Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Honda HR-V | Listopad 2015

Honda HR-V
09-11-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP

Debiutujący w testach EuroNCAP nowy HR-V otrzymał maksymalną liczbę 5-gwiazdek. Największe zastrzeżenia były do konstrukcji przednich foteli oraz stabilności jednego z fotelików dziecięcych.



Po latach przerwy Honda powraca do produkcji crossovera HR-V, który dopiero teraz debiutuje w testach zderzeniowych EuroNCAP. II-generację tego modelu wprowadzono właśnie do sprzedaży w polskich salonach. Do testu przeznaczono auto z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC oraz kierownicą umieszczoną po prawej stronie. Na jego wyposażeniu znalazł się komplet 6 poduszek powietrznych (przednie pasażera z możliwością dezaktywacji), sygnalizacja niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, wszystkie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem, mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy, ESP, system ograniczający skutki kolizji przy niskich prędkościach, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (dostępny w zależności od wersji).

Bezpieczeństwo dorosłych 32,9 pkt. (86 proc.)

Według aparatury pomiarowej w trakcie uderzenia przodem auta w przeszkodę odkształcalną stwierdzono ryzyko odniesienia poważnych obrażeń na wysokości nóg u obu manekinów. Dodatkowo narażona była klatka piersiowa kierowcy (łączna nota 7,4 na 8 pkt.). Natomiast podczas uderzenia w przeszkodę stałą narażona była również klatka piersiowa kierowcy i większym stopniu pasażera siedzącego z tyłu (7,3 na 8 pkt.).

Zarówno przy zderzeniu bocznym, jak i uderzeniu auta w słup (w obu przypadkach od strony kierowcy) uzyskano maksymalny poziom ochrony (łącznie 16 pkt.). Przednie zagłówki słabiej, w porównaniu do tylnych, chroniły kręgi szyjne podczas uderzenia w tył Hondy HR-V (2,1 na 3 pkt.).

Ostatnim elementem, zaliczanym do tej kategorii testu, była ocena systemu minimalizującego skutki kolizji przy niskich prędkościach (który Honda oznacza skrótem CTBA). Pomimo, że spełnił on swoje zadanie, specjaliści z EuroNCAP odjęli jeden punkt z uwagi na słabsze zabezpieczenie kręgów szyjnych przez przednie zagłówki (ostatecznie 2 na 3 pkt.).



Bezpieczeństwo dzieci 39,1 pkt. (79 proc.)

Do oceny bezpieczeństwa podróżujących dzieci wybrano dwa foteliki firmy Romer. W przypadku manekina 18-miesięcznego dziecka był to model BabySafe+, który zamontowany tyłem do kierunku jazdy z wykorzystaniem bazy Isofix (maksymalne 12 pkt.). Dla manekina 3-letniego dziecka wybrano model Duo Plus montowany przodem również za pomocą uchwytów Isofix i dodatkowego punktu kotwiczenia (top-tether). Jednak w tym przypadku stwierdzono wysokie przeciążenia działające na klatkę piersiową i szyję (8,5 na 12 pkt.).

II-generacja Hondy HR-V wyposażona została w mocowania Isofix z górnym punktem kotwiczenia (top-tether) na skrajnych miejscach kanapy. Jej kształt wyprofilowano według standardu i-size. Do oceny wlicza się także działanie wyłącznika poduszek powietrznych pasażera (ostateczna nota 7 na 12 pkt.).

Specjaliści z EuroNCAP ocenili również sposób montażu wybranych przez siebie 9 modeli fotelików dziecięcych. Nie było do nich zastrzeżeń poza fotelikiem Romer King Plus montowanego za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. Jego ustawienie na środkowym miejscu kanapy uznano za niestabilne (ostateczna nota 11,7 na 12 pkt.).



Ochrona pieszych 26,2 pkt. (72 proc.)

Podszybie (miejsce uderzenia głowy dorosłego) oraz dolna część maski silnika (miejsce uderzenia głowy dziecka) zapewnia optymalną ochronę potrąconej osoby. Największe zagrożenie stanowią przednie słupki (16,6 na 24 pkt.).

Większa powierzchnia przedniego pasa zapewnia optymalną ochronę na wysokości miednicy osoby dorosłej (3.6 na 6 pkt.). W tej kategorii testów najwyżej oceniono stopień ochrony nóg na wysokości zderzaka (6 pkt.).

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 9,3 pkt. (71 proc.)

Testowana Honda HR-V została wyposażona w ogranicznik prędkości (opcja, jego działanie oceniono na 2,3 z 3 pkt.), system ESP (3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów (3 pkt.) oraz asystenta utrzymania pasa ruchu LDW (opcja, 1 pkt).

czytaj także:
Znaczące wzmocnienia Hondy
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry