Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Kompakt w modnej szacie | Citroen C4 Cactus
SALON SAMOCHODOWY | Przedpremierowo - nowa Mazda 3 już w Polsce!
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | BMW X5 | Grudzień 2018
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Mercedes Sprinter PKab 316 CDI

Dziecko w Mercedesie Sprinter PKab - wyposażenie samochodu
31-03-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Testowany egzemplarz Sprintera powstał na bazie furgonu. W wersji 6-osobowej wyposażono go we wszystkie niezbędne elementy podnoszące bezpieczeństwo podróżujących dzieci.



Auto wyposażono w opcjonalną poduszkę powietrzną pasażera (1240 zł netto). W tej konfiguracji nie ma jej wyłącznika, stąd nie wolno na przednim miejscu (podwójna kanapa) ustawiać fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy.



Ostrzeżenie przed takim ustawieniem znajduje się na osłonie przeciwsłonecznej pasażera. W tekście - dostępnym także w języku polskim - Mercedes wspomina o braku systemu automatycznie wykrywającego obecność fotelika dziecięcego. Uwaga ta odnosi się do firmowego rozwiązania z fotelikiem wyposażonym w transponder. W niektórych modelach Mercedes montuje tradycyjny wyłącznik poduszki powietrznej pasażera.



Niestety, wspomnianego ostrzeżenia nie powtórzono po drugiej stronie osłony przeciwsłonecznej pasażera.



II rząd siedzeń zmienia furgon w wersję PKab. W testowanym modelu spośród opcji wybrano szeroką kanapę dla 3 osób. Na jej skrajach montowane są uchwyty do fotelików Isofix.



Z tyłu kanapy odpowiadają im dodatkowe punkty kotwiczenia (tzw. top-tether).



Przesuwane drzwi (tutaj tylko z prawej strony) można zablokować przed możliwością ich otwarcia od środka. Służy do tego manualny przełącznik wbudowany w ramę drzwi.



W testowanym Sprinterze przesuwane drzwi sterowane były elektrycznie. Służący do tego przycisk wbudowano w słupek B. Przed przypadkowym jego naciśnięciem (np. butem dziecka) wokół zamontowano wypukłą ramkę. W naszym przypadku wybrano stałe okna z lewej i prawej strony (dopłata po 470 zł netto).



Elektrycznie przesuwane drzwi można zablokować jeszcze na jeden sposób. Służy do tego gniazdo, do którego pasuje tylko kluczyk zapłonu silnika. Z punktu widzenia kierowcy rozwiązanie trochę niewygodne, ale... zabezpiecza też przed przypadkowym otwarciem drzwi przez niego samego. Służący do tego przycisk znajduje się - jako ostatni - na środkowym panelu kokpitu i w trakcie jazdy można się pomylić.



Plecy przednich foteli różnią się użytym materiałem. Kierowcy ma plastikowy panel, zaś w podwójnej kanapie powleczono je specjalną tkaniną. W obu przypadkach łatwo z nich usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci siedzących w fotelikach.



Ciemniejsze szyby z dodatkowym pasem przeciwsłonecznym na czołowej to opcja (513 zł netto).



Pod nogami osób siedzących na tylnej kanapie znajdują się dwa uchwyty, do których można zaczepić linkę podtrzymującą przewożone przedmioty. Szkoda, że zabrakło kolejnych dwóch za nią.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Dostawczy z pakietem bezpieczeństwa
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Dostawczy, jak osobowy
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry