Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu
TESTY | Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid


Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki

14-08-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W nowej - po drugim liftingu z 2017 roku - Toyocie Yaris naszą uwagę zwróciło rozstawienie na podłodze nogi bazy Isofix oraz regulacja wysokości zagłówka fotelika dla najstarszego dziecka. Bagażnik okazał się bardzo pojemny, ale zabrakło w nim uchwytów do mocowania linek zabezpieczających przewożone wózki.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Wózki dziecięce użyte w teście Toyoty Yaris III facelifting Hybrid:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Dezaktywacja działania czołowej poduszki powietrznej pasażera pozwala na ustawienie z przodu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy. W Toyocie Yaris jedynym sposobem jego zamocowania jest pas bezpieczeństwa. Fotele zostały wyprofilowane, nie mają - podobnie jak pasy - regulacji wysokości. Pomimo to nie mieliśmy żadnych problemów z prawidłowym ustawieniem i zapięciem fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus na miejscu pasażera.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Ustawienie z przodu fotelika dziecęcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga odsunięcia całości od kokpitu. Pomimo to osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Na skrajnych miejscach kanapy Toyoty Yaris znajdują się mocowania do fotelików dziecięcych typu Isofix. W pierwszej kolejności zamontowaliśmy w nich bazę Maxi-Cosi 2WayFix. W trakcie ustawiania nogi stabilizującej zauważyliśmy nierówność podłogi. Ma ona przełamanie płaszczyzny, której linia przebiega jednak przed rozstawem nogi naszej bazy, ale nie wiadomo jak wypadną w tym miejscu inne modele. To ważny punkt, na który trzeba zwrócić uwagę przed zakupem bazy lub fotelika z nogą stabilizującą do tej Toyoty Yaris.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Na bazie 2WayFix ustawić można ten sam fotelik Pebble Plus. Tylne drzwi Yarisa otwierają się wystarczająco szeroko, aby wygodnie włożyć i wyjąć fotelik z samochodu.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Ustawiając na kanapie fotelik dziecięcy w pozycji tyłem do kierunku jazdy należy przedni fotel maksymalnie dosunąć do kanapy (z tego względu w naszych testach nie robimy tego za kierowcą). Pomimo to osoba dorosła siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Na tej samej bazie można też ustawić fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl. W tym przypadku również tylne drzwi otwierają się wystarczająco szeroko, aby wykonać wszystkie czynności związane z posadzeniem dziecka i zapięciem go szelkami fotelika. Zalecamy jak najdłuższe przewożenie dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Przy większym dziecku fotelik 2WayPearl można obrócić przodem do kierunku jazdy. W tej pozycji należy wysunąć do samej góry zagłówek kanapy. Bez przeszkód mogliśmy zmieniać w pełnym zakresie kąt pochylenia skorupy fotelika. Wszystkie wykorzystywane przez nas elementy Maxi-Cosi, jak i kanapa Toyoty Yaris III-generacji po drugim faceliftingu (2017), przystosowane są do normy i-Size (ECE R 129/01).

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix umieszczono w plecach kanapy. Najłatwiej dostać się do nich od strony bagażnika.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Przy montażu fotelika Britax-Romer TriFix również nie mieliśmy uwag. Wyprofilowania siedziska pod zaczepami Isofix pozwalają na szybkie i prawidłowe wsunięcie grubszych szyn, w jakie wyposażony jest ten fotelik. Bez przeszkód mogliśmy regulować kąt pochylenia jego skorupy w pełnym zakresie.

Według naszych pomiarów długość siedziska kanapy Yarisa mierzy 46 cm, skrajny zagłówek można ustawić na wysokość od 63 do 82 cm.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Starsze dziecko bez przeszkód samodzielnie wsiądzie do Toyoty Yaris, zajmie miejsce w foteliku i zapnie się pasem bezpieczeństwa. Podstawa fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zakrywa zamka do wpięcia jego klamry. W tym przypadku całkowicie wyjęliśmy zagłówek z kanapy samochodu. W foteliku Recaro nie mogliśmy ustawić maksymalnej wysokości zagłówka (86 cm). Zmierzona odległość od siedziska do podsufitki wynosi 83 cm.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

W Toyocie Yaris również nie ma na to szans. Według naszych pomiarów szerokość kanapy wynosi 125 cm, zaś pomiędzy fotelikami pozostaje 24 cm wolnego miejsca. Ponadto środkowy pas bezpieczeństwa zamontowany został w podsufitce, co też uniemożliwia jego prawidłowe ułożenie na barku małego dziecka.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Wózki dziecięce użyte w teście Toyoty Yaris III facelifting Hybrid:

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Pojemność bagażnika III-generacji Yarisa, zarówno w wersji z silnikami spalinowymi, jak i hybrydzie, wynosi 286 litrów. Zmieśliśmy w nim bez problemu wszystkie części wózka X-lander. Wysokość od podłogi do ruchomej półki mierzy 51 centymetrów.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Według naszych pomiarów podłoga bagażnika ma 67 cm długości i 100 cm szerokości pomiędzy nadkolami. Te zostały obłożone tworzywem sztucznym, przez co łatwo je porysować. Używany przez nas do testów wózek Quinny Zapp Xtra 2 zmieścił się tylko na szerokość bagażnka, brakuje w nim uchwytów do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Widoczne na nadkolach podpory podłogi bagażnika (drugiego poziomu wysokości) nie mają odzwierciedlenia na liście wyposażenia Yarisa.

TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki | Toyota Yaris III facelifting Hybrid

Przy progu bagażnik ma 19 cm głębokości. Bez problemu - po zdjęciu kółek z podwozi - schowaliśmy w nim wszystkie elementy wózka X-lander i Quinny. Wysokość od nawierzchni do otworu bagażnika mierzy 66 cm, do krawędzi otwartej klapy 191 cm.

Polecamy
TESTY | Pierwsze wrażenia - Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III facelifting Hybrid TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu | Toyota Yaris III facelifting Hybrid  

Pierwsze wrażenia - Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym

Dziecko w Toyocie Yaris III
- wyposażenie samochodu

 

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry