strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
testy zderzeniowe EuroNCAP
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Poprawiony wynik po modyfikacji oprogramowania sterownika poduszek powietrznych
26 lutego 2008, aktualizacja 14 marca 2008

Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) podwyższył do trzech gwiazdek ocenę modelu Nissan Navara w kategorii ochrony dorosłych osób podróżujących pojazdem po powtórzeniu testu pickupa NAVARA z wykorzystaniem egzemplarza ze zmodyfikowanym oprogramowaniem modułu sterującego działaniem poduszek powietrznych. (zobacz poprawione wyniki testu)

W teście zderzenia bocznego model Navara uzyskał maksymalną punktację. Najwyższą ocenę przyznano także za ochronę pasażerów w wieku 3 lat. Za poziom ochrony pieszych pojazdowi przyznano dwie gwiazdki na cztery możliwe.

W poprzednim teście Euro NCAP, którego wyniki opublikowano 26 lutego, na ocenę skuteczności ochrony dorosłych podróżujących Navarą negatywnie wpłynęło opóźnienie napełnienia czołowych poduszek powietrznych.

Po pierwszym teście Nissan niezwłocznie opracował modyfikację oprogramowania sterującego działaniem poduszek powietrznych w celu skorygowania problemu, który występował wyłącznie w egzemplarzach Navary z roku modelowego 2008, wyprodukowanych od maja do grudnia 2007 r. W grudniu 2007 r. do procesu produkcyjnego modelu Navara wprowadzono zmianę, która gwarantuje uruchamianie poduszek powietrznych ściśle zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi.

W tym samym miesiącu Nissan uruchomił kampanię serwisową, zapraszając posiadaczy modelu Navara, w którym występowała usterka do stacji dealerskich w celu przeprowadzenia aktualizacji oprogramowania w pojazdach. Kampania została później rozszerzona na wszystkie egzemplarze Navary wyprodukowane od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r., w celu maksymalnego uspokojenia obaw wszystkich nabywców Navary.

Oświadczenie w sprawie wyniku testu EuroNCAP modelu Nissan Navara

Nissan jest zdecydowanie zawiedziony wynikami ostatniego testu zderzeniowego Euro NCAP (zobacz tutaj), w którym punktacja uzyskana przez Nissana Navara z roku modelowego 2008 została obniżona za opóźnione otwarcie poduszek powietrznych. Nissan jest także zawiedziony, że Euro NCAP nie opublikowała jeszcze wyników powtórzonego testu Navary, przeprowadzonego na egzemplarzu z uaktualnionym oprogramowaniem modułu sterującego poduszek powietrznych.

Nissan chciałby podkreślić, że przypadek poduszek powietrznych dotyczy ograniczonej liczby egzemplarzy Navary z roku modelowego 2008, które zostały wyprodukowane w okresie od maja do grudnia 2007 r. Kwestia modułu sterującego poduszek powietrznych nie występuje w Navarach wyprodukowanych od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r. do maja 2007 r

Po wynikach pierwszego testu i konsultacjach z Euro NCAP Nissan niezwłocznie opracował i wprowadził do produkcji w grudniu 2007 r. aktualizację oprogramowania modułu sterującego poduszek powietrznych w celu zapewnienia działania poduszki zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi. Jednocześnie w grudniu 2007 r. uruchomiono kampanię serwisową obejmującą wszystkie egzemplarze Nissana Navara z roku modelowego 2008 r., w ramach której nabywcy Navary z roku modelowego 2008 zostali zaproszeni do stacji dealerskich Nissan w celu aktualizacji ustawień sterownika poduszek powietrznych w ich pojazdach.

W celu uzyskania potwierdzenia przez Euro NCAP skuteczności aktualizacji oprogramowania, na początku bieżącego miesiąca Nissan udostępnił Euro NCAP egzemplarz modelu Navara ze zmodyfikowanym modułem sterującym poduszek powietrznych do ponownego testu. Nissan spodziewa się, że wyniki tego testu zostaną opublikowane w najbliższych tygodniach. Nissan z niecierpliwością oczekuje na potwierdzenie Euro NCAP, że wprowadzone modyfikacje w pełni rozwiązały problem z napełnianiem poduszek powietrznych i jest przekonany, że samochód uzyska konkurencyjną punktację.

Niemniej jednak Nissan, działając ściśle w porozumieniu z Euro NCAP, postanowił rozszerzyć kampanię serwisową poprzez objęcie nią wszystkich egzemplarzy Nissana Navara wyprodukowanych od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r., aby w ten sposób maksymalnie uspokoić nabywców tego modelu. W związku z tym od ubiegłego tygodnia właściciele modelu Navara otrzymują zaproszenia do odwiedzenia stacji dealerskiej w celu uaktualnienia oprogramowania w ich pojazdach.

Brian Carolin, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana powiedział: „W firmie Nissan jakość i niezawodność pojazdów są traktowane z najwyższą powagą, dlatego niezwłocznie po wykryciu kwestii polegającej na minimalnym opóźnieniu otwarcia poduszek powietrznych w modelu Navara z roku modelowego 2008 niezwłocznie opracowaliśmy jego rozwiązanie. Rozpoczęliśmy także kampanię serwisową, zapraszając wszystkich właścicieli do uaktualnienia oprogramowania modułu sterującego poduszek powietrznych w ich pojazdach, tak aby osoby te nadal mogły z pełnym spokojem i przyjemnością korzystać ze swoich samochodów. Zachęcamy Euro NCAP do opublikowania wyników powtórzonych testów modelu Navara, gdy tylko będą one dostępne”.

Nissan zapewnia, że kwestia sprawności i niezawodności wszystkich modeli tej marki pozostaje dla firmy przedmiotem najwyższej troski i przypomina, że Euro NCAP przyznała Nissanowi Qashqai maksymalną ocenę 5 gwiazdek w kategorii ochrony dorosłych osób podróżujących pojazdem. Samochód ten uzyskał najwyższą punktację w historii organizacji: 36,83 punktu na 37 możliwych, na co złożyła się prawie maksymalna liczba punktów za trudne testy zderzenia czołowego i bocznego, a także maksymalna punktacja za system przypominający o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa.


copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry