portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki

Dziecko w Fiacie Freemont
17-07-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dziś trudno znaleźć nowy samochód, w którym nie ma podstawowych elementów podnoszących bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów. W Fiacie Freemont znajdziemy więcej takich rozwiązań i do tego są one w cenie auta.



W testach Fiata Freemont użyliśmy 3 fotelików dla dzieci. W grupie 0/0+ był to fotelik Maxi-Cosi CabrioFix (wariant z montażem za pomocą pasów bezpieczeństwa osoby dorosłej), w grupie I fotelik Romer TriFix (Isofix + top tether), a w grupie II-III fotelik Romer KidFix (Isofix + system SICT - ochrona przed skutkami uderzenia w bok auta).



Fiat nie wyposażył Freemonta w wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera. Stąd fotelik dziecka tyłem do kierunku jazdy możemy ustawić wyłącznie na siedzeniach w II lub III rzędzie siedzeń. Standardowo wykorzystaliśmy do tego skrajne miejsca w II rzędzie - przy mocowaniu pas bezpieczeństwa osoby dorosłej miał wystarczającą długość. Foteli z III rzędu nie wykorzystywaliśmy z uwagi na mało komfortowy sposób montażu i dostępu do dziecka.

Moc

Mocowania Isofix schowano głęboko pomiędzy oparcie i siedzisko skrajnych miejsc w II rzędzie. Pokrycie ich skórzaną tapicerką ułatwiło wsunięcie szyn Isofix bez konieczności stosowania dodatkowych prowadnic. Fotelik z grupy I przylegał dość ściśle do profili siedzeń, nie było konieczności podnoszenia ich zagłówka.



Piąty uchwyt Isofix pozwala na niesymetryczny montaż fotelików. Jeden możemy ustawić na środku, drugi na skrajnym miejscu. Aby fotelik maksymalnie przylegał do profilu siedzeń musimy podnieść środkowy zagłówek. W tej konfiguracji nie wykorzystamy też do siedzenia 3 miejsca, a przy montażu 2 fotelików Isofix nie mamy dostępu do III rzędu.



Z tyłu foteli II rzędu umieszczono 3 dodatkowe punkty kotwiczenia dla systemu Isofix - tzw. top tether. Dostęp do nich nie jest niczym utrudniony.



Montaż na Isofix fotelika z grupy II/III także przebiegł bez problemów. Ustawiony fotelik nie zasłaniał i nie utrudniał zapięcia klamry pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Fotelik Isofix z najwyższej grupy również można ustawić na środkowym miejscu - z wyciągniętym zagłówkiem. Ale to tylko teoria, bo w tym przypadku nie ma możliwości przypięcia dziecka pasem bezpieczeństwa osoby dorosłej!



Na wyposażeniu fabrycznym każdej wersji Freemonta znajdują się również 2 rozkładane podwyższenia dla starszych dzieci (do 12 roku życia).



W konfiguracji z 7 miejscami do siedzenia w bagażniku zmieści się jedynie wózek-spacerówka.



Po złożeniu 2 ostatnich foteli tworzy się całkowicie płaska i równa z progiem ładunkowym powierzchnia. Wózek-spacerówka mieści się na długość bagażnika.



W tej konfiguracji bagażnik mierzy 540 litrów. Unieruchomienie przewożonych przedmiotów ułatwiają 4 zaczepy montowane na bokach przestrzeni bagażowej - w konfiguracji 7 osobowej dostępne są tylko dwa.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Droga na skróty
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry