Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Skoda Yeti Outdoor 4x2

Dziecko w Skodzie Yeti - wyposażenie samochodu
19-04-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Za niewielką dopłatą Skoda oferuje mocowania do fotelików dziecięcych typu Isofix także na przednim miejscu pasażera. Yeti to kolejny testowany przez nas model, w którym status poduszki powietrznej pasażera zmieniliśmy dowolnym kluczem.





Przełącznik statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia Skody Yeti. Umieszczono go w zamykanym na klucz schowku na rękawiczki. Do zmiany statusu poduszki powietrznej - według widniejącego schematu - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. W naszym przypadku znajduje się on w module bezkluczykowego dostępu do samochodu (KESSY), za który dopłacić trzeba 1600 złotych. Podczas testu status poduszki zmienilśmy DOWOLNYM, pasującym do szczeliny, KLUCZEM.



O aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera informuje dioda "Passenger Air Bag" umieszczona na centralnej części kokpitu. Przy aktywnej, na 60 sekund od uruchomienia silnika, podświetla się piktogram ON.



Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się na stałe piktogram OFF.



Ostrzeżenia przed ustawieniem na przednim miejscu, tyłem do kierunku jazdy, fotelika dziecięcego przy aktywnej poduszce powietrznej umieszczono na osłonach przeciwsłonecznych po stronie pasażera.



Ostrzeżenia mają formę uniwersalnych piktogramów.



Skoda Yeti wyróżnia się trzema, niezależnymi od siebie fotelami z II rzędzie siedzeń. W plecach skrajnych miejsc umieszczono dodatkowy punkt mocowania (tzw. top-tether) fotelików dziecięcych typu Isofix.



Na skrajnych fotelach w II rzędzie znajdują się pary mocowań Isofix do fotelików dziecięcych. Uchwyty umieszczono w specjalnych kieszeniach, na ich oznaczeniach brak informacji o spełnieniu standardu i-Size (który nie obowiązywał jeszcze w czasie wprowadzenia Skody Yeti na rynek). Za dopłatą 150 złotych mocowania Isofix znajdą się również na fotelu pasażera z przodu (POLECAMY).



Do wykończenia wnętrza testowanego egzemplarza Yeti użyto opcjonalnego zestawu Antilope (8000 złotych). Składa się on z łączonej tapicerki Alcantara ze skórą naturalną i ekologiczną. Skórą pokryto m.in. plecy przednich foteli, co ułatwia usuwanie z nich zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci. W wersjach wyposażenia Ambition i Style, za dopłatą odpowiednio 650 lub 350 złotych, otrzymamy składane stoliki w oparciach przednich foteli.

Za przyciemniane szyby z tyłu we wszystkich wersjach wyposażenia dopłacić trzeba 600 złotych. Można też wybrać je w pakiecie z podgrzewaną szybą przednią za 1400 złotych. W testowanym egzemplarzu Skody Yeti użyto jednak pakietu Trendy (1200 złotych), na który składają się także 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, relingi dachowe w kolorze srebrnym oraz stalowe nakładki na pedały.



Elektryczna regulacja szyb z tyłu jest standardem w dwóch wyższych wersjach wyposażenia (w bazowej Active wymaga dopłaty 800 złotych). Kierowca może zablokować ich działania przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi. Wszystkie szyby opuszczane i podnoszone są automatycznie (po jednym naciśnięciu), stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przycięciu palców.



Blokoda możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka znajduje się w ich ramie, tuż nad mechanizmem zamka. Do zmiany jej statusu - zgodnie z wytłoczonym schematem - wystarczy płaski przedmiot, my skorzystaliśmy z kluczyka wyjętego z modułu KESSY.



W topowej wersji wyposażenia Skody Yeti standardowo montowany jest radioodtwarzacz Swing z gniazdami AUX i USB, które znajdują się na środkowej konsoli kokpitu. To jedyne miejsca, do których można podłączyć urządzenia multimedialne, którymi możemy umilić podróż dzieciom. Zasilanie do nich można podłączyć także do tradycyjnego gniazda zapalniczki - jedno znajduje się na środkowym tunelu, drugie w bagażniku. Opcjonalnie - w droższym modelu radioodbiornika lub w zestawie nawigacji satelitarnej - dostępny jest bluetooth.



Standardem wyposażenia Skody Yeti są też cztery haczyki w podłodze bagażnika, a w testowym egzemplarzu znalazły się jeszcze dwie listwy z ruchomymi haczykami oraz zestw 3 różnych siatek elastycznych. Wśród opcji oferowana jest dwustronna mata na podłogę bagażnika (200 złotych) i duża siatka oddzielająca przestrzeń ładunkową od kabiny pasażerskiej (500 złotych).

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry