Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Testy
Bezpieczeństwo dziecka | Volkswagen Polo Cross V facelifting

Dziecko w Volkswagenie Polo - foteliki i wózki
02-06-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Polo to bliźniacza konstrukcja m.in. z SEAT-em Ibiza. Jednak w przypadku Volkswagena nie napotkaliśmy na problemy podczas montowania fotelika dziecięcego z grupy 2-3.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model CabrioFix montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,
grupa 0+/1 Casualplay model Q-Retraktor montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether (fotelik wyposażony jest w automatyczny napinacz i blokadę pasów)s,
grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Po dezaktywacji działania poduszek powietrznych pasażera można ustawić na jego miejscu fotelik dziecięcyc odwrócony tyłem do kierunku jazdy. Fotelik mocowany jest za pomocą pasa bezpieczeństwa. Osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na swoje nogi.



Ten sam fotelik, za pomocą bazy 2WayFix, zamontowaliśmy na skrajnym miejscu kanapy. Wpięcie fotelika w mocowania Isofix nie sprawiło żadnych kłopotów. Tutaj także osoba dorosła siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



Top-Tether - dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików typu Isofix - znajduje się w plecach kanapy. Klamrę pasa najłatwiej zapiąć od strony progu bagażnika.



Włożenie i zamontowanie fotelika na Isofix nie sprawiło żadnych trudności. Osoba dorosła ma swobodny dostęp do dziecka podczas przypinania go szelkami fotelika.



Niby bliźniaczy model, a jednak zupełnie inaczej poprowadzono zaczep do klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa. W tym przypadku nie zakrywa jej podstawa fotelika dziecięcego. Taki problem napotkaliśmy w Ibizie (czytaj także: TESTY | Sportowe emocje nie dla dzieci).



Po zamontowaniu fotelików na skrajnych miejscach kanapy w Volkswagenie Polo nie zmieści się piąta osoba.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Dzięki podwójnej podłodze bagażnika - na jej dolnym poziomie - swobodnie zmieściły się wszystkie części głębokiego wózka.



Używany do testów wózek spacerówka ma po złożeniu 105 cm długości, zaś szerokość bagażnika (dane producenta) mierzy 94,2 cm. Pozostałe wymiary przestrzeni bagażowej to: 69,9 cm głębokości i 82 cm wysokości oraz 280 litrów (max 952 l) pojemności. Otwór bagażnika liczy 90 cm szerokości i 61,1 cm wysokości.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Poprzez pola, poprzez lasy
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry