Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | Bardzo niebezpieczny czerwiec...
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dzieci - wyposażenie samochodu

Mazda 6 Sport Kombi
30-05-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Mazda nie preferuje dopłat i wśród opcji nie znajdziemy zbyt wielu pozycji. Za to już w podstawowej wersji wyposażenia jest prawie wszystko co podnosi bezpieczeństwo podróżujących dzieci.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera znajdziemy w schowku kokpitu. Do zmiany jej statusu - według widniejącego schematu - służy kluczyk wyjęty z obudowy pilota zapewniającego uruchomienie silnika z przycisku. To rozwiązanie oferowane jest w wyłącznie w topowej wersji SkyPassion - w pozostałych mamy tradycyjną stacyjkę z kluczykiem.



O aktywnej poduszce powietrznej informuje nas pomarańczowa dioda ON wyświetlana na środku kokpitu tuż nad panelem sterowania klimatyzacją.



Po jej odłączeniu zapala się w tym miejscu druga OFF.



Na środkowym słupku po stronie pasażera (widoczna po otwarciu drzwi) umieszczono standardowy piktogram, jakim większość producentów oznacza... brak możliwości odłączenia poduszki.



Właściwą informację o konieczności dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej przy ustawieniu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy znajdziemy po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.



Ostrzeżenie dostępne jest aż w 12 europejskich językach - w tym oczywiście po polsku.



Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się uchwyty do mocowania fotelików z systemem Isofix. Z czterech punktów oznaczono jedynie te najbliżej drzwi.



Z tyłu oparcia kanapy znajduje się dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix, tzw, top-tether. Dostęp do niego ułatwia wcześniejsze odchylenie kanapy lub uniesienie półki bagażnika.



W ramie tylnych drzwi umieszczono blokadę ich otwarcia od środka auta. Służy do tego - zgodnie z wytłoczonym schematem - manualny przełącznik.



Każda "szóstka" wyposażona jest w elektrycznie sterowane szyby boczne z funkcją zapobiegającą przycięciu palców. Kierowca może zablokować ich działanie poprzez przycisk w konsoli umieszczonej w jego drzwiach.



Jedynie testowana wersja SkyPassion ma skórzaną tapicerkę (standard czarna, za prezentowaną Off White dopłacić trzeba 600 złotych). Dzięki temu z pleców przednich foteli w łatwy sposób można usunąć m.in. ślady butów pozostawione przez siedzące w fotelikach dzieci. Przyciemnianych bocznych szyb nie otrzymamy jedynie w bazowej wersji SkyGo.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Japońska sztuka uwodzenia
· Bezpieczeństwo dzieci - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry