Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Pięć, cztery czy trzy gwiazdki Euro NCAP?
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Kwiecień 2016

EuroNCAP podnosi poprzeczkę w ocenach testów zderzeniowych
21-04-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

Zgodnie z zapowiedziami organizacja EuroNCAP rozszerza kryteria przyznawania ocen w testach zderzeniowych. Jako pierwsze sprawdzianowi według nowej specyfikacji zostały poddane Toyota Prius i Suzuki Baleno.



Przede wszystkim od teraz przyznawana ocena w postaci gwiazdek obowiązuje przez okres 6 lat. Ma to ustrzec właścicieli tych modeli przed błędnym ich porównywaniem do wyników uzyskiwanych przez kolejne samochody. Okres ten może zostać skrócony, co wiąże się z odebraniem przyznanych gwiazdek, jeśli w międzyczasie producent samochodu zrezygnuje z montowania ocenianych systemów bezpieczeństwa. Weryfikacja pod tym kątem będzie prowadzona co roku.

Zmieniły się również proporcje wyników z poszczególnych kategorii testów, które składają się na ocenę końcową. I tak dla oceny bezpieczeństwa osób dorosłych jest to 40 proc., zaś dla bezpieczeństwa dzieci, ochrony pieszego oraz elementów podnoszących bezpieczeństwo po 20 proc. Proporcje te utrzymane będą do 2020 roku.

Jednocześnie podwyższono progi od jakich przyznawane są poszczególne gwiazdki. I tak np., aby uzyskać maksymalną "piątkę" to za bezpieczeństwo osób dorosłych trzeba uzyskać minimum 80 proc. z 38 pkt., za bezpieczeństwo dzieci 75 proc. z 49 pkt., za ochronę pieszych 60 proc. z 42 pkt, zaś za systemy podnoszące bezpieczeństwo 50 proc. z 12 pkt. W przypadku ułamków zaliczanie do odpowiedniego progu nastąpi po zaokrągleniu wszystkich miejsc po przecinku w dół.


EuroNCAP stawia na ochronę pieszych
12-11-2015

Od pierwszych testów przeprowadzanych przez organizację EuroNCAP minęły już blisko dwie dekady. Przez ten czas nieustanie je modyfikowano i dodawano kolejne elementy - w przyszłym roku będzie to m.in praktyczna ocena systemów chroniących pieszych.


W latach 2018-19 na znaczeniu zyskiwać będą oceny w za bezpieczeństwo dzieci (80 proc.) i za systemy (aż 70 proc.). Przyczynią się do tego dodatkowe kryteria przyznawania ocen, już teraz w testach dynamicznych manekiny 18-miesięcznego i 3-letniego dziecka "podrosły" do wieku 6 i 10 lat. Poddawane testom modele muszą też być przystosowane do standardu fotelików i-Size. Z kolei pod kątem ochrony pieszego oceniany jest system zapobiegający jego potrąceniu. Od strony technicznej to nic innego jak rozszerzony system automatycznego hamowania przed przeszkodą/innym pojazdem (AEB).

Ostatnia zmiana pozwoli na jednoczesne testowanie dwóch tych samych modeli. Jeden z nich musi być wersją z seryjnym wyposażeniem, drugi - zgłoszony na wniosek producenta - z opcjonalnym pakietem podnoszącym bezpieczeństwo. Specjaliści z EuroNCAP ocenią je osobno i taka informacja musi znaleźć się w salonach sprzedaży. W założeniach na tej podstawie to klient ma zdecydować, który model kupi - w tym miejscu rodzi się pytanie, czy firmy ubezpieczeniowe w jakiś sposób to docenią?

Jako pierwsze według nowych specyfikacji i zasad zostały ocenione trzy modele - Toyota Prius i dwie wersje Suzuki Baleno.



Suzuki Baleno - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 30,8 pkt. (80 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 36,1 pkt. (73 %)
Ochrona pieszego: 27,6 pkt. (65 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 3 pkt. (25 %)


Suzuki Baleno - wersja z opcjonalny pakietem bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo dorosłych: 32,5 pkt. (85 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 36,1 pkt. (73 %)
Ochrona pieszego: 27,6 pkt. (65 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 5,3 pkt. (43 %)




Toyota Prius
Bezpieczeństwo dorosłych: 35 pkt. (92 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 40,3 pkt. (82 %)
Ochrona pieszego: 32,7 pkt. (77 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10,2 pkt. (85 %)
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry