portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Hyundai ix35 4x4

Dziecko w Hyundaiu ix35 - wyposażenie samochodu
23-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W Hyundaiu ix35 znajdziemy standardowy zestaw elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci. Wyjątkiem jest bazowa wersja Classic, w której nie ma funkcji zablokowania działania elektrycznych szyb.



Wyłącznik poduszek powietrznych pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia. Umieszczono go po prawej stronie kokpitu. Do zmiany statusu poduszek - według załączonego schematu - potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika. W naszym przypadku (wersja Premium, a także poziom niżej w Style) schowano go w module kluczyka zbliżeniowego.



O aktywnych poduszkach informuje - przez 60 sekund od uruchomienia silnika - pomarańczowa dioda ON umieszczona na centralnym panelu kokpitu.



Po ich odłączeniu zapala się - na stałe - druga dioda OFF.



Przed ustawieniem na prawym miejscu pasażera fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach ostrzega uniwersalny piktogram.



Umieszczono go po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Na skrajnych miejscach kanapy, pomiędzy siedziskiem i oparciem, schowano pary mocowań do fotelików typu Isofix. Ich miejsca są dokładnie oznaczone.



Odpowiadają im - wbudowane w plecy kanapy - dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików (grupa 1).



Na liście wyposażenia każdej wersji znajdują się elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu. Kierowca ma możliwość zablokowania (poza bazową wersją Classic) ich działania poprzez przycisk umieszczony w panelu swoich drzwi. Szyba po stronie kierowcy otwierana i zamyka jest automatycznie, stąd posiada funkcję zapobiegającą przycięciu palców.



W ramie tylnych drzwi znajduje się manualna blokada możliwości ich otwarcia od środka.



Przyciemniane szyby z tyłu to standard w dwóch najwyższych wersjach wyposażenia.
Z kolei skórzaną tapicerkę otrzymamy tylko w cenie testowanej wersji Premium. Pokryto nią także plecy foteli, bez trudu usuniemy z nich zabrudzenia pozostawione przez dzieci.




W bagażniku znajduje się aż 6 uchwytów do mocowania siatki (poza wersją Classic dostaniem ją w cenie auta) lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Pożegnanie
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Stabilna podróż na czterech koÅ‚ach

  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry