portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Testy
Bezpiecze�stwo dziecka | Volvo XC90 II

Dziecko w Volvo XC90 - wyposa�enie samochodu
08-01-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wyposa�enie standardowe nowego Volvo XC90 pod k�tem bezpiecze�stwa i komfortu podr�y dzieci nie wyr�nia si� na tle konkurencji. Wi�cej praktycznych rozwi�za� dost�pnych jest za dop�at�, nasz� uwag� przyci�gn�o podwy�szane siedzisko dla starszych dzieci.



Wy��cznik, w formie pokr�t�a, dzia�ania poduszek powietrznych pasa�era jest standardem w ka�dej wersji wyposa�enia. Zosta� on umieszczony na boku kokpitu, dost�p do niego mo�liwy jest wy��cznie po otwarciu prawych drzwi. Wok�pokr�t�a znajduje si� opis jego dzia�ania.



Panel z ikonami statusu poduszek powietrznych pasa�era umieszczony jest w obudowie mocowania lusterka wstecznego. Przy aktywnych poduszkach dioda ON zapala si� na 60 sekund od momentu uruchomienia silnika.



Od��czenie poduszek sygnalizowane jest diod� OFF, kt�ra �wieci si� przez ca�y czas pracy silnika.



Przy zmianie statusu poduszek powietrznych pasa�era komputer pok�adowy wymaga od kierowcy dodatkowego potwierdzenia.



Po otwarciu prawych drzwi z przodu na wewn�trznej stronie s�upka B widnieje piktogram ostrzegaj�cy przed ustawieniem fotelika dzieci�cego skierowanego ty�em do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych pasa�era.



Ostrze�enie to zosta�o powt�rzone po obu stronach os�on przeciws�onecznych pasa�era.



Ostrze�enie ma uniwersaln� form� piktogram�w.



Testowany egzemplarz XC90 to auto 7-osobowe, w �rodkowym rz�dzie mamy trzy niezale�ne fotele. W plecach ka�dego z nich znajduje si� dodatkowy punkt kotwiczenia fotelik�w typu Isofix (top tether), jednak odpowiedni� informacj� o tym maj� tylko skrajne miejsca.



Tak�e jedynie na skrajnych miejscach w II rz�dzie znajduj� si� pary mocowa� Isofix. Schowano je pomi�dzy siedzisko i oparcie fotela. Siedzenia zosta�y wyprofilowane zgodnie ze standardem i-size.



�rodkowy fotel w II rz�dzie mo�na przekszta�ci� w siedzisko dla starszego dziecka (odpowiednik fotelika z grupy 2-3). Takie rozwi�zanie, niezale�nie od wersji wyposa�enia Volvo XC90, wymaga dop�aty 820 z�otych.



Wszystkie boczne szyby maj� elektryczn� regulacj� z funkcj� zapobiegaj�c� przyci�ciu palc�w. Ich dzia�anie mo�na zablokowa� przyciskiem umieszczonym w panelu drzwi kierowcy. Dodanie do niej elektrycznej blokady otwierania tylnych drzwi od �rodka wymaga - niezale�nie od wersji wyposa�enia Volvo XC90 - dop�aty 500 z�otych.



W sytuacji, gdy nie zam�wiono elektrycznej blokady otwierania tylnych drzwi od �rodka, w miejscu za�lepki znajduje si� manualne prze��cznik.



Wn�trze testowanego XC90 wyposa�ono w sk�rzan� tapicerk� Nappa, jednak plecy przednich foteli pokryto praktycznym plastikiem. Powinno to u�atwi� usuwanie zabrudze� pozostawionych przez buty dzieci, ale pod warunkiem, �e nie b�dzie to b�oto, kt�re zd��y�o ju� wsi�kn�� z siatk� s�u��c� za dodatkow� kiesze�. W�r�d oryginalnych akcesori�w Volvo dost�pna jest winylowa os�ona na plecy fotela z dodatkowymi kieszeniami np. na zabawki dziecka.

Przyciemniane z ty�u szyby s� opcj� niedost�pn� w bazowej wersji wyposa�enia Kinetic. W ka�dej nast�pnej wymagaj� dop�aty 1970 z�otych. Podobnie jest z dodatkowymi roletami przeciws�onecznymi schowanymi w drugiej parze drzwi, kt�re kosztuj� 1150 z�otych.



Podr� mo�na urozmaici� dzieciom pod��czeniem urz�dze� multimedialnych - dodatkowe gniazdo 12V montowane jest w ka�dej wersji wyposa�enia. Za dop�at� 500 z� w centralnej konsoli otrzymamy port USB, za kolejne 500 z� gniazdo (na p�ask� wtyczk�) 230 V. Czterostopniowa klimatyzacja Electronic Climate Control z funkcj� ch�odzenia schowka oferowana jest za 2870 z�otych (opcja niedost�pna w bazowej wersji Kinetic).



W baga�niku 7-osobowej wersji nie ma uchwyt�w do mocowania siatki b�d� linek zabezpieczaj�cych przewo�one przedmioty. Przestrze� mo�na odgrodzi� nylonow� siatk� mocowan� do s�upk�w (zar�wno B, jak i C) oraz pasami zaczepianymi o dodatkowe punkty kotwiczenia fotelik�w Isofix (top tether). Pod�og� baga�nika mo�na przykry� jedn� z kilku oferowanych wyk�adzin.

czytaj tak�e:
Bezpiecze�stwo dziecka | Foteliki i w�zki
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry