Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Citroen C3 III

Dziecko w Citroenie C3 - wyposażenie samochodu
03-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowy Citroen C3 oferuje aż trzy miejsca, na których można zamontować foteliki dziecięce typu Isofix. Elektryczna regulacja szyb z tyłu wymaga dopłaty nawet w topowej wersji wyposażenia Shine.





Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia Citroena C3. Umieszczono go na prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. W testowanym modelu C3 wybrano opcję bezkluczykowego dostępu do samochodu ADML (dopłata 1500 złotych). W jego module schowany został wspomniany kluczyk, który służy także do awaryjnego otwarcia drzwi.



Informacje o aktualnym statusie poduszki powietrznej umieszczono na centralnym panelu kokpitu. O aktywnej informuje dioda ON z tradycyjnym piktogramem, który podświetla się na 60 sekund od momentu wciśnięcia przycisku start/stop rozrusznika silnika.



Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - na stałe - dioda OFF i tradycyjny piktogram.



Ostrzeżenie przed ustawieniem na prawym miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej umieszczono po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Ostrzeżenia te mają formę uniwersalnym piktogramów.



Standardem w każdej wersji wyposażenia Citroena C3 są mocowania Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether na prawym fotelu pasażera.



Mocowania Isofix (standard i-Size) na prawym fotelu pasażera schowano w kieszeniach zabezpieczonych suwakiem.



W plecach kanapy (dzielonej w proporcji 1/3-2/3) umieszczono kolejne dwa punkty top-tether.



Odpowiadają im dwie pary mocowań Isofix (i-Size) na skrajnych miejscach kanapy. Uchwyty schowano głęboko pomiędzy siedziskiem i oparciem siedzeń.



Testowany egzemplarz Citroena C3 to topowa wersja wyposażenia Shine. Pomimo to regulowane szyby w drugiej parze drzwi wymagały dopłaty 800 złotych (pakiet z tapicerką Urban Red). W cenie każdej wersji montowane są elektrycznie regulowane szyby z przodu, ale ze sterowaniem sekwencyjnym. Regulacja automatyczna, z funkcją zapobiegania przycięciu palców, dostępna jest za dopłatą w wersji Feel, seryjnie tylko w wersji Shine.

Kierowca, za pośrednictwem przycisku w panelu umieszczonym na swoich drzwiach, może zablokować funkcję elektrycznego sterowania szybami przez pozostałych pasażerów.



Blokada otwarcia tylnych drzwi od strony kabiny pasażerskiej jest manualna. Do zmiany jej położenia - według wytłoczonego schematu, potrzebny jest płaski przedmiot pasujący do szczeliny. My korzystaliśmy z kluczyka od stacyjki silnika schowanego w module ADML.



Wszystkie modele radioodtwarzaczy dostępne w Citroenie C3 posiadają jedno gniazdo typu Mini Jack oraz port USB. Umieszczono je na środkowej części kokpitu, obok znajduje się standardowe gniazdko samochodowe 12V. Są to jedyne miejsca, do których można podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych dla dzieci. Dźwięk do pokładowego systemu nagłośnienia można sparować także za pośrednictwem bluetooth.

W topowej wersji wyposażenia Shine montowane jest radio z 6 głośnikami, 7-calowym ekranem dotykowym i systemem Mirror Screen dla smartfonówNow. Za dopłatą otrzymamy jeszcze system z radiem cyfrowym i nawigacją 3D.



Wnętrze testowanego egzemplarza Citroena C3 pokryto opcjonalną tapicerką materiałową Urban Red (dopłata 800 złotych). Wykorzystano ją również do obicia pleców przednich foteli, co nie utrudniało usunięcia z nich zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci.

Przyciemniane szyby z tyłu wymagają dopłaty 700 złotych (opcji tej nie wybrano dla testowanego egzemplarza C3). Na liście dodatków znajduje się również panoramiczny dach CIELO (1800 zł).



W progu bagażnika Citroena C3 znajdują się dwa zaczepy do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Po drugiej stronie odpowiadają im dwa uchwyty top-tether, które przeznaczone są przede wszystkim do mocowania fotelików dziecięcych typu Isofix.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry