TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Renault Captur II

Dziecko w Renault Captur - wyposażenie samochodu

19-06-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowe Renault Captur, podobnie jak I generacja, wyróżnia się trzema parami mocowań Isofix. Dwa elementy, które zaliczyliśmy w poprzednim teście do minusów, zostały poprawione.

Testy - Renault Captur II - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyłącznik poduszki powietrznej jest standardem wyposażenia drugiej generacji Renault Captur. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi.

Jest to identyczne rozwiązanie jak w poprzedniku. Do zmiany statusu poduszki wystarczy wcisnąć i obrócić - zgodnie z widniejących schematem - pokrętło.

Testy - Renault Captur II - aktywna poduszka powietrzna pasażera - ON

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w obudowie lusterka wewnętrznego.

Przy aktywnej podświetla się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - odpowiedni piktogram z napisem ON.

Testy - Renault Captur II - nieaktywna poduszka powietrzna pasażera - OFF

Do dezaktywacji podświetla się - przez cały czas pracy silnika - piktogram z napisem OFF.

Testy - Renault Captur II - punkt ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej

Informacja o zakazie ustawienia na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Renault Captur II - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej

Umieszczono ją po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.

Testy - Renault Captur II - punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych - top-tether - fotel pasażera

Na dole pleców fotela pasażera znajduje się top-tether, czyli dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików dziecięcych typu Isofix.

Testy - Renault Captur II - mocowania Isofix - fotel pasażera

Pomiędzy siedziskiem i oparciem fotela pasażera umieszczono parę mocowań Isofix (i-Size) do mocowania fotelików dziecięcych.

To - podobnie jak w I generacji Renault Captur - standard każdej wersji wyposażenia.

Testy - Renault Captur II - punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych - top-tether - kanapa

W plecach kanapy, za skrajnymi miejscami, umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) fotelików dziecięcych typu Isofix.

Testy - Renault Captur II - mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy

Na skrajnych miejscach kanapy umieszczono pary mocowań Isofix (i-Size) dla fotelików dziecięcych.

Każdy uchwyty schowany jest w zamykanej na suwak kieszeni.

Testy - Renault Captur II - blokada otwarcia szyb

Obie wersje wyposażenia - Zen i Intens - mają w standardzie elektrycznie regulowane szyby z przodu i z tyłu. Każdą opuszcza się i podnosi automatycznie, stąd wyposażone je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.

W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do blokady sterowania szybami. Po aktywacji kierowca zachowuje dla siebie pełną ich funkcjonalność.

Testy - Renault Captur II - blokada otwarcia drzwi

W ramie drugiej pary drzwi umieszczono blokadę możliwości ich otwarcia od środka. Jest to mechaniczny przełącznik, obok niego wytłoczono czytelny schemat działania.

Testy - Renault Captur II - tapicerka - plecy foteli

Do testowanej wersji wyposażenia Intens wybrano opcjonalną tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej w kolorze pomarańczowym (300 złotych).

Wykonano z niej między innymi pełną kieszeń (w I generacji tworzyły ją linki) w oparciach foteli. Jednak większą część pleców pokryto tworzyłem w kolorze czarnym. Z obu tych materiałów łatwo usuniemy wszelkie zabrudzenia pozostawione przez dzieci podróżujące w fotelikach zamontowanych na kanapie.

Testy - Renault Captur II - przyciemniane szyby + okno dachowe

Przyciemniane szyby z tyłu są standardem testowanej wersji Intens (w Zen wymagają dopłaty 300 złotych).

Wśród opcji znajduje się szklany i otwierany dach z manualną roletą wykonaną z materiału. Zasięgiem obejmuje tylko przednie fotele. Dokupimy go tylko do wersji Intens (3 tys. złotych lub Pakiet Komfort za 4 tys. zł).

Testy - Renault Captur II - wentylacja i porty USB

Na końcu centralnego tunelu znajdują się dwie kratki nawiewów klimatyzacji, z których skorzystają osoby podróżujące na kanapie.

Pod nimi umieszczono gniazdo 12V i dwa porty USB, do których można podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych, z których mogą korzystać podróżujące z tyłu dzieci. Tych elementów nie ma wyszczególnionych w cenniku Renault Captur.

Znajduje się w nim jedynie informacja o dwóch portach USB i wejściu typu Jack na dole środkowej konsoli kokpitu. Obok znajduje się kolejne gniazdo 12V, a umieszczona przed nimi ładowarka indukcyjna do smartfona wymaga dopłaty 300 złotych (tylko w Intens).

Jedynie przez te porty USB sparujemy zawartość smartfona poprzez Android Auto lub Apple CarPlay.

Testy - Renault Captur II - linki zabezpieczające przedmioty w bagażniku

Podwójna podłoga bagażnika jest standardem wyposażenia każdej wersji Renault Captur II generacji. Na dolnym poziomie dostępne są uchwyty do montażu siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

TESTY | Renault Captur II

Testy - Renault Captur II - przód auta

Pierwsze wrażenia
Nowa rola crossovera Renault