UOKIK | 2018 | Citroen, Peugeot, Suzuki i Toyota
Problemy z poduszkami powietrznymi
18-06-2018 | opr. redakcja | foto. archiwum
Citroen, Peugeot, Suzuki i Toyota wzywają właścicieli kilku modeli samochodów osobowych do serwisów. Akcja związana jest z naprawą błędów w działaniu poduszek powietrznych!

Marki należące do PSA - Citroen i Peugeot - poinformowały Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wadzie modułu poduszek powietrznych, która może zakłócić prawidłowe działanie systemu. W Polsce problem dotyczy 43 zarejestrowanych modeli C-Elysee, C4 Picasso i Berlingo III (lista numerów VIN w załączeniu). Szczegółowe informacje udzielane są pod numerem telefonu 22 444 21 05.
Usterkę systemu sterowania poduszkami powietrznymi stwierdzono też w Peugeotach 301, 308 II i Partner II. W tym przypadku na polskim rynku akcją serwisową objęto 21 samochodów (lista numerów VIN w załączniku). Kontakt telefoniczny do Peugeot Polska - 22 444 21 14.
Z kolei w Suzuki Celerio, wyprodukowanych w Tajlandii, wspornik taśmy bocznej poduszki powietrznej może być niewłaściwie dokręcony. W konsekwencji podczas kolizji poduszka może nieprawidłowo zadziałać. Suzuki Polska podaje, że problem ten dotyczy 80 egzemplarzy Celerio (lista numerów VIN w załączniku). Właściciele tego modelu mogą uzyskać informacje pod numerem telefonu 22 329 41 37.
W przypadku Toyoty powraca problem z poduszkami powietrznymi z 2015 roku. Wówczas stwierdzono wadliwie działające napełniacze jednostopniowych airbagów pochodzących z firmy Takata montowanych z przodu w modelach Auris (produkcja w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii pomiędzy 04.10.2006-28.09.2012) oraz Corolla (produkcja w Japonii i RPA pomiędzy 27.10.2006-26.02.2013).
Obecnie zauważono, że w niektórych modelach podczas akcji serwisowej mogło dojść do montażu napełniacza w niewłaściwą stronę. Jak podaje Toyota w komunikacie UOKiK "taka sytuacja może doprowadzić do niedostatecznej szczelności połączenia napełniacza z poduszką powietrzną oraz wydostawania się generowanego gazu poza poduszkę podczas jej odpalenia. W rezultacie podczas odpalenia poduszki może ona się nie wypełnić w wystarczający sposób, co zwiększa ryzyko zranienia pasażera podczas kolizji".
W Polsce problem ten może dotyczyć 2443 samochodów (lista numerów VIN w załączniku). Właściciele tych pojazdów mogą uzyskać szczegółowe informacje pod numerem telefonu 22 449 05 00.
We wszystkich przypadkach producenci samochodów zadeklarowali listowne powiadomienie właścicieli modeli objętych akcją serwisową i bezpłatną naprawę stwierdzonych nieprawidłowości.
|