portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Rusza budowa kolejnego odcinka S19
TESTY | Dogrywka - Honda CR-V ładowana bez podłączenia do gniazdka
AKCJE SERWISOWE | Stellantis, Kia i Toyota z fabrycznymi wadami

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKIK | 2018 | Citroen, Peugeot, Suzuki i Toyota


Problemy z poduszkami powietrznymi

18-06-2018 | opr. redakcja | foto. archiwum

Citroen, Peugeot, Suzuki i Toyota wzywają właścicieli kilku modeli samochodów osobowych do serwisów. Akcja związana jest z naprawą błędów w działaniu poduszek powietrznych!

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | Problemy z poduszkami powietrznymi | Citroen, Peugeot, Suzuki, Toyota

Marki należące do PSA - Citroen i Peugeot - poinformowały Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wadzie modułu poduszek powietrznych, która może zakłócić prawidłowe działanie systemu. W Polsce problem dotyczy 43 zarejestrowanych modeli C-Elysee, C4 Picasso i Berlingo III (lista numerów VIN w załączeniu). Szczegółowe informacje udzielane są pod numerem telefonu 22 444 21 05.

Usterkę systemu sterowania poduszkami powietrznymi stwierdzono też w Peugeotach 301, 308 II i Partner II. W tym przypadku na polskim rynku akcją serwisową objęto 21 samochodów (lista numerów VIN w załączniku). Kontakt telefoniczny do Peugeot Polska - 22 444 21 14.

Z kolei w Suzuki Celerio, wyprodukowanych w Tajlandii, wspornik taśmy bocznej poduszki powietrznej może być niewłaściwie dokręcony. W konsekwencji podczas kolizji poduszka może nieprawidłowo zadziałać. Suzuki Polska podaje, że problem ten dotyczy 80 egzemplarzy Celerio (lista numerów VIN w załączniku). Właściciele tego modelu mogą uzyskać informacje pod numerem telefonu 22 329 41 37.

W przypadku Toyoty powraca problem z poduszkami powietrznymi z 2015 roku. Wówczas stwierdzono wadliwie działające napełniacze jednostopniowych airbagów pochodzących z firmy Takata montowanych z przodu w modelach Auris (produkcja w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii pomiędzy 04.10.2006-28.09.2012) oraz Corolla (produkcja w Japonii i RPA pomiędzy 27.10.2006-26.02.2013).

Obecnie zauważono, że w niektórych modelach podczas akcji serwisowej mogło dojść do montażu napełniacza w niewłaściwą stronę. Jak podaje Toyota w komunikacie UOKiK "taka sytuacja może doprowadzić do niedostatecznej szczelności połączenia napełniacza z poduszką powietrzną oraz wydostawania się generowanego gazu poza poduszkę podczas jej odpalenia. W rezultacie podczas odpalenia poduszki może ona się nie wypełnić w wystarczający sposób, co zwiększa ryzyko zranienia pasażera podczas kolizji".

W Polsce problem ten może dotyczyć 2443 samochodów (lista numerów VIN w załączniku). Właściciele tych pojazdów mogą uzyskać szczegółowe informacje pod numerem telefonu 22 449 05 00.

We wszystkich przypadkach producenci samochodów zadeklarowali listowne powiadomienie właścicieli modeli objętych akcją serwisową i bezpłatną naprawę stwierdzonych nieprawidłowości.

Polecamy
TESTY | Pierwsze wrażenia - Magia nazwy | Citroen C-Elysee SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Jeden z najtańszych modeli na rynku | Suzuki Celerio TESTY | Pierwsze wrażenia - Kompaktowy hit Toyoty | Toyota Auris
Pierwsze wrażenia -
Magia nazwy
Wrażenia z jazdy -
Jeden z najtańszych modeli na rynku
Pierwsze wrażenia -
Kompaktowy hit Toyoty
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry