Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu
TESTY | Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4


Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki

28-06-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Na kanapie Alfy Romeo Stelvio udało nam się wykorzystać przepis dotyczący przewożenia trzeciego bez fotelika ochronnego, ale... od razu porzucamy ten pomysł. System mocowania przewożonych w bagażniku przedmiotów będzie w naszym podsumowaniu jednym z plusów tego modelu.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Foteliki dziecięce użyte w teście Alfy Romeo Stelvio:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Dezaktywacja działania przedniej poduszki powietrznej pasażera (w testowanej wersji wyposażenia wymaga dopłaty 500 złotych) umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy. W Alfie Stelvio mocuje się go jedynie za pomocą pasa bezpieczeństwa. Podczas zapinania w ten sposób fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus nie zauważyliśmy żadnych problemów.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Montaż z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga odsunięcia całości od kokpitu, a także ustawienia oparcia w pionie i maksymalnego obniżenia siedziska. W testowanym egzemplarzu Stelvio dwie ostatnie funkcje dostępne są w pakiecie Super Sport Design (plus regulacja podparcia lędźwiowego w czterech płaszczyznach), za który dopłacić trzeba 9200 złotych. Dodatkowo w tej cenie otrzymamy m.in. sportowe fotele pokryte skórą i możliwość ich podgrzewania.

W tej konfiguracji osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości swoich kolan.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Skrajne miejsca kanapy Stelvio wyposażono w komplet mocowań Isofix. Obudowano je plastikowymi nakładkami, które ułatwiają wsuwanie w zaczepy szyn fotelika. Dzięki nim z montażem bazy 2WayFix nie było żadnych problemów, noga stabilizująca cały zestaw ma też solidne oparcie. Wkładanie i wyjmowanie z samochodu fotelika Pebble Plus ułatwiają szeroko otwierane drzwi.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Przy ustawieniu na kanapie fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy należy przednie miejsce pasażera dosunąć możliwie najbliżej do kokpitu. Pomimo to osoba dorosła nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości swoich kolan.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Na bazie Maxi-Cosi 2WayFix można również ustawić fotelik 2WayPearl dla starszego dziecka. Przy montażu tyłem do kierunku jazdy (co zalecamy możliwie jak najdłużej) szeroko otwierane drzwi ułatwiają wykonanie wszystkich czynności związanych z zapięciem i wyjęciem dziecka z samochodu.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Gdy dziecko podrośnie fotelik 2WayPearl można zamontować także przodem do kierunku jazdy. Przy tym ustawieniu podnieśliśmy maksymalnie do góry zagłówek kanapy. Bez problemu mogliśmy regulować kąt pochylenia skorupy fotelika.

Wszystkie używane przez nas elementy foteliki i baza Maxi-Cosi, jak i kanapa Alfy Romeo Stelvio, spełniają standard i-Size (ECE R 129/01).

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Z tyłu oparć kanapy znajduje się top-tether, czyli dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix. Ze względu na długość bagażnika najlepszy dostęp do niego uzyskujemy po złożeniu oparcia (dzielone w proporcji 60:40).

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Przed montażem fotelika Britax-Romer TriFix wyjęliśmy zagłówek z kanapy. Skrajne miejsce są profilowane, co nie przeszkadza w optymalnym dopasowaniu fotelika. Również i w tym przypadku nie mieliśmy problemów z pełną regulacją kąta pochylenia skorupy. Alfa Romeo Stelvio to SUV więc wysokie nadwozie ułatwia nam wykonanie wszystkich czynności związanych z podróżą dziecka w foteliku.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Podstawa Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zasłaniała zamka do wpięcia pasa bezpieczeństwa, z którego w tej grupie fotelików korzysta także dziecko. W tym przypadku również wyjęliśmy zagłówek z kanapy. Wysokość mierzona od łączenia siedziska z oparciem kanapy do podsufitki równa jest 97 cm.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

W przypadku Alfy Romeo Stelvio udało się zapiąć pasem bezpieczeństwa dziecko o wzroście 130 cm. Pomimo to pas nieprawidłowo przebiegał na wysokości szyi, co naszym zdaniem dyskwalifikuje ten sposób przewożenia dziecka (przy mniejszym efekt będzie jeszcze gorszy). Według naszych pomiarów szerokość kanapy to 138 cm, zaś środkowego miejsca - pomiędzy dwoma fotelikami - to 37 cm.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Wózki dziecięce użyte w teście Alfy Romeo Stelvio:

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Bagażnik Stelvio ma 525 litrów pojemności. Na tej przestrzeni bez trudu zmieściliśmy obie części wózka X-lander.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

W przypadku spacerówki Quinny zadanie było jeszcze łatwiejsze. Bardzo praktycznym rozwiązaniem są dwie szyny z systemem czterech przesuwanych uchwytów (dopłata 440 złotych).

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Według naszych pomiarów bagażnik jest niemal kwadratowy - długość 100 cm i szerokość 96 cm. Na tej powierzchni bez problemu zmieściliśmy oba testowane przez nas wózki dziecięce. Wysokość od podłogi bagażnika do zwijanej rolety wynosi 51 cm.

TESTY | Dziecko w Alfie Romeo Stelvio - foteliki i wózki | Alfa Romeo Stelvio Q4

Oba wózki zmieściliśmy się także na szerokość bagażnika. Podłoga jest na tej samej wysokości co próg ładunkowy (od podłoża 84 cm). Klapa bagażnika otwiera się (na wys. 203 cm) i zamyka elektrycznie (przycisk) lub bezdotykowo (po przesunięciu stopy pod zderzakiem).

 
     
 

 

 

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry