Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


  .
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Sierpień 2016

Opcjonalny pakiet bezpieczeństwa podciąga oceny dwóch modeli samochodów
31-08-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

Od tego roku organizacja EuroNCAP wyżej punktuje modele samochodów, które w standardzie zawierają elemenry podnoszące bezpieczeństwo. Przypadki Kii Niro i Toyoty Hilux pokazują, jak bardzo zmienia to ocenę końcową.





Obecnie w testach EuroNCAP uczestniczyć mogą jednocześnie dwie wersje tego samego modelu. Jeden skonfigurowany jest w standardowym - dla rynku europejskiego - wyposażeniu. Jeśli nie ma w nim promowanych elementów podnoszących bezpieczeństwo, producent auta może zgłosić drugi, w którym występują one jako opcja. W praktyce może to wpłynąć na decyzję klienta przy zakupie nowego auta ((czytaj także: EuroNCAP podnosi poprzeczkę w ocenach testów zderzeniowych
).

Pośród 4 modeli, których wyniki opublikowano dzisiaj były dwa takie przypadki - Kia Niro i Toyota Hilux. Oba z wyposażeniem standardowym otrzymały - co też wynika z obowiązującej specyfikacji - słabsze oceny, po dodaniu opcji zmieniły się one zasadniczo. Kia Niro zyskała system zapobiegający kolizjom przy niskich i wysokich prędkościach, zaś Toyota Hilux jeszcze organicznik prędkości i asystenta utrzymania pasa ruchu. Pozostałe dwa - Renault Scenic i Subaru Levorg - miały te elementy w standardzie i otrzymały po 5 gwiazdek. Wyniki dla poszczególnych modeli opiszemy w najbliższym czasie.



Kia Niro - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 31,8 pkt. (83 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 39,6 pkt. (80 %)
Ochrona pieszego: 24,3 pkt. (57 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7,1 pkt. (59 %)


Kia Niro - wersja z opcjonalny pakietem bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo dorosłych: 34,8 pkt. (91 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 39,6 pkt. (80 %)
Ochrona pieszego: 29,7 pkt. (70 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,7 pkt. (81 %)




Renault Scenic - wyposażenie standardowe
Bezpieczeństwo dorosłych: 34,5 pkt. (90 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 40,2 pkt. (82 %)
Ochrona pieszego: 28,5 pkt. (67 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7,1 pkt. (59 %)




Subaru Levorg - wyposażenie standardowe
Bezpieczeństwo dorosłych: 35 pkt. (92 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41 pkt. (83 %)
Ochrona pieszego: 31,7 pkt. (75 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 8,3 pkt. (68 %)




Toyota Hilux - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 32,6 pkt. (85 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 40,3 pkt. (82 %)
Ochrona pieszego: 30,9 pkt. (73 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 3 pkt. (25 %)


Toyota Hilux - wersja z opcjonalny pakietem bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,6 pkt. (93 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 40,3 pkt. (82 %)
Ochrona pieszego: 35 pkt. (83 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7,6 pkt. (63 %)
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry