Untitled Document
logo

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Citroenie C5 Aircross - wyposażenie samochodu
WYDANIE NA WEEKEND | Akcje brd, Cayenne E-Hybrid, GDDKiA, Parking, Miód
UOKiK | Abarth, Audi, Kia, Mercedes, SEAT i Skoda wzywają do serwisów
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
TESTY
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Mercedes Klasa A W177 linia AMG


Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki

15-05-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nietypowy sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera i zintegrowane z siedzeniami zagłówki to dwa elementy, na które trzeba zwrócić uwagę podczas montażu fotelików dziecięcych w nowej Klasie A. Do bagażnika najmniejszego w ofercie modelu Mercedesa zmieściły się jednocześnie dwa wózki.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Foteliki dziecięce użyte w teście Mercedesa Klasy A W177:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Ustawienie z przodu pustego fotelika dziecięcego Maxi-Cosi Pebble Plus nie spowodowało odłączenia przedniej poduszki powietrznej. Nastąpiło to dopiero po obciążeniu go plecakiem o wadze około 6 kg. Fotelik montowany jest tylko za pomocą pasa bezpieczeństwa (bez regulowanej wysokości). Podczas naszych prób nie stwierdziliśmy żadnych problemów.

Standardem wyposażenia w nowej Klasie A w linii AMG są sportowe, wyprofilowane fotele ze stałym zagłówkiem. Według pomiarów siedzisko ma 48 cm długości, dzięki manualnej regulacji podparcia ud można ją zwiększyć do 53 cm. Wybrany Pakiet Premium za 16 215 złotych (lub Premium Plus za 23 060 złotych) dodaje m.in. funkcję podgrzewania obu foteli.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Ustawienie z przodu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga odsunięcia całości od kokpitu i maksymalnego obniżenia. Elektryczna regulacja z funkcją pamięci ustawienia fotela pasażera (jak i kierowcy) jest opcją. Włączono ją do Pakietu Plus, ale w naszym aucie były to dwie osobne pozycje za dopłatą - odpowiednio - 1399 i 1693 złotych.

Przy takiej konfiguracji osoba dorosła siedząca z tyłu może mieć problemy z miejscem na wysokości kolan.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Z wykorzystaniem mocowań Isofix i bazy Maxi-Cosi 2WayFix fotelik Pebble Plus zamontowaliśmy także na kanapie. Podczas wsuwania szyn bazy i ustawiania nogi stabilizującej nie odnotowaliśmy żadnych problemów. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wkładanie i wyjmowanie fotelika z samochodu. Pewną niedogodnością przy tym jest niskie zawieszenie testowego modelu Klasy A.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Także montaż na kanapie fotelika dzięcięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga przesunięcia fotela pasażera do kokpitu. W tym przypadku osoba dorosła siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Baza 2WayFix służy także do montażu fotelika Maxi-Cosi 2WayPearl. W pozycji tyłem do kierunku jazdy (której stosowanie zalecamy możliwie jak najdłużej) bez przeszkód mogliśmy regulować jego skorupę w pełnym zakresie pochylenia.

Szersze wyprofilowanie otworu drzwiowego nowej Klasy A znacznie ułatwia wykonanie wszystkich czynności związanych z włożeniem dziecka do zamontowanego już fotelika i zapięcia go szelkami.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Fotelik 2WayPearl na bazie 2WayFix można także odwrócić przodem do kierunku jazdy. W tej pozycji również mogliśmy bez przeszkód pochylać skorupę w pełnym zakresie ustawień.

Wszystkie wykorzystywane przez nas elementy Maxi-Cosi, jak i kanapa Mercedesa Klasy A W177, przystosowane są do standardu i-Size.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

W plecach oparć kanapy znajdują się dodatkowe punkty mocowania (top-tether) fotelików dziecięcych typu Isofix. Najłatwiejszy do nich dostęp uzyskamy po złożeniu oparcia (standardowe dzielenie w proporcji 2/3:1/3).

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Wsunięcie szerokich szyn fotelika Britax-Romer TriFix ułatwiają plastikowe nakładki wokół uchwytów Isofix. Również w tym przypadku bez przeszkód mogliśmy regulować kąt pochylenia skorupy w pełnym zakresie ustawień.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Podstawa fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zasłaniała zamka do wpięcia pasa bezpieczeństwa, z którego korzysta także dziecko. Szerokość wyprofilowania skrajnych miejsc kanapy to 32 cm, a długość (z dodatkowym podparciem ud) 46 cm.

Bez problemu ustawiliśmy zagłówek fotelika na pełną wysokość. Odległość pomiędzy siedziskiem kanapy a podsufitką wynosi 94 cm.

Plecy fotelika nie przylegają jednak do oparcia kanapy, powodem jest zamontowany na stałe zagłówek. Wysokość od siedziska do jego górnej krawędzi to 82 cm.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

Pod tym względem czwarta generacja Mercedesa Klasy A nie jest wyjątkiem. Pomiędzy dwoma fotelikami pozostało 32 cm wolnej przestrzeni, co nie zapewnia dostatecznego i bezpiecznego miejsca. Szerokość kanapy mierzy 121 cm.

Inaczej niż na skrajnych miejscach to środkowy zagłówek kanapy ma regulację wysokości w zakresie 64-76 cm.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Wózki dziecięce użyte w teście Mercedesie Klasy A W177:

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Bagażnik Klasy A w nadwoziu hatchback (W177) ma 370 litrów objętości. Według naszych pomiarów szerokość podłogi między nadkolami wynosi 104 cm, a przy progu wraz z wnękami 126 cm, natomiast długość na osi 81 cm. Na tej przestrzeni bez trudu zmieściliśmy dwuczęściowy wózek dziecięcy X-lander.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Wysokość od podłogi do ruchomej półki mierzy 44 cm, zaś głębokość zmierzona przy progu wynosi 10 cm. Nasz testowy wózek Quinny Zapp Xtra 2 zmieścił się na długość bagażnika. Zabezpieczenie przewożonych przedmiotów za pomocą linek lub siatki ułatwiają wysoko umieszczone zaczepy. Boczki bagażnika wyłożono tkaniną, która chroni je przed porysowaniem.

TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - foteliki i wózki | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG

Bagażnik nowej Klasy A hatchback okazał się bardzo pojemny. Po zdjęciu kółek z podwozia X-lander pomieścił wszystkie elementy obu wózków dziecięcych!

Wysokość od nawierzchni drogi do górnej krawędzi zderzaka wynosi 59 cm, zaś do otwartej klapy bagażnika 195 cm.

POLECAMY
  TESTY | Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - wyposażenie samochodu | Mercedes Klasa A IV W177 hatchback linia AMG  

 

Dziecko w Mercedesie Klasa A W177 - wyposażenie samochodu

 

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry