strona główna
testy EuroNCAP
w ostatnim numerze
czytaj także
Fiat 500 segmet aut miejskich modele Fiata w EuroNCAP

Komentarz redakcji:
kolejny model Fiata (po Bravo, Cromie i Grande Punto), który otrzymuje pięć gwiazdek w testach EuroNCAP. Wynik 35 punktów (jedna z najwyższych obecnie ocen) jest tym bardziej warty odnotowania, gdyż chodzi o model z najmniejszego segmentu, czyli aut miejskich.
publikacja wyników testu: ................ 2007
  Ocena EuroNCAP:
zderzenie czołowe i boczne:
ochrona pieszych:
bezpieczeństwo dzieci:

Szczegółowe oceny:
czołowe 15 (94%), boczne: 18 (100%), w słup: 2, sygnalizacja niezapiętych pasów: 2; suma: 35; ochrona pieszych: 14 (39%); bezpieczeństwo dzieci: 28 (57%).

Testowany model:
Fiat 500 1.2 "Pop" (LHD), segment wg. EuroNCAP: samochód miejski, rok produkcji: 2007, masa: 930 kg, numer fabryczny (VIN) auta, od którego obowiązują przyznane oceny: wszystkie wyprodukowane modele.

Bezpieczeństwo (wyposażenie):
testowany model wyposażony był w dwufazowe przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, przednie boczne, kurtyny powietrzne oraz poduszkę chroniącą nogi kierowcy; przednie pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia; sygnalizację niezapiętych pasów dla miejsc z przodu, system mocowania Isofix z górnym punktem kotwiczenia dla skrajnych miejsc tylnej kanapy oraz system ABS z EBD.
 
 
 
zderzenie czołowe (ochrona głowy)
styczność kierowcy z poduszką: stabilna
styczność pasażera z poduszką: stabilna
przemieszczenie się kierownicy
w dół: nie
w górę: 19 mm
w bok: 1 mm w lewo
ochrona klatki piersiowej
styczność z kierownicą: nie
przesunięcie się słupka A: 7 mm
integralność kabiny pasażerskiej: stabilna
ochrona od miednicy do kolan
styczność z twardymi elementami
kierowca: chroniony poduszką kolanową
pasażer: nie
obciążenie kolan
kierowca: chroniony poduszką kolanową
pasażer: nie
ochrona od kolan do stóp
wybicie pedałów: sprzęgła, 29 mm
cofnięcie pedałów: nie
zdeformowanie kabiny pasażerskiej
w okolicach stóp: nie
zderzenie boczne (poduszki)
ochrona głowy: tak
ochrona tułowia: tak
 
 
bezpieczeństwo dzieci
użyte w teście foteliki dla dzieci:
do 18 m-cy: Briax-ROmer Duo Universal (montowany przodem do kierunku jazdy z użyciem górnego punktu mocowania)
do 3 lat: Britax-Romer Duo Universal (montowany przodem do kierunku jazdy z użyciem górnego punktu mocowania)
zderzenie czołowe
dezaktywacja airbag pasażera/znaki informacyjne
piktogram i tekst w kilku językach umieszczony trwale po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera
przesunięcie głowy w przód
18 m-cy (usadzonego za fotelem pasażera): chroniona
3 lata (usadzonego za fotelem kierowcy): chroniona
ochrona klatki piersiowej
18 m-cy (pełne obciążenie): dobra
(pionowe obciążenie): zadowalająca
3 lata (pełne obciążenie): zadowalająca
(pionowe obciążenie): dobra