Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Dacia Dokker Outdoor

Dziecko w Dacii Dokker - foteliki i wózki
03-08-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Trzy pary mocowań Isofix na kanapie, przesuwane drzwi z boku oraz bardzo duży bagażnik pozwalają na komfortową podróż rodziny z małymi dziećmi. Jednak przy trójce dzieci trzeba uważać z doborem odpowiednich - także gabarytowo - fotelików.





Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Po dezaktywacji działania przedniej poduszki powietrznej pasażera na jego miejscu można ustawić fotelik dziecięcy w pozycji tyłem do kierunku jazdy. Montaż fotelika możliwy jest wyłącznie za pomocą pasa bezpieczeństwa (posiada on regulację wysokości). Podczas ustawiania i zapinania fotelika nie było żadnych trudności.



Ustawienie z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsunięcia fotela pasażera od kokpitu. W tym przypadku osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca.



Wykorzystywany przez nas fotelik Maxi-Cosi Pebble Plus można ustawić na opcjonalnej bazie Isofix 2WayFix. Z montażem bazy, jak i ustawiania nogi stabilizującej na skrajnym miejscu kanapy nie mieliśmy żadnych problemów.



W tej konfiguracji przedni fotel pasażera powinien być maksymalnie przysunięty do kokpitu - siedząca z przodu osoba dorosła nie powinna narzekać na brak miejsca. Duże, przesuwane drzwi znacząco ułatwiają wkładanie i wyjmowanie fotelika z siedzącym w środku dzieckiem. Przesuwane drzwi to również duży plusy na ciasnych parkingach.



Na bazie Maxi-Cosi 2WayFix można również zamontować fotelik 2WayPearl przeznaczony dla starszego dziecka. W konfiguracji tyłem do kierunku jazdy mamy wystarczająco dużo miejsca na nogi dziecka. Zarówno baza Isofix, jak i wykorzystywane przez nas foteliki Maxi-Cosi spełniają standard i-Size, przeciwnie jest z kanapą Dacii Dokker - pomimo to zarówno baza, jak i foteliki idealnie do niej pasują.



Gdy dziecko dorośnie fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie Isofix można odwrócić przodem do kierunku jazdy. W tej konfiguracji zdemontowaliśmy już zagłówek kanapy. Z regulacją kąta pochylenia fotelika nie było żadnych problemów.



Przed zamontowaniem fotelika Britax-Romer TriFix należy wpiąć klamrę pasa top-tether. Przeznaczony do tego uchwyt znajduje się w plecach kanapy. Ze względu na długi bagażnik najwygodniej zrobić to od strony kabiny pasażerskiej. Całą operację ułatwia składane i dzielone w proporcji 1/3-2/3 oparcie kanapy (standard w każdej wersji wyposażenia Dacii Dokker).



Żadnych uwag nie mamy również do samego montażu fotelika Britax-Romer TriFix. Uchwyty Isofix znajdują się pomiędzy siedziskiem i oparciem kanapy, wsunięcie w nie szyn fotelika jest banalnie łatwe. W tej konfiguracji również wyjęliśmy zagłówek z kanapy, nie mieliśmy żadnych problemów przy zmianie kąta pochylenia fotelika. Wsadzanie dziecka do fotelika i zapinanie szelkami znacznie ułatwiają szerokie i przesuwane drzwi.



Fotelik Recaro Monza Nova 2 Seatfix miał stabilne oparcie na kanapie, jego podstawa nie zasłaniała zamka do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, który zapinane jest także dziecko. Bez problemu ustawiliśmy zagłówek fotelika na maksymalną wysokość (kabina pasażerska Dacii Dokker jest bardzo wysoka). W tej sytuacji również wyjęliśmy zagłówek z kanapy.



W każdej wersji wyposażenia na kanapie Dacii Dokker znajdują się trzy pary mocowań Isofix. Nie ma więc zastosowania przepis, że dziecko na środkowym miejscu może podróżować bez fotelika. Ale w praktyce nie zmieściły się na kanapie trzy wykorzystywana przez nas foteliki - w ich prawidłowym ustawieniu przeszkadzały szerokie gabaryty. To doskonały przykład na to, że przed zakupem fotelika TRZEBA go przymierzyć do naszego samochodu. Prawdopodobnie udałoby się znaleźć trzy foteliki (preferejemy wyłącznie Isofix), które będą pasować do Dacii Duster.



Pomimo trzech par uchwytów Isofix dostępnych na kanapie wybór miejsca do zamontowania bazy Maxi-Cosi 2WayFix z nogą stabilizującą jest bardzo ograniczony. Na środkowym miejscu w prawidłowym rozstawieniu nogi stabilizującej przeszkadza centralny tunel, zaś na miejscu za kierowcą nie zachowamy odpowiedniego odstępu. Pozostaje więc miejsce za prawym fotelem pasażera.



W naszym przypadku po zamontowaniu fotelika Isofix na środku kanapy brakowało miejsca do wpięcia fotelików na skrajnych miejscach.



Przy jednym dziecku warto ustawić fotelik na środkowym miejscu kanapy. To według specjalistów najbezpieczniejsze dla niego miejsce w samochodzie, dodatkowo uwaga dziecka skoncentrowana będzie na drodze. Dla nas trzecia para Isofix to duży plus każdej wersji wyposażenia Dacii Dokker.



Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2
.



Bagażnik osobowej Dacii Dokker liczy 800 litrów pojemności (do rolety). Pomiędzy nadkolami bez problemu zmieściły się obie części wózka X-lander.



W wysokim wnętrzu można też ustawić kompletny wózek z gondolą (jednak jego transport musi być odpowiednio zabezpieczony, nie zagwarantują tego tradycyjne linki). Za firmową siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową zapłacić trzeba 500 złotych.



W tak obszernym bagażniku bez problemu zmieści się dowolny wózek - spacerówka.



Pod roletą bagażnika zmieściły się oba wykorzystywane przez nas wózki dziecięce.



Dacia Dokker wyposażona została w trzy pary mocowań fotelików Isofix, w jej bagażniku bez problemu zmieszczą się też trzy wózki dziecięce. Cztery uchywty do siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty są standardem w każdej wersji wyposażenia. Dodatkowa wykładzina na podłogę bagażnika oferowana jest w dwóch topowych wersjach - Laureate i limitowanej serii Outdoor.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Plusy i minusy | Dwa plus trzy

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry