Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Suzuki Ignis III 4WD

Dziecko w Suzuki Ignis - foteliki i wózki
20-10-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nasze czteroosobowe Suzuki Ignis może być ciekawą propozycją dla rodziny z dwójką dzieci. Problemem jest jednak ograniczenie w maksymalnym wysunięciu zagłówka z wykorzystywanego przez nas fotelika dla najstarszego dziecka.





Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych
.



Po dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera, na jego miejscu można ustawić fotelik dziecięcy w pozycji tyłem do kierunku jazdy. Fotelik można zamontować wyłącznie za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej (w każdej wersji wyposażenia ma on regulację wysokości). Przednie fotele Suzuki Ignis 4WD w wersji Elegance mają boczne wyprofilowania, które nie przeszkadzały w prawidłowym ustawieniu skorupy fotelika dziecięcego Maxi-Cosi Pebble Plus.



Przy ustawieniu z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy, całość musi być maksymalnie odsunięta od kokpitu. W tej pozycji osoba dorosła siedząca z tyłu (kanapa i jej oparcie również maksymalnie odsunięte do tyłu) nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.



Fotelik Maxi-Cosi Pebble Plus można zamontować również na opcjonalnej bazie Isofix 2WayFix. Fabrycznie obudowane uchwyty Isofix na kanapie gwarantują szybki i prawidłowy montaż szyn fotelika. Dużym ułatwieniem przy wkładaniu i wyjmowaniu fotelika ze środka samochodu są szeroko (niemal pod kątem 90 stopni) otwierane drzwi.



Ustawienie z tyłu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego przysunięcia fotela pasażera do kokpitu. Pomimo to siedząca z tyłu osoba dorosła nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości nóg. Takiego ustawienia nie uzyskamy za fotelem kierowcy. Fizycznie nie ma miejsca na rozstawienie nogi stablizującej bazy Maxi-Cosi 2WayFix, a tył fotelika dziecięcego opiera się o plecy fotela.



Na bazie Isofix 2WayFix można również zamontować fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl przeznaczony dla starszego dziecka. W pozycji tyłem do kierunku jazdy, podczas wsadzania i zapinania szelkami bądź odpinania i wyjmowania dziecka z fotelika, także docenimy szeroko otwierane drzwi.



Fotelik 2WayPearl na bazie 2WayFix można też zamontować przodem do kierunku jazdy. Model ten ma regulowany kąt pochylenia całej skorupy, który - po wyjęciu zagłówka z oparcia kanapy - bez problemu ustawiliśmy w każdej z trzech pozycji. Wszystkie testowane przez nas produkty firmy Maxi-Cosi spełniają, podobnie jak wyprofilowania kanapy Suzuki Ignis, standard i-Size. Przy powyższych próbach siedzenie i oparcie kanapy przesunięte były maksymalnie do tyłu.



Dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) fotelików dziecięcych Isofix znajduje się w górnej części pleców oparć kanapy. Łatwy do nich dostęp mamy zarówno od strony progu bagażnika, jak i kabiny pasażerskiej.



Przed montażem fotelika Britax-Romer TriFix także usunęliśmy zagłówek kanapy. Aby skorupa fotelika lepiej przylegała do oparcia kanapy zmieniliśmy kąt jego pochylenia o dwie pozycje.



Zagłówek z kanapy wyjęliśmy także przed montażem fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix. Oparcie kanapy powróciło też na pozycję maksymalnego wychylenia do tyłu. Podstawa fotelika Recaro nie zakrywa klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa, z którego tu korzysta także dziecko. Niestety, odległość od siedziska kanapy do podsufitki jest zbyt mała do maksymalnego zakresu wysunięcia zagłówka fotelika Recaro. Nie dokonamy tego także po przesunięciu kanapy do przodu.



Testowana wersja Suzuki Ignis 4WD homologowana jest dla czterech osób, stąd też nie podejmowaliśmy próby z usadzeniem dziecka pomiędzy dwoma fotelikami. Po zamontowaniu fotelika z systemem Isofix zarówno przesuwanie kanapy, jak i zmiana kąta pochylenia jej oparcia, dostępne są w pełnym zakresie.



Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Według naszych pomiarów długość (nieregularnej) podłogi bagażnika (przy maksymalnym cofnięciu kanapy i kąta pochylenia oparcia) wynosi 48 cm. W pełnym wykorzystaniu tej długości przeszkadza przede wszystkim wyprofilowanie (stopień) tuż przed plecami kanapy. W tej konfiguracji nie zmieściło się podwozie (bez kółek) wózka dziecięcego X-lander.



Dzięki funkcji przesuwania tylnych siedzeń i regulacji kąta pochylenia oparć zwiększa się pojemność bagażnika. Aby zmieścić podwozie wykorzystywanego przez nas wózka dziecięcego X-lander wystarczyło przestawić całą kanapę o jedną, a kąt oparcia o dwie pozycje. Mamy jednak zastrzeżenie - po przesunięciu kanapy pomiędzy jej plecami, a podłogą bagażnika powstaje dziura.



Według naszych pomiarów wysokość bagażnika od podłogi do ruchomej półki wynosi 50 cm. Podczas wkładania gondoli X-pram okazało się, że nawet niewielkie trącenie półki bagażnika powoduje jej wypadnięcie z plastikowych zaczepów. Przed zamknięciem klapy bagażnika trzeba więc poprawić jej mocowanie.



Ze spakowaniem spacerówki Quinny Zapp Xtra 2 nie było żadnych problemów, ale w bagażniku Suzuki Ignis brakuje uchwytów do mocowania siatki bądź linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Próg załadunkowy pustego samochodu znajduje się na wysokości 73 cm, mierzona przy nim głębość bagażnika wynosi 14 cm.



Szerokość bagażnika mierzona pomiędzy nadkolami przy podłodze liczy 102 cm. Podczas pakowania przedmiotów, np. wózków trzeba uważać, bo plastikowe osłony nadkoli łatwo zarysować. Przy wspomnianym wcześniej ustawieniu kanapy bez problemu zmieściły się wszystkie elementy używanych przez nas wózków dziecięcych X-lander i Quinny.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Plusy i minusy | Długa lista...

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry