Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | Bardzo niebezpieczny czerwiec...
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dzieci - foteliki i wózki

Mazda 6 Sport Kombi
05-06-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Mazda nie preferuje dopłat i wśród opcji nie znajdziemy zbyt wielu pozycji. Za to już w podstawowej wersji wyposażenia jest prawie wszystko co podnosi bezpieczeństwo podróżujących dzieci.



Do montażu użyliśmy 3 fotelików. W grupie 0/0+ był to model CabrioFix firmy Maxi-Cosi, a w dwóch pozostałych foteliki Romera - TriFix (grupa I) i KidFix SICT (II-III).



Dzięki odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera na jego miejscu można postawić fotelik tyłem do kierunku jazdy. Przy maksymalnym odsunięciu fotela do tyłu długość pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej pozwalała na swobodne nim opasanie.



Mazda 6 homologowana jest dla 5 osób, jednak na tylnej kanapie znajdziemy wyprofilowania dające komfort podróży tylko dwóm pasażerom. W zagłębieniach idealnie zmieścił się fotelik z grupy I, ściśle przylegając do siedziska i oparcia kanapy. Pomiędzy nie z łatwością można wsunąć szyny fotelika z systemem Isofix.

Wśród firmowych akcesoriów znajduje się dodatkowe lusterko wewnętrzne pomagające w obserwacji siedzących z tyłu dzieci.



Jeśli nasz fotelik wyposażony jest w dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) należy go zahaczyć przed właściwym montażem. W tym kombi najłatwiej jest pochylić oparcie kanapy, a pas top-tethera przełożyć przez środek wyciągniętego zagłówka.



Również fotelki z grupy II-III montuje się bez problemów. Wraz z regulacją wysokości zagłówka fotelika trzeba wysuwać do góry ten z kanapy. Wyprofilowanie kanapy i schowane w nią uchwyty klamer nie przeszkadzają w zapięciu dziecka pasem bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Oczywiście kombi, w porównaniu do sedana, charakteryzuje się większym bagażnikiem (506 vs. 489 litrów), ale ma... krótszy rozstaw osi (przy dłuższym o 15 mm zwisie tyłu). W jego wnętrzu na długość bez problemu zmieścił się wózek dziecięcy, tzw. parasolka.



Wykorzystując cechy kombi (duży otwór bagażnika) można swobodnie włożyć obok drugi, dwuczęściowy wózek. Pomimo to pozostaje jeszcze miejsce na sporą torbę.



Oba wózki zmieściły się także na szerokość bagażnika, jednak to mniej efektywne wykorzystanie przestrzeni. W zamocowaniu przewożonych rzeczy pomagają 4 uchwyty do siatki lub taśmy - po dwa w nadkolach i progu bagażnika. Wśród akcesoriów Mazda oferuje różne maty, w tym z osłoną przed porysowaniem progu oraz zderzaka.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Japońska sztuka uwodzenia
· Bezpieczeństwo dzieci - wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry