Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki

Dziecko w Mercedesie Citan
08-07-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wersja kombi mogłaby uchodzić za auto rodzinne z dużymi możliwościami przewożenia bagaży. Brak w nim jednak elementów wyposażenia montowanych standardowo w modelach konkurencji.



W teście Citana kombi użyliśmy 3 fotelików. Z grupy 0/0+ model CabrioFix firmy Maxi-Cosi, z grupy 1 model TriFix firmy Romer i z grupy 2-3 tej samej firmy fotelik KidFix. Ten ostatni wybraliśmy ze względu na uwagi powstałe podczas testów zderzeniowych EuroNCAP (czytaj także: Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Mercedes Citan | Tylko-3-gwiazdki). Widnieje on również w instrukcji obsługi Citana jako zaleceny fotelik przez producenta samochodu.



Ponieważ Citan nie posiadał wyłącznika przedniej poduszki powietrznej pasażera, nie wolno na jego miejscu ustawiać fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy! W tym przypadku fotelik z grupy 0/0+ ustawiliśmy na jednym z 3 miejsc tylnej kanapy. Fotelik montowany był za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej - jego długość była wystarczająca.



Dzięki schowaniu uchwytów Isofix w specjalnych kieszeniach oparcia kanapy bez problemów można w nie trafić szynami fotelika. Duża przestrzeń kabiny pasażerskiej daje swobodny dostęp do środkowego miejsca kanapy.



Na zewnętrznym miejscu kanapy montaż fotelika KidFix za pomocą systemu Isofix nie sprawił problemów. Jednak według ocen specjalistów EuroNCAP trzeba zachować przy tym większą uwagę.



Specjaliści z EuroNCAP mieli też zastrzeżenia do ustawienia fotelika KidFix na środkowym miejscu kanapy. Tutaj fotelik stoi luzem, dopiero po usadzeniu dziecka unieruchamiamy go razem za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. W najbliższym czasie powrócimy do tej sytuacji.



Specjaliści z EuroNCAP mieli również zastrzeżenia do ustawienia fotelika KidFix na przednim miejscu pasażera.



W tym przypadku jest on mocowany - po usadzeniu dziecka - pasem bezpieczeństwa osoby dorosłej. Pozostaje jednak zbyt mała szczelina pomiędzy fotelikiem, a środkową konsolą, która utrudnia prawidłowe wpięcie klamry pasa.



Szeroki bagażnik (1219 mm) bez problemu zmieścił wózek dziecięcy, tzw. parasolkę.



Na długość bagażnika (953 mm) zmieściły się obie części wózka głębokiego. Postawiona na boku gondola, w dolnym położeniu podłogi, mieści się pod półką bagażnika.



Obszerny bagażnik, na dolnym położeniu podłogi, pomieścił też oba wózki. Do mocowania bagażu można wykorzystać 4 uchwyty zamontowane w podłodze części ładunkowej.



W wysokim na 1119 mm bagażniku zmieścił się również na stojąco dwuczęściowy wózek.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Z gwiazdą na masce
· Bezpieczeństwo dzieci - wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry