23 czerwca w Warszawie rozstrzygnięto konkurs Zoom-Zoom Mazda Design. Uroczystość uświetnił wyjątkowy pokaz koncepcyjnego modelu Kazamai.
Kazamai to koncepcyjny model crossovera, który tylko jeden raz pokazano w 2008 roku podczas salonu samochodowego w Moskwie.
To 4-osobowe auto ma 4520 mm długości - rozstaw osi 2780 mm, 1930 mm szerokości i 1500 mm wysokości.
Lekka struktura nadwozia - opracowana w ramach nowego programu Mazdy - zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa przy kolizjach.
Przód auta osadzono na kolumnach McPhersona, zaś z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe. Napęd stanowi nowej generacji silnik benzynowy DISI o pojemności dwóch litrów, który współpracuje z automatem o 6 przełożeniach.
Nadwozie odzwierciedla linię projektową "Nagare". Jej twórcy wzorowali się na działaniu potężnych czynników naturalnych, takich jak wiatr, czy woda.
Mazdę Kamazai wyposażono w indywidualny system bezpieczeństwa monitorujący obszar wokół i wewnątrz pojazdy.
Zawieszenie osadzono na 22 calowych oponach Bridgestone o rozmiarze 265/45.
Logo Kazamai umieszczono m.in. na dolnej części tylnego zderzaka. Kamazai po japońsku oznacza "trąbę powietrzną".
Na takim pokazie nie mogło zabraknąć pięknych dziewczyn.
Fryderyk Zyska, autor zwycięskiego projektu odbiera nagrodę Grand Prix z rąk Petera Birtwhistle'a - głównego projektanta Mazdy w Europie (w środku) i Janusza Kaniewskiego - niezależnego, polskiego car designera (pierwszy z lewej).
Fryderyk Zyska, autor zwycięskiego projektu "Samochód elektryczny":
Wszyscy laureaci konkursu Zoom-Zoom Mazda Design, członkowie jury oraz przedstawiciele Mazdy Polska na scenie.
Kilka godzin wcześniej zaproszone dzieci dały upust swojej wyobraźni przy malowaniu Mazdy2.
Dwumiejscowy roadster MX-5 zadebiutował na Auto Show w Chicago w 1989 roku.
MX-5 II generacji produkowana była w latach 1999-2005.
III generacja Mazdy MX-5 pojawiła się na rynku w 2005 roku.
Wieczór zakończył energetyczny występ 5 dziewczyn z zespołu SheMoans.