Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Testy
Bezpieczeństwo dziecka | Volvo XC90 II

Dziecko w Volvo XC90 - wyposażenie samochodu
08-01-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wyposażenie standardowe nowego Volvo XC90 pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży dzieci nie wyróżnia się na tle konkurencji. Więcej praktycznych rozwiązań dostępnych jest za dopłatą, naszą uwagę przyciągnęło podwyższane siedzisko dla starszych dzieci.



Wyłącznik, w formie pokrętła, działania poduszek powietrznych pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia. Został on umieszczony na boku kokpitu, dostęp do niego możliwy jest wyłącznie po otwarciu prawych drzwi. Wokół pokrętła znajduje się opis jego działania.



Panel z ikonami statusu poduszek powietrznych pasażera umieszczony jest w obudowie mocowania lusterka wstecznego. Przy aktywnych poduszkach dioda ON zapala się na 60 sekund od momentu uruchomienia silnika.



Odłączenie poduszek sygnalizowane jest diodą OFF, która świeci się przez cały czas pracy silnika.



Przy zmianie statusu poduszek powietrznych pasażera komputer pokładowy wymaga od kierowcy dodatkowego potwierdzenia.



Po otwarciu prawych drzwi z przodu na wewnętrznej stronie słupka B widnieje piktogram ostrzegający przed ustawieniem fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych pasażera.



Ostrzeżenie to zostało powtórzone po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Ostrzeżenie ma uniwersalną formę piktogramów.



Testowany egzemplarz XC90 to auto 7-osobowe, w środkowym rzędzie mamy trzy niezależne fotele. W plecach każdego z nich znajduje się dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików typu Isofix (top tether), jednak odpowiednią informacją o tym mają tylko skrajne miejsca.



Także jedynie na skrajnych miejscach w II rzędzie znajdują się pary mocowań Isofix. Schowano je pomiędzy siedzisko i oparcie fotela. Siedzenia zostały wyprofilowane zgodnie ze standardem i-size.



Środkowy fotel w II rzędzie można przekształcić w siedzisko dla starszego dziecka (odpowiednik fotelika z grupy 2-3). Takie rozwiązanie, niezależnie od wersji wyposażenia Volvo XC90, wymaga dopłaty 820 złotych.



Wszystkie boczne szyby mają elektryczną regulację z funkcją zapobiegającą przycięciu palców. Ich działanie można zablokować przyciskiem umieszczonym w panelu drzwi kierowcy. Dodanie do niej elektrycznej blokady otwierania tylnych drzwi od środka wymaga - niezależnie od wersji wyposażenia Volvo XC90 - dopłaty 500 złotych.



W sytuacji, gdy nie zamówiono elektrycznej blokady otwierania tylnych drzwi od środka, w miejscu zaślepki znajduje się manualne przełącznik.



Wnętrze testowanego XC90 wyposażono w skórzaną tapicerkę Nappa, jednak plecy przednich foteli pokryto praktycznym plastikiem. Powinno to ułatwić usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci, ale pod warunkiem, że nie będzie to błoto, które zdążyło już wsiąknąć z siatkę służącą za dodatkową kieszeń. Wśród oryginalnych akcesoriów Volvo dostępna jest winylowa osłona na plecy fotela z dodatkowymi kieszeniami np. na zabawki dziecka.

Przyciemniane z tyłu szyby są opcją niedostępną w bazowej wersji wyposażenia Kinetic. W każdej następnej wymagają dopłaty 1970 złotych. Podobnie jest z dodatkowymi roletami przeciwsłonecznymi schowanymi w drugiej parze drzwi, które kosztują 1150 złotych.



Podróż można urozmaicić dzieciom podłączeniem urządzeń multimedialnych - dodatkowe gniazdo 12V montowane jest w każdej wersji wyposażenia. Za dopłatą 500 zł w centralnej konsoli otrzymamy port USB, za kolejne 500 zł gniazdo (na płaską wtyczkę) 230 V. Czterostopniowa klimatyzacja Electronic Climate Control z funkcją chłodzenia schowka oferowana jest za 2870 złotych (opcja niedostępna w bazowej wersji Kinetic).



W bagażniku 7-osobowej wersji nie ma uchwytów do mocowania siatki bądź linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Przestrzeń można odgrodzić nylonową siatką mocowaną do słupków (zarówno B, jak i C) oraz pasami zaczepianymi o dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików Isofix (top tether). Podłogę bagażnika można przykryć jedną z kilku oferowanych wykładzin.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry