Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Talisman sedan

Dziecko w Renault Talisman - foteliki i wózki
11-07-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W testowanym Renault Talisman nie mieliśmy żadnych problemów z montażem fotelików dziecięcych. Bagażnik, jak to w sedanie, wyróżnia się dużą przestrzenią, w której swobodnie zmieściły się jednocześnie oba wózki dziecięce.





Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Po dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej na miejscu pasażera można zamontować fotelik odwrócony tyłem do kierunku jazdy. Fotelik mocowany jest wyłącznie za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, jest wystarczająco długi, przy jego zapinaniu nie napotkaliśmy żadnych trudności. Przy takiej konfiguracji fotel pasażera musi być maksymalnie odsunięty od kokpitu, osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



Testowane Renault Talisman to limuzyna, w której udało się zachować szeroki otwór tylnych drzwi. Dzięki temu wkładanie i wyjmowanie fotelika z dzieckiem w środku jest bardzo wygodne.



Na skrajnych miejscach kanapy umieszczono pary mocowań Isofix. Zostały one obudowane plastikowymi prowadnicami, co usprawnia i gwarantuje prawidłowe wpięcie szyn fotelików. Do mocowania fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus wykorzystaliśmy bazę 2WayFix (w podłodze auta nie ma schowków można więc prawidłowo oprzeć na niej nogę bazy). Oba elementy, podobnie jak wyprofilowanie kanapy, spełniają standard i-Size.



Tę samą bazę Isofix wykorzystaliśmy do montażu fotelika Maxi-Cosi 2WayPearl (także standard i-Size). W przypadku montowania na kanapie fotelików tyłem do kierunku jazdy, fotel pasażera musi być przesunięty do kokpitu. W tej konfiguracji siedząca z przodu osoba nie będzie narzekać na brak miejsca na nogi. Szeroki otwór drzwiowy zapewnia też dużo swobody podczas wszystkich czynności jakie trzeba wykonać przy dziecku siedzącym w foteliku.



Fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl, z wykorzystaniem bazy 2WayFix, można również zamontować przodem do kierunku jazdy. Po ustawieniu go w pionie plecy dobrze przylegały do oparcia kanapy Renault Talisman.



W wersji sedan górny punkt mocowania (top tether) fotelików Isofix znajduje się w kabinie pasażerskiej, za zagłówkami skrajnych miejsc kanapy. Dostęp do niego jest łatwy, podobnie jak montaż klamry fotelika. Pas z klamrą można przełożyć przez prowadnice zagłówka, jednak najlepiej go w ogóle wyjąć.



Montaż na prowadnicach fotelika Romer TriFix również przebiegł bez problemów, zdedydowaliśmy się jednak na wcześniejsze wyjęcie zagłówka z kanapy. Sama kanapa w testowanej wersji Renault Talisman była profilowana, we wgłębieniu siedzisk na skrajnych miejscach idealnie zmieściła się podstawa fotelika.



Zagłówek z kanapy trzeba zdecydowanie wyjąć przed montażem fotelika z grupy 2-3. Fotelik Recaro Monza Nova 2 Seatfix ma zdecydowanie grubsze szyny, jednak idealnie mieszczą się w rozstawie prowadnic zamontowanych na kanapie. Podstawa fotelika nie zasłania klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa, którym przypinane jest również dziecko.



Od 2014 roku polskie przepisy pozwalają na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciego. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być zapięte pasem bezpieczeństwa). W Renault Talisman prawie się to udało, pozostaje jednak pytanie czy warto tak narażać dziecko?

czytaj także:
Narażanie dziecka na utratę życia




Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Bagażnik Renault Talisman sedan ma 608 litrów pojemności, wysoki próg załadunkowy i kształt lejka zwężający się w kierunku kabiny pasażerskiej. W tak obszernym bagażniku bez problemu zmieściły się (jedna na drugiej) obie części wózka X-lander z gondolą X-pram pozostawiając po bokach dużo wolnego miejsca. Jednak nie udało się ułożyć obok siebie podwozia z kołami i gondoli.



Dużą przestrzeń bagażnika Renault Talisman w wersji sedan najlepiej obrazuje zapakowany wózek Quinny Zapp Xtra 2. Po złożeniu, z kołami, mierzy on 95 cm długości, 42 cm szerokości i 29 cm wysokości.



W bagażniku tego sedana bez problemu zmieściły się oba nasze wózki - ułożone zarówno wszerz...



... jak i wzdłuż. Dzięki maksymalnie daleko rozsuniętych uchwytach nie ma problemu z optymalnym zabezpieczeniem linkami przewożonych w bagażniku przedmiotów. Również dzięki obudowaniu zawiasów klapy bagażnika można optymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń bez obawy przygniecenia bagaży podczas jej zamykania.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Zmiana bez sentymentów
Bezpiieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry