAP:
zderzenie czołowe i boczne
ochrona pieszych
bezpieczeństwo dzieci
Szczegółowe oceny: czołowe: 13 (81%); boczne: 18 (100%); sygnalizacja niezapiętych pasów: 3; suma: 34; ochrona pieszych: 11 (31%); bezpieczeństwo dzieci: 37 (76%).
Testowany model: Kia cee'd 1.6 GLS (LHD); segment wg. EuroNCAP: mały samochód rodzinny; rok produkcji: 2007; masa: 1234 kg; numer fabryczny (VIN), od którego obowiązują przyznane oceny: wszystkie produkowane modele.
Reklama
wynik ochrony kierowcy i pasażera przed skutkami zderzenia czołowego (przy prędkości 64 km/h) ochrona kierowcy przed zderzeniem bocznym (50 km/h) oraz uderzeniem w słup (29 km/h) - pole w kształcie gwiazdy  
       
kolorystyczna skala ocen bezpieczeństwa kierowcy i pasażera: kolorystyczna skala oceny ochrony pieszego:
   
Informacje EuroNCAP - bezpieczeństwo (wyposażenie):
testowany model wyposażony był w: przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, przednie poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc z przodu i z tyłu oraz system mocowania fotelików Isofix z górnym punktem kotwiczenia dla skrajnych miejsc tylnej kanapy.
 
Zderzenie czołowe
ochrona głowy
styczność kierowcy z poduszką:
  stabilna
styczność pasażera z poduszką:
  stabilna
przemieszczenie się kierownicy
w dół:
  11 mm
w górę:
  3 mm
w bok:
  2 mm w prawo

ochrona klatki piersiowej
styczność z kierownicą:   nie
przesunięcie się słupka A:   27 mm
integralność kabiny pasażerskiej:   stabilna

ochrona od miednicy do kolan
styczność z twardymi elementami:
  tak, elementy kolumny kierownicy
i kokpitu
obciążenie kolan:
  tak, elementy kolumny kierownicy
i kokpitu

ochrona od kolan do stóp
wybicie pedałów:   sprzęgła, 119 mm
cofnięcie pedałów:   sprzęgła, 14 mm
zdeformowanie kabiny pasażerskiej w okolicach stóp:   nie

zderzenie boczne (poduszki)
ochrona głowy:
  tak
ochrona tułowia:
  tak
 
Bezpieczeństwo dzieci

użyte w teście foteliki dla dzieci:
dziecko do 18 m-cy: Britax-Romer Baby Safe Universal (montowany tyłem do kierunku jazdy z użyciem pasa bezpieczeństwa)
dziecko do 3 lat: Britax-Romer Duo Universal (montowany przodem do kierunku jazdy z użyciem górnego punktu kotwiczenia)

zderzenie czołowe
dezaktywacja airbag pasażera/znaki informacyjne: piktogram i tekst w jednym języku trwale umieszczony po jednej stronie osłony przeciwsłonecznej pasażera
przesunięcie głowy w przód:
dziecko 18 m-cy (usadzone za fotelem pasażera):   chroniona
dziecko 3 lata (usadzone za fotelem kierowcy):   chroniona
ochrona klatki piersiowej:
dziecko 18 m-cy (pełne obciążenie):   zadowalająca
dziecko 18 m-cy (pionowe obciążenie):   dobra
dziecko 3 lata (pełne obciążenie):   dobra
dziecko 3 lata (pionowe obciążenie):   dobra

zderzenie boczne:
ochrona główy:
dziecko 18 m-cy (od strony uderzenia auta):   chroniona
dziecko 3 lata (od strony przeciwnej
do uderzenia auta):
  chroniona
przeciążenie głowy:
dziecko 18 m-cy:   dobre
dziecko 3 lata:   dobre
 
Komentarz specjalistów z EuroNCAP
zderzenie czołowe  
 
zderzenie boczne  
 
bezpieczeństwo dzieci  
 
sygnalizacja niezapiętych pasów  
 
ochrona pieszych  
 
Uwaga, nasza redakcja dołożyła wszelkich starań w tłumaczeniu sformułowań używanych przez specjalistów z EuroNCAP, jednakże zastrzegamy sobie prawo do pewnej swobody w interpretacji terminów technicznych oraz ich stałej aktualizacji.
 
Tytuł
tekst
 
Czytaj także:
 
 
 
 
 
 
magazyn motoryzacyjny "Jedź bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku
wydawca: MacKalStudio