portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Mercedes Sprinter PKab 316 CDI

Dziecko w Mercedesie Sprinter PKab - foteliki i wózki
03-04-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Sprinter zapewnia duży komfort przy montażu fotelików i zapinaniu w nich dzieci. Praktycznie nieograniczone możliwości mamy podczas transportu wózków.



Do testów wybraliśmy po jednym z fotelików z każdej grupy wagowo-wiekowej. Z 0/0+ (do 13 kg) fotelik Maxi-Cosi CabrioFix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix, z grupy 1 (9-18 kg) fotelik Romer Trifix i z grupy 2-3 (15-36 kg) Romer KidFix XP z systemem SICT.



Testowany Sprinter został doposażony w przednią poduszkę powietrzną pasażera, ale bez funkcji dezaktywacji. Stąd fotelik z grupy 0/0+ skierowany tyłem do kierunku jazdy montuje się tylko na skrajnym miejscu II rzędu siedzeń. Użyliśmy do tego opcjonalnej bazy Isofix CabrioFix. Wszystkie czynności przebiegły bez zastrzeżeń.



Podobnie było z fotelikiem z grupy 1. Przy sadzaniu i zapinaniu dziecka mamy bardzo dużo swobody.



Fotelik Romer Trifix ma dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. top-tether. Jego mocowanie znajduje się z tyłu kanapy. Dostęp z prawej strony jest bardzo łatwy...



... o wiele gorzej jest z lewej - w testowanym modelu Sprintera nie było drugich suwanych drzwi bocznych (opcja).



Równie łatwo montuje się fotelik z grupy 2-3. Na uwagę zasługuje fakt, że klamra prawego pasa wpinana jest na zewnątrz - to duże ułatwienie dla rodzica.



Po ustawieniu na skrajnych miejscach fotelików z grupy 1 i 2-3 wciąż dysponujemy pomiędzy nimi miejscem dla dorosłej osoby. Ale przy tak dużym aucie to żadne zaskoczenie.



W Sprinterze nie ma konieczności składania przewożonych wózków dziecięcych. W ich zabezpieczeniu pomaga wiele zaczepów i systemów mocowań.



Złożona spacerówka zmieściła się pomiędzy II rzędem siedzeń i ścianką działową. Szkoda, że w tym miejscu nie ma żadnych uchwytów do jego zabezpieczenia.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Dostawczy z pakietem bezpieczeÅ„stwa
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Dostawczy, jak osobowy
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry