Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | Bardzo niebezpieczny czerwiec...
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Pierwsze wrażenia | Citroen C5 Tourer

Jedyne kombi, jedyna limuzyna
04-11-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Obecnie w gamie Citroena jest tylko jeden model w nadwoziu kombi. To C5 Tourer, który pod nieobecność C6, pełni też rolę flagowej limuzyny.



Auto nie jest nowe. II-generacja C5 zadebiutowała w 2007 roku i do tej pory nic w niej nie zmieniono. Czy to źle? Już na pierwszy rzut oka na jego sylwetkę trudno ten wiek dostrzec. Za to imponuje rozmiarami, co też nie powinno dziwić, bo nadwozie zbudowano na płycie podłogowej pochodzącej z C6.

W rezultacie otrzymujemy auto o długości 4829 mm i rozstawie osi 2815 mm. Będący jeszcze w ofercie sedan jest krótszy o 50 mm. Szerokość kombi z lusterkami wynosi 2096 mm, a wysokość od 1479 do 1483 mm - do tego wymiaru jeszcze powrócimy.



Różnica w długości sedana i kombi przekłada się głównie na przestrzeń bagażową. Ta mierzy 505 litrów i można ją powiększyć do 1462 litrów składając (dzielone 1/3 - 2/3) oparcia kanapy. Bagażnik ma bardzo regularne kształty i szeroki otwór klapy. Na podłodze zamontowano dodatkowe listwy pomagające przesunąć głębiej przewożone rzeczy. Wykonano je - podobnie jak osłonę progu - z elementów chromowanych, co stwarza wrażenie łatwego porysowania powierzchni. Póki co w testowym aucie nie wygląda to aż tak źle.

C5 oferowane jest obecnie w 4 poziomach wyposażenia - do nas trafił model w topowej wersji "Exclusive". Zewnętrznie wyróżnia się chromowanymi dodatkami, podwójną końcówką układu wydechowego oraz przyciemnianymi szybami z tyłu.



Wewnątrz uwagę zwraca panoramiczny dach (opcja), tekstylno-skórzana tapicerka oraz elementy także w kolorze chromu. Największą jednak atrakcją jest koło kierownicy, które obraca się wokół nieruchomego środka. To rozwiązanie znane jest już od lat z innych modeli Citroena i zapewnia kierowcy większe bezpieczeństwo. A to dzięki możliwości zamontowania większej poduszki powietrznej, której kształt zbliżony jest do prostokąta, który lepiej chroni ciało człowieka.

Dodatkowo kolana kierowcy chroni, siódma na pokładzie C5, poduszka powietrzna. O bezpieczeństwo podróżnych dba również wiele powszechnie stosowanych systemów, w wersji Exclusive dodatkowo znajduje się czujnik ciśnienia w ogumieniu i aktywne zagłówki przednich foteli i poduszki boczne z tyłu. Kierowcę wspiera też system parkowania z pomiarem miejsca i kolorową kamerą cofania oraz asystent ruszania na wzniesieniu. A dłuższą podróż umila funkcja masażu.

Wróćmy teraz do wspomnianych na wstępie różnic w wysokości auta - każde kombi fabrycznie wyposażono w relingi dachowe. Stoi za nimi zawieszenie Hydractive III+. Pozwala ono na ustawienie w trzech wariantach - obniżonym, standardowym i podwyższonym. Można to zrobić zarówno w miejsca kierowcy, jak i od strony bagażnika, co ułatwia załadunek cięższego bagażu.

.

Kierowca może dodatkowo przestawić charakterystykę amortyzatorów na bardziej sportowe. Tak samo można postąpić z przekładnią automatyczną - ta ma jeszcze tryb manualny.



Po podniesieniu maski silnika nastąpiła mała konsternacja. Na pokrywie ochronnej widnieje napis HDi 16 i zapewne odnosi się on do liczby cylindrów, a nie - jak w większości przypadków - pojemności. W rzeczywistości testowy egzemplarz napędza turbodoładowany silnik wysokoprężny HDi o pojemności 2.2 litra i mocy 200 koni mechanicznych. I nie jest to najwyższa pozycja w ofercie. Tę stanowi silnik bi-turbo 3.0 V6 HDi 240 KM.



Testowana wersja: Citroen C5 Tourer 2.2 HDi 200 KM, skrzynia automatyczna o 6-przełożeniach, prędkość maksymalna 225 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 8,6 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,1 l/100 km, wyposażenie "Exclusive", cena podstawowa 81 400 złotych.

czytaj także:
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Citroen C5 Tourer
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry