Podczas 80. Salonu Samochodowego w Genewie swoją premierę miała nowa Mazda 5. Model ten - od dnia swojej premiery w 2005 roku - kupiło blisko pół miliona osób. Nowa "piątka" trafi do salonów jesienią tego roku.
Mazda 5 to minivan, którego cechą charakterystyczną są przesuwane drzwi boczne. Auto urosło i mierzy teraz w zależności od wersji 4585 mm lub 4590 mm długości (rozstaw osi 2750 mm), 1750 mm szerokości i 1620 mm wysokości.
W zależności od wersji "piątka" wyposażona jest w 5 lub 7 oddzielnych foteli, które można dowolnie konfigurować. Pojemność bagażnika wynosi od 434 do 1493 litrów.
Przy projektowaniu sylwetki nadwozia zastosowano rozwiązania stylistyczne "Nagare". Auto zyskało przez to bardziej dynamiczny wygląd, a jednocześnie lepszą aerodynamikę (Cx: 0,30). Zmieniono również kształt atrapy chłodnicy, przednich i tylnych świateł, powiększono powierzchnie szyb tylnych oraz dodano przetłoczenia na karoserii.
Zmiany wewnątrz objęły zarówno kształt kokpitu jak i konstrukcje poszczególnych elementów. M.in. poszerzono oparcia foteli przednich, zamontowano nowy mechanizm elektrycznie otwieranych drzwi przesuwnych oraz przeprojektowano układ rozmieszczenia poszczególnych przycisków i przełączników.
Dla poprawy bezpieczeństwa w konstrukcji bocznych drzwi zastosowano belki wzmacniające o zamkniętym przekroju, zamontowano aktywne zagłówki w przednich fotelach, wzmocniono ramę siedzeń w 2. rzędzie oraz poprawiono mechanizm zamka drzwi bocznych z napędem elektrycznym.
Do napędu auta przeznaczono dwa silniki benzynowe MZR z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Pierwszy ma pojemność 1.8 litra i moc 115 KM. Drugi to nowy, specjalnie opracowany do tego modelu dwulitrowy silnik DISI o mocy 150 KM z wbudowanym układem automatycznego zatrzymania jego pracy na postoju i-stop.