TESTY

Plusy i minusy | Ford Puma

Praktyczne odniesienia

30-07-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowa Puma to jeden z nielicznych modeli, także innych marek, w którym sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera zapisujemy po stronie plusów. W kwestii bezpieczeństwa, nie tylko dzieci, mamy też uwagi.

Testy - Ford Puma - Praktyczne odniesienia

PLUSY

Testy - Ford Puma - Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej,

oceniamy w każdym z testowanych modeli samochodów. W nowym Fordzie Puma zastosowano wyłącznik elektryczny sterowany z poziomu menu komputera pokładowego. Do zmiany statusu poduszki należy uruchomić silnik, co prawie uniemożliwia wykonanie tej czynności przez osobę postronną bez wiedzy kierowcy.

Testy - Ford Puma - Mega Box

Mega Box,

to dodatkowa przestrzeń pod podłogą bagażnika. W Pumie z napędem hybrydowym i tak nie zmieściłaby się pod nią wnęka na pełnowymiarowe czy dojazdowe koło zapasowe. Mamy za to foremny boks, do którego zmieścił się jeden z naszych wózków dziecięcych.

Ford znajduje dla niego więcej zastosowań, np. pod gumową wycieraczką znajduje się korek spustu… wody. Można więc przewozić w nim zabłocone czy mokre rzeczy. Albo wykorzystać do transportu wysokich przedmiotów.

W domykaniu klapy pomaga elastyczna zasłona zastępująca sztywną półkę bagażnika.

Testy - Ford Puma - Komunikat o utrudnieniach na najbliższym odcinku drogi

Komunikat o utrudnieniach na najbliższym odcinku drogi,

odkryliśmy przypadkowo. Wyświetlił się podczas jazdy, bez ustawionego prowadzenia do celu. Niemniej TMC (informacja o ruchu drogowym) jest funkcją nawigacji satelitarnej. To standard w wersji Titanium i ST-Line.

Brawa dla Forda za umieszczenie tej informacji na środku cyfrowych zegarów. Dzięki temu łatwo ją odczytamy bez konieczności spojrzenia na panel z nawigacją.

MINUSY

Testy - Ford Puma - Akcesoria zostawione luzem

Akcesoria zostawione luzem,

jak zestaw naprawczy do opon, trójkąt ostrzegawczy czy gaśnica, pod fotelem pasażera. Brak ich zabezpieczenia spowoduje, że podczas kolizji mogą swobodnie przemieścić się po kabinie pasażerskiej. Stwarza to ryzyko zranienia znajdujących się w niej osób. W dużym uproszczeniu - przy prędkości 50 km/h przedmiot o wadze 1,5 kg uderzy w nas z siłą około 70 kg.

Testy - Ford Puma - Brak nawiewów powietrza

Brak nawiewów powietrza,

obniża komfort osób podróżujących na kanapie. Tego elementu nie znajdziemy nawet w topowej wersji wyposażenia ST-Line z Pakietem X zawierającym automatyczną klimatyzację.

Testy - Ford Puma - Wysokość kabiny pasażerskiej

Wysokość kabiny pasażerskiej,

w naszych testach sprawdzamy między innymi z wykorzystaniem fotelika dla najstarszego dziecka ustawionego na kanapie. W nowej Pumie nie mogliśmy maksymalnie ustawić jego zagłówka. Ogranicza to sposób zapewnienia dziecku optymalnej ochrony. Rozwiązaniem może być inny model fotelika. Na jego dopasowanie należy zwrócić uwagę podczas zakupu.


Dane z komputera pokładowego Forda Puma, 1.0 EcoBoost mHEV 155 KM, skrzynia mechaniczna 6-biegowa:

dystans przejechany podczas testu: 790 km, średnia prędkość: 38 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3 l/100 km.

TESTY | Ford Puma

Testy - Ford Puma - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyposażenie samochodu
Dziecko w Fordzie Puma

Testy - Ford Puma - próby z fotelikami dziecięcymi Maxi-Cosi, Britax-Romer i Recaro

Foteliki i wózki
Dziecko w Fordzie Puma