Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Ford Kuga II facelifting

Dziecko w Fordzie Kuga - foteliki i wózki
11-10-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera nadal jest opcją i zabrakło jej w testowanym egzemplarzu Forda Kuga, stąd też nie wolno ustawiać na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Obszerny bagażnik był gwarancją spakowania obu naszych wózków dziecięcych.





Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych
.



W podłodze przed skrajnymi miejscami kanapy znajdują się schowki. Ich obecność powinna wykluczyć prawidłowe rozstawienie nogi stabilizującej bazy Maxi-Cosi 2WayFix (brak solidnego podparcia). Jednak, gdy podczas naszej próby zdjęliśmy pokrywę schowka okazało się, że wnęka jest o wiele węższa i noga bazy prawidłowo opiera się na podłodze.



Mocowania Isofix (standard i-Size) znajdują się pomiędzy siedziskiem i oparciem skrajnych miejsc kanapy. Nie mają plastikowych nakładek, które pomagają w szybkim i prawidłowym wsunięciu szyn fotelika, ale w przypadku Forda Kugi nie były potrzebne. Do montażu bazy Maxi-Cosi 2WayFix (i-Size) nie mamy żadnych zastrzeżeń (oparcia kanapy pochylone były maksymalnie do tyłu). Szeroko otwierane drzwi z tyłu zapewniają dużo swobody podczas wkładania i wyjmowania fotelika z grupy 0/0+ z samochodu. Plus przy tych czynnościach jest też wysokość Forda Kugi.



Na tej samej bazie Maxi-Cosi można również zamontować model fotelika dla starszego dziecka 2WayPearl. W tym przypadku także szeroko otwierane drzwi pozwalają na swobodny dostęp do fotelika podczas wsadzania, zapinania czy wyjmowania ze środka dziecka.



Ustawienie na kanapie fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga przysunięcia przedniego miejsca do kokpitu. Przy komplecie baza Isofix + fotelik fizycznie nie ma na to miejsca za kierowcą. Za to w przypadku pasażera, dzięki wyprofilowaniu tzw. schowka na rękawiczki, nie będzie powodów do narzekań na brak miejsca na wysokości kolan.



Gdy dziecko podrośnie fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl można odwrócić przodem do kierunku jazdy. Model ten ma regulowany kąt pochylenia całej skorupy, w czym nie przeszkadzało ustawienie oparć kanapy. Należy przy tym (choć zrobiliśmy to już na początku testów) wyjąć zagłówek z tylnego siedzenia.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix (tzw. top-tether) znajduje się w plecach oparć zewnętrznych miejsc kanapy. Podczas wpinania pasa fotelika znacznie łatwiejszy dostęp do zaczepu jest od strony kabiny pasażerskiej. Kanapa w każdej wersji Forda Kuga dzielona jest w proporcjach 60:40.



Przy montażu fotelika Britax-Romer TriFix (grupa 1) oparcie kanapy postawiliśmy maksymalnie do pionu. Zapewnia to optymalne przyleganie skorupy fotelika. Należy przy tym wyjąć zagłówek z kanapy, przy montażu fotelika TriFix nie napotkaliśmy żadnych trudności.



Fotelik Recaro Monza Nova 2 Seatfix (grupa 2-3) również wymaga ustawienia oparcia kanapy do pionu i wyjęcia z niej zagłówka. Podstawa fotelika nie zakrywa (choć jest bardzo blisko) zamka do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, z którego w tym przypadku korzysta również dziecko. Wnętrze kabiny pasażerskiej Forda Kuga jest wysokie co pozwala na maksymalne wysunięcie zagłówka fotelika.



Od 2014 roku obowiązujące w Polsce przepisy dopuszczają przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być zapięte pasem bezpieczeństwa). Ford Kuga spełnia ten warunek, jednak nasze obawy wzbudził sposób poprowadzenia pasa bezpieczeństwa po szyi dziecka - zdecydowanie odradzamy!



Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2
.



Bagażnik Forda Kuga (przy maksymalnym odchyleniu oparć kanapy i z kołem dojazdowym pod podłogą) ma 406 litrów objętości (maks. 1603 l). W takiej przestrzeni bez trudu - wzdłuż i wszerz - zmieściło się kompletne podwozie wózka X-lander (dł. 88 x szer. 48 x wys. 62 cm) i leżąca obok gondola X-pram (78x31x21 cm).



Jako punkt odniesienia do wymiarów bagażnika Forda Kuga - kompletny i złożony wózek Quinny Zapp Xtra 2 liczy 71 cm długości, 33 cm szerokości i 26 cm wysokości.



Według danych Forda wysokość progu załadunkowego Forda Kuga wynosi 77 cm, zaś od podłogi do zwijanej rolety bagażnika jest 50 cm. Przy obecnych promocjach elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika oferowana jest w cenie każdej wersji wyposażenia. W ST i testowanym egzemplarzu Titanium klapą bagażnika można sterować bezdotykowo - za pomocą przesunięcia stopy pod zderzakiem.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry