Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dużo więcej ponad standard w segmencie C | Toyota C-HR
WYDARZENIA | Pół wieku motoryzacji dla najmłodszych | Hot Wheels
PORADY | Proste błędy, które prowadzą do uszkodzenia przegubu półosi
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Testy
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Nissan Micra V


Dziecko w Nissanie Micra - foteliki i wózki

16-02-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Para mocowań Isofix (i-Size) z punktem top-tether na fotelu pasażera stwarza dodatkowe opcje przy montażu fotelików dziecięcych. Bagażnik nowej Micry bez problemów pomieścił na raz używane przez nas wózki.




TESTY | Nissan Micra V - foteliki dzieciece

Foteliki dziecięce użyte w teście Nissana Micra V:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

TESTY | Nissan Micra V - Maxi-Cosi Pebble Plus tylem do kierunku jazdy

Nowy Nissan Micra wyposażony został w parę mocowań Isofix (i-Size) z dodatkowym punktem mocowania także na prawym fotelu pasażera. Do fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus zastosowaliśmy opcjonalną bazę Maxi-Cosi 2WayFix z nogą stabilizującą. Z jej montażem, jak i ustawieniem fotelika, nie mieliśmy żadnych trudności. Przy sprawnym wsuwaniu szyn bazy pomagają wysunięte - pomiędzy siedziskiem i oparciem fotela - uchwyty Isofix.

TESTY | Nissan Micra V - Maxi-Cosi Pebble Plus miejsce na nogi

Ustawienie z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera i odsunięcia całości od kokpitu. W Nissanie Micra, pomimo zwiększenia rozstawu osi, nie ma miejsca dla pasażera. Ta sama uwaga dotyczy pozostałych fotelików w tej konfiguracji z naszych testów.

TESTY | Nissan Micra V - Maxi-Cosi 2WayPearl tylem z przodu

Baza Maxi-Cosi 2WayFix posłużyła również do montażu fotelika Maxi-Cosi 2WayPearl ustawionego tyłem do kierunku jazdy. Również w tym przypadku nie mamy żadnych zastrzeżeń. Przy tym ustawieniu całość powinna być maksymalnie odsunięta od kokpitu. Plusem tego układu jest możliwość odchylenia oparcia fotela, co daje więcej przestrzeni na nogi dziecka.

TESTY | Nissan Micra V - Maxi-Cosi 2WayPearl przodem z przodu

Fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl można ustawić także przodem do kierunku jazdy (niemniej dla większego bezpieczeństwa dziecka zalecamy używanie tyłem najdłużej jak się da). Przy tym ustawieniu bez przeszkód mogliśmy korzystać z regulacji pochylenia skorupy fotelika. Baza i foteliki Maxi-Cosi, podobnie jak prawy fotel i kanapa Nissana Micra V, spełniają standard i-Size.

Po zmianie ustawienia fotelika na przodem do kierunku jazdy należy bezwłocznie aktywować poduszkę powietrzną pasażera.

TESTY | Nissan Micra V - Britax-Romer TriFix top-tether z przodu

Dodatkowy punkt kotwiczenia top-tether umieszczono na samym dole pleców fotela pasażera. Klamrę fotelika Britax-Romer TriFix najłatwiej przypiąć od strony kanapy.

TESTY | Nissan Micra V - Britax-Romer TriFix z przodu

Do montażu fotelika Britax-Romer TriFix z przodu również nie mieliśmy zastrzeżeń. Bez problemu mogliśmy skorzytać z trzystopniowej regulacji kąta pochylenia skorupy fotelika. Także i w tym przypadku warto maksymalnie odsunąć całość od kokpitu.

TESTY | Nissan Micra V - Monza Nova 2 Seatfix z przodu

Montaż szyn fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix również przebiegł bez problemów. Klamrę pasa bezpieczeństwa, z którego korzysta także dziecko, zapniemy bez przeszkód, ale...

TESTY | Nissan Micra V - Recaro Monza Monza Nova 2 Seatfix zagłówek

... mamy problem z ustawieniem zagłówka fotelika dziecięcego. W tym układzie opiera się o zagłówek fotela przez co oba elementy nie przylegają do siebie. Zagłówek ten należy wyjąć, a oparcie fotela ustawić w pionie.

TESTY | Nissan Micra V - Maxi-Cosi Pebble Plus tylem na kanapie

Pary mocowań Isofix (standard i-Size) znajdują się na skrajnych miejscach kanapy. Wpięcie szyn fotelika dziecięcego, pomimo braku plastikowych prowadnicy na uchwytach Isofix, jest łatwe. W podłodze nowej Micry nie ma schowków, co pozwala ustawić nogę stabilizującą bazy Maxi-Cosi 2WayFix. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wkładanie i wyjmowanie fotelika z samochodu.

TESTY | Nissan Micra V - Maxi-Cosi Pebble Plus miejsce na nogi

Ustawienie na kanapie fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy - na bazie Maxi-Cosi 2WayFix z nogą stabilizującą - wymaga maksymalnego przysunięcia prawego fotela do kokpitu. W tym układzie, dzięki wyprofilowaniu schowka kokpitu, osoba dorosła siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości nóg.

TESTY | Nissan Micra V - Maxi-Cosi 2WayPearl tylem na kanapie

Ustawienie na bazie 2WayFix fotelika Maxi-Cosi 2WayPearl tyłem do kierunku jazdy także wymaga dosunięcia fotela pasażera do kokpitu.

TESTY | Nissan Micra V - Maxi-Cosi 2WayPearl przodem na kanapie

Przy ustawieniu fotelika 2WayPearl przodem do kierunku jazdy, zagłówek kanapy wysunęliśmy maksymalnie do góry. Bez przeszkód mogliśmy regulować kąt pochylenia skorupy fotelika.

TESTY | Nissan Micra V - Britax-Romer TriFix top-tether na kanapie

Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych (top-tether) znajduje się w plecach kanapy. Klamrę pasa najwygodniej zapiąć od strony bagażnika. Dla ułatwienia tej czynności wyjęliśmy ruchomą półkę.

TESTY | Nissan Micra V - Britax-Romer TriFix na kanapie

W przypadku fotelika Britax-Romer TriFix wyjęliśmy zagłówek z kanapy samochodu. Szeroko otwierane drzwi Nissana Micry ułatwiają wszystkie czynności związane z wsiadaniem dziecka i zapinaniem go w foteliku. Bez problemu mogliśmy skorzystać z regulacji kąta pochylenia skorupy fotelika.

TESTY | Nissan Micra V - Monza Nova 2 Seatfix na kanapie

Podstawa fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zasłaniała zamka do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, z którego w tym przypadku korzysta także dziecko. Przed montażem wyjęliśmy z kanapy zagłówek. Kabina pasażerska przy słupku C jest wystarczająco wysoka, zagłówek fotelika dziecięcego można maksymalnie podnieść do góry.

Monza Nova 2 Seatfix i Britax-Romer Trifix na kanapie

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

W Nissanie Micra V nie ma na to miejsca.

TESTY | Nissan Micra V - wózki dziecięce

Wózki dziecięce użyte w teście Nissana Micra V:

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Nissan Micra V - wózek X-lander X-pram

Bagażnik nowej Micry ma 300 litrów pojemności. Według naszych pomiarów jego długość (mierzona na osi) to 73 cm. Aby zmieścić w nim podwozie wózka dziecięcego X-lander musieliśmy zdjąć koła. Wysokość od podłogi do ruchomej półki bagażnika wynosi 54 cm.

TESTY | Nissan Micra V - wózek Quinny

Szerokość bagażnika pomiędzy nadkolami (według naszych pomiarów) wynosi 100 cm. Tylko w ten spośob zmieścimy w nim kompletny wózek dziecięcy Quinny Zapp Xtra2, wzdłuż wymaga zdjęcia kółek. W bagażniku nowej Micry nie ma uchwytów do mocowania siatki lub linek, którymi można zabezpieczyć przewożony wózek.

TESTY | Nissan Micra V - wózki X-lander X-pram i Quinny Zapp Xtra 2

Po zdjęciu kół oba wózki zmieściły się w bagażniku Nissana Micra. Wysokość od podłoża do górnej krawędzi zderzaka wynosi 66 cm, zaś do krawędzi otwartej klapy 200 cm. Z kolei głębokość bagażnika mierzy 19 cm.

Polecamy
TESTY | Nissan Micra V | Pierwsze wrażenia TESTY | Nissan Micra V - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera TESTY | Nissan Micra V - pojemne miejskie auto
Pierwsze wrażenia -
Już nie taka Micra
Bezpieczeństwo dziecka -
wyposażenie samochodu

Plusy i minusy -
Pojemne miejskie auto

 

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry