Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
logo

NOWE NA STRONIE:
Z RYNKU | Zaglądamy do Centralnej Ewidencji Pojazdów
PRZEPISY | Nie ma czegoś takiego, jak bezwzględne pierwszeństwo pieszych!
TESTY | Dogrywka - Honda Civic X hatchback sprzed liftu

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
PREZENTACJE
Paryż 2012 - Ford

Wszystko w imię EcoBoost
03-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Do 2017 roku Ford zamierza gruntownie przebudować całą gamę swoich modeli. Już dziś w Paryżu prezentuje sporo nowości, które łączy jedno - a raczej jeden silnik 1.0 EcoBoost.



3-cylindrowy silnik EcoBoost zbudowany został według założeń downsizingu. Jednolitrowa jednostka wspomagana jest turbosprężarką, która pracuje już przy niskich obrotach silnika. Z mocą 100 koni mechanicznych zadebiutował pod maską Focusa, a następnie w B- i C-Maxie. W tym roku nagrodzono go m.in. prestiżową nagrodą International Engine of the Year.



Jeśli chodzi o prezentowane w Paryżu modele Forda, nie wiadomo, która nowość ważniejsza. Stąd przegląd uporządkowany alfabetycznie, a jako pierwszy EcoSport. To egzotyczny dla nas samochód, który powstał w Ameryce Południowej. I choć obecny jest na tamtejszym rynku od blisko dekady, to dopiero teraz Ford decyduje się na sprowadzenie go do Europy, jak i do pozostałych części świata. Auto bazuje na Fieście, ma cechy SUV-a, a producent plasuje go w segmencie B. Oczywiście wśród jednostek znajdzie się silnik benzynowy 1.0 EcoBoost. W sprzedaży już w przyszłym roku.



W przypadku Fiesty możemy mówić o faceliftingu, jakiemu została poddana obecna, VII-generacja. W ofercie 7 jednostek napędowych znajdzie się 1.0 EcoBoost o mocy 100 lub 125 koni mechanicznych. W opcji systemy start/stop oraz automatyczna skrzynia PowerShift o 6-przełożeniach.



W Paryżu Mondeo obecne było w trzech wersjach nadwozia - sedan, liftback oraz kombi. Z nowości - przednie fotele z funkcją masażu, podgrzewana kierownica, system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego, ale nade wszystko nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla osób siedzących z tyłu. To rozwiązanie stosowane jest już w Ameryce Północnej, natomiast w Europie pojawiało się na kilku salonach motoryzacyjnych jako osobna ciekawostka. I kolejna nowość - oprócz 1.0 EcoBoost - sedan z napędem hybrydowym łączącym silnik benzynowy z elektrycznym.



Szkoda tylko, że prezentowane modele Mondeo pozbawione było ostrzeżeń przed ustawieniem na przednim miejscu pasażera fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce czołowej. Natomiast na tylnej kanapie brakowało oznaczeń, gdzie znajdują się mocowania do fotelików typu Isofix.




Na koniec nowości Tourneo Connect, czyli Transit w miniaturze. II-generacja pojawi się w salonach w przyszłym roku jako 5- lub 7-osobowe auto. Po raz pierwszy z systemem zapobiegającym kolizji przy małych prędkościach (Activ City Stop został już nagrodzony przez organizację EuroNCAP) oraz systemem komunikacji SYNC aktywowanym naszym głosem. Plus silnik EcoBoost.



Ekspozycja Forda było także okazją do obejrzenia kilku przekrojów konstrukcji nadwozia B-Maxa. Dla przypomnienia - to auto pozbawione środkowego słupka. O tym, że takie rozwiązanie nie obniża bezpieczeństwa udowodniły testy zderzeniowe EuroNCAP. Za uderzenie boczne przyznano maksymalne 8 punktów, w uderzeniu w słup 7 na 8 punktów, a ostatecznie 5 gwiazdek.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry