portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Honda CR-V

Czy CR-V z napędem 2WD będzie hitem sprzedaży?
23-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Czwarta generacja Hondy CR-V jest już w Polsce. Pierwszy cel na naszym rynku: do końca bieżącego roku księgowego, czyli marca 2013 roku, sprzedać 2 tys. sztuk.



Od wprowadzenia CR-V na rynek, czyli 1995 roku, sprzedano na całym świecie ponad 5 mln jego egzemplarzy. W Polsce, od 1997 roku do dziś, sprzedaż osiągnęła poziom 20 tys. samochodów. Wynika z tego, że najnowsze plany Hondy są bardzo ambitne - osiągnąć 10 proc. dotychczasowego wyniku w czasie 5 miesięcy. Z założenia CR-V, obok Civica, ma być motorem sprzedaży w naszym kraju. W przyszłym roku ofertę obu modeli wzmocni silnik wysokoprężny i-DTEC o pojemności 1.6 litra oraz Civic w mocniejszej odmianie R-Type. Coraz bliżej też do wersji Wagon, czyli kombi.

Nowy CR-V powstał na tej samej, choć zmodernizowanej, płycie podłogowej co poprzednik. Zachowując ten sam rozstaw osi (2630 mm) zmniejszono jego długość o 5 mm do 4570 mm, a wysokość o 30 mm do 1660 mm. Znaczące zmiany zaszły w bagażniku, który standardowo pomieści 589 litrów, a po złożeniu siedzeń 1669 litrów. To o 65 litrów więcej niż dotychczas. Obniżono również o 25 mm wysokość progu załadunkowego.



Póki co pod maską pozostają dotychczas montowane jednostki napędowe. Silnik benzynowy 2.0 i-VTEC zyskał jednak 5 koni mechanicznych więcej (155 KM) i w wersji z 6-biegową skrzynią manualną napęd na jedną oś. Główne parametry jednostki wysokoprężnej 2.2 i-DTEC pozostały bez zmian, choć wszystkie silniki charakteryzują się niższą emisją CO2. W silnikach z manualną skrzynią montowany jest system ekonomiczniejszej pracy silnika idle-stop.



Wpływ na oszczędniejszą jazdę ma również mniejszy, o 6 proc., współczynnik oporu powietrza. Poprawiono go m.in. poprzez zabudowę elementów podwozia auta. Jego przód oparto na kolumnach McPhersona, a tył na zawieszeniu wielowahaczowym. Poza wspomnianym połączeniu silnika benzynowego ze skrzynią manualną, pozostałe konfiguracje mają stały napęd na cztery koła, o którego rozdziale decyduje komputer pokładowy. W hydraulice zawieszenia tylnej osi dotychczasowy układ 2 pomp zastąpiono elektronicznie sterowanym systemem Real Time AWD.

Wśród nowości na liście wyposażenia znajduje się m.in. elektryczne wspomaganie kierownicy MA-EPS, układ ABS z systemem hamowania awaryjnego ESS, system utrzymania auta na danym pasie ruchu LKAS oraz aktywne zagłówki przednich foteli.



Walkę o klienta CR-V rozpoczyna od obniżenia ceny bazowej wersji wyposażenia Comfort z silnikiem benzynowym do 111 500 złotych. Kolejne są już niestety droższe - Elegance kosztuje 119 000 złotych, Lifestyle 128 700 złotych, a Executive 136 200 złotych. Ten ostatni może być jednak tańszy o 6 tys. złotych jeśli zrezygnujemy z "zaawansowanych systemów asystujących ADAS".

Tańszy jest również model z napędem na jedną oś. Od ceny wersji Elegance i Lifestyle należy odjąć 9100 złotych, a bazę stanowi S za 94 900 złotych. Decyzję o wprowadzeniu napędu 2WD do CR-V przedstawiciele firmy tłumaczą zauważalnym wzrostem zainteresowania klientów tego typem SUV-ów. W najbliższych 5 miesiącach mają one stanowić aż 25 proc. woluminu sprzedaży tego modelu.

Z takim orężem nowy CR-V konkurować będzie m.in. z Nissanem Qashqai, Toyotą RAV-4 i Volkswagenem Tiguanem. Łatwo więc nie będzie, ale z drugiej strony SUV Hondy to obecny i ceniony od wielu lat na rynku model.

czytaj także:
· Pierwsza jazda w IV pokoleniu 24-10-2012
· Zwykłe rzeczy, które cieszą
04-10-2012
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry