Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
SALON SAMOCHODOWY
Premiery | Ford Focus III facelifting 2014

Wisienka na torcie
09-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ford kończy rok 2014 mocnym akcentem. Do salonów sprzedaży wjeżdża lider, odświeżony Focus.



Od debiutu na rynku w 1998 roku wyprodukowano 12 mln egzemplarzy Focusa, co uczyniło go jednym z najlepiej sprzedających się aut na świecie. To również od lat najważniejszy model w gamie Forda, jeszcze do niedawna stanowił 50 proc. ogółu sprzedaży. I choć dziś oddał nieco pola innym członkom rodziny, to zabieg "odmłodzenia" powinien umocnić jego pozycję.

Focus cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem także w Polsce. Od stycznia do listopada sprzedano 7719 sztuk, co w rankingu modeli wszystkich marek daje mu 4. miejsce i pozwala nawiązać konkurencję z odwiecznym rywalem jakim jest Volkswagen Golf. Drugi pod względem popularności Ford - Fiesta (czytaj także: Dojrzały mieszczuch) - może pochwalić się połową tego wyniku.



Obecna w salonach sprzedaży, 3. generacja Focusa zadebiutowała w 2010 roku (czytaj także: Rynkowy przebój Forda). Stworzono ją wedle zasady - ten sam model model bez większych zmian oferowany jest na rynkach całego świata. Przeprowadzona właśnie kuracja odmładzająca upodobnia go zewnętrznie do Ka, Fiesty, Tourneo, czy debiutującego zaledwie przed chwilą Mondeo (czytaj także: Mondeo w nowych odsłonach). Do palety kolorów dodano Deep Impact Blue (1950 zł).



Znaczące zmiany zaszły wewnątrz auta. Jeszcze niedawno za minus uznawaliśmy niewielki wyświetlacz umieszczony centralnie na kokpicie. Teraz zastąpił go kolorowy i dotykowy ekran o przekątnej 8-cali. Niestety, w cenie auta otrzymamy go tylko w topowej wersji Titanium, w dwóch pozostałych (Trend i Trend Sport) wymaga dopłaty od 1200 do 3200 złotych. W komplecie dostaniemy jeszcze zestaw głośnomówiący z możliwością sterowania głosem (ale nie rozpoznaje języka polskiego), funkcję wzywania pomocy (będącą częścią wciąż nie dopracowanego ogólnoeuropejskiego systemu powiadamiania o wypadkach), 6 głośników i pakiet gniazd USB, SD i AUX.

Ekran służy również do obsługi nowych elementów podnoszących bezpieczeństwo. Active Park Assist wzbogacono o wspomaganie parkowania równoległego, a także możliwość automatycznego wyjechania z tego miejsca. Podczas cofania kierowcę wspierają czujniki ostrzegające o znajdujących się w ruchu pojazdach w promieniu 40 metrów. Z kolei ochronę Active City Stop (system zapobiegający kolizjom przy niewielkich prędkościach) podniesiono z 30 do 50 km/h.

W pakietach znajdziemy też asystenta utrzymania pasa ruchu, funkcję monitorowania martwych pól lusterek, rozpoznawania znaków drogowych, zmęczenia kierowcy, automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania oraz aktywny tempomat z aktywnym systemem hamowania w przedziale od 8 do 180 km/h.



Dopracowano przy tym zawieszenie auta (wersja Trend Sport ma zmienioną - adekwatnie do nazwy - charakterystykę). Nowe rozwiązania zastosowano m.in. w amortyzatorach, podłużnicach, układzie kierowniczym oraz układach stabilizujących tor jazdy - ESP teraz z wyprzedzeniem reaguje na potencjalne zagrożenia. O właściwościach tych zmian przekonaliśmy się podczas dynamicznych jazd na Torze Jastrząb pod Kielcami.

Gamę jednostek napędowych rozpoczyna - wielokrotnie nagradzany - silnik benzynowy 1.0 EcoBoost o mocach 100 i 125 KM. Teraz dołącza do niego 1.5 dysponujący mocą 150 lub 182 koni mechanicznych.



Tym słabszym, z 6-biegową skrzynią biegów, dysponowały testowane auta. Zarówno w ruchu miejskim, jak i w trasie (w tym na drodze ekspresowej) dawał dużą radość z jazdy, był elastyczny i dynamiczny, spalając przy tym w okolicach 6,5 l/100 km (według producenta średnia to 5,5 l/100 km). Prawdopodobnie to on będzie flagową jednostką w zmodernizowanym Focusie.

Pojemność 1.5 znalazła się również w silnikach wysokoprężnych. Tutaj moc wynosi 95, 105 lub 120 KM. Pozostałe to 1.6 TDCi (95 i 115 KM) oraz 2.0 TDCi (150 KM). Z kolei wśród benzynowych można jeszcze wybrać 1.6 Ti-VCT (85, 105 i 125 KM).

W zależności od pojemności i mocy silnika (prawie wszystkie spełniają już normę Euro VI) montowana jest 5- lub 6-biegowa skrzynia manualna bądź automatyczna o 6-przełożeniach lub PowerShift z podwójnym sprzęgłem.



Ceny 5-drzwiowego hatchbacka zaczynają się od 57 990 złotych. Topowa wersja z silnikiem wysokoprężnym kosztuje 96 740 złotych. W każdym przypadku dopłata do 4-drzwiowego sedana wynosi tysiąc, a do kombi trzy tysiące złotych.

Test Forda Focusa znajdziesz także w nr 1/2012 magazynu e-jedzbezpiecznie.pl
kliknij, aby przeczytać on-line


 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry